Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jag har en finsk lapphund, kastrerad hane 6 år. Normalt så brukar han vara i full gång med urfällning nu. Alla år innan (även som...
Svar
1
· Visningar
1 123
Senast: russinbulle
·
Hundhälsa Hej! Min unghund har torra trampdynor, vad brukar ni göra åt det? Salva, andra tips?
Svar
9
· Visningar
3 656
Senast: Red_Chili
·
Hundavel & Ras hej! Den 9:onde juni åker vi och hämtar våran åttaveckors valp. Jag undrar hur mycket hjärnarbete en labrdor behöver (jakttyp) från...
Svar
5
· Visningar
808
Senast: Emmsan100
·
Hundhälsa Liten bakgrund: Leon 8,5 år hade det inte optimalt under tiden då jag var sjuk o inte kunde ha honom hemma, detta var närmare under 1,5...
Svar
2
· Visningar
1 132
Senast: vallhund
·
Hundhälsa Tycker ni att man bör avmaska sin hund mot dvärgbandmask även om man inte bor i de berörda områdena som man har hittat dvärgbandmask...
Svar
16
· Visningar
926
·
Övr. Hund Hej! Jag och min sambo är relativt nya adoptivägare (sen ca 7 mån) till en kastrerad bullterrierkille på 2.5 år. Vi trivs jättebra ihop...
2 3
Svar
41
· Visningar
18 675
Senast: SandraM
·
Övr. Hund hej, vi hämtar våran valp om en månad (En låååååång månad) men jag undrar om vi måste sätta upp staket. Vi bor långt ute på landet med...
2
Svar
26
· Visningar
1 443
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Jag vet att en liknande tråd funnits förut, men kan inte hitta den nu. Men om en hundägare dör, hamnar i koma på sjukhus eller liknande...
Svar
15
· Visningar
2 131
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Bakgrund: Detta rör en väns hund, hunden är av amstaffsort och har ett rörigt förflutet. Min vän är sista chansen för hunden. I familjen...
2
Svar
37
· Visningar
2 996
Senast: LaMagia
·
Hundavel & Ras Jag har nu flyttat ut på landet och tänkte skaffa en lite större hund (20-40 kg) som man kan ha med i stallet och på ridturen. Så ska...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 401
Senast: Sezziyanen
·
Hundavel & Ras Skriver här inne ihop om att få lite hjälp i mitt rasval! Velar lite mellan Heelern och Sheltien, i mina ögon två underbara raser. Det...
Svar
6
· Visningar
1 432
·
Övr. Hund Jag och min man har en adoptivhund, en staffe, som är fem år gammal och som nästan alltid är världens bästa hund. Vi har bara haft honom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 339
Senast: mmbot
·
Hundavel & Ras Hur pass illa är en 5a på skott, beroende på vilken ras det är? Är det alltid "köp inte valp därifrån" eller kan det bero på rasen och...
14 15 16
Svar
313
· Visningar
17 447
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Jag ska sluta spamma snackistråden med norgebilder. Nu blir det en egen tråd! Hundarna och jag är på norska västkusten, några mil söder...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
10 185
Senast: Migo
·
Hundhälsa Jag sitter här och är smått chockad. Tidigare idag så tog en bekants stora hund (grandistik på 55 kilo) tag i en av sina flockmedlemmar...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
9 132
Senast: em-pirre
·
Övr. Hund Leon sjunger duo med Freddy Mercury så fort han får chansen.
Svar
5
· Visningar
510
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Har en tibbe som fått inflammation i ena örat. Har såklart varit till veterinär. De gav honom lugnande, ryckte hårstrån och rengjorde...
Svar
3
· Visningar
591
Senast: Tibben
·
Övr. Hund Är de nån som har någon aning om vad jag ska göra. Mitt ex och jag separerade för två månader sen ungefär. Vi bestämde då att han tar...
2
Svar
24
· Visningar
3 960
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Det är ett medel som ges i form av tuggtabletter med 12 veckors mellanrum. Bra för hundar som vistas mycket i vatten. Någon som testat...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 670
Senast: mazariin
·
Övr. Hund En snabb fråga. Kan ett företag (HB eller AB) stå som köpare eller fodervärd i SKKs avtal och även då som registrerad ägare hos SKK?
Svar
0
· Visningar
346
Senast: utte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare

Hund, Katt, Andra Djur