Att inte ha hunden/hundarna lösa annat än under konstant uppsikt eller jakt oavsett ålder är så främmande för mig att jag inte tänkte på att andra kanske inte har det när jag svarade. :o

Hämtar också valp om en månad, och vi har en vuxen hund.

Staket känns som en självklarhet för oss.

Självklart staket! Se till att det är tillräckligt högt också. Min klätterapa krälar sig över det mesta, hon klättrade ur valphagen när hon var fem veckor gammal och hon har inte lugnat sig efter det. :cautious:

På tal om staket, om jag får låna TS's tråd lite - VAD för staket har ni? Vi måste som sagt sätta upp staket så snart sambon är frisk. Vi har bland annat berg som staketet ska gå över. Vad ska man ha?

På tal om staket, om jag får låna TS's tråd lite - VAD för staket har ni? Vi måste som sagt sätta upp staket så snart sambon är frisk. Vi har bland annat berg som staketet ska gå över. Vad ska man ha?

Om man googlar så verkar det vanligaste vara att borra i berget för att kunna gjuta fast stolpskor. Här har vi nöjt oss att förstärka med nät där det finns ett naturligt hinder i form av buskage(vilket ju också gör att nätet inte syns) men har trästaket där det är mer öppet. När vi flyttade hit fanns ett murket staket som nu är utbytt. Eftersom staketstolparna var av metall så var det lätt att sätta upp nya tvärslåar och spjälor.

Här blir blandat. Mot vägen blir det bullerplank. Det kommer att byggas L-format och gå till husets ena knut med en dörr ut till gårdsplanen. Runt resten av trädgårdstomten blir det ett högre trästaket. Vi har även en del naturtomt. Där kommer det att bli ett högre gunnebostaket. Där är ändå bara skog så bygga fint trästaket där känns onödigt. Infarten och gårdsplanen får vara som det är idag. Där ska inga hundar vara mer än för i och urlastning i bil.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 783
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Valpen har visst blivit stor (hur gick det till?) och har vuxit ur sin bur. Jag behöver en bur som är minst 50 cm hög och 60 cm lång...
2
Svar
36
· Visningar
960
Senast: ufot
·
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 272
Senast: Raderad medlem 149524
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 548
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar