Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Japp! De allra flesta är väldigt måna om att läsa av och ta kontakt med folk och andra hundar genom blicken. Många hundar kan uppfatta de som väldigt provokativt men det handlar oftast om en "biprodukt" av deras vallningsbeteende.Fantastisk tråd @Migo ! Vilka bilder!
Eftersom du är expert på denna rasen och jag inte, har heller inte träffat så många bc, så vill jag fråga dig detta: Idag när jag sprang i spåret, så mötte jag en matte med bordercollie kopplad och lydig vid sin sida. Otroligt vacker, så jag tittade ju på den redan när de kom på håll.
När de kom närmare så slängde jag några getögon mot dem båda, men jag brukar mest ignorera hundar och hålla blicken framåt. Matte ignorerade mig helt, men hunden! har aldrig varit med om att en hund stirrat mig så stint i ögonen, den vände inte undan med blicken alls. Den var inte rädd eller tyckte att jag var otäck på något sätt, den var bara otoligt uppmärksam på mig.
Likadant när vi möttes på andra varvet.
Är det vanligt för rasen, detta med intensiv ögonkontakt med människor?
Lite både och. Jag styr generell riktning och de samarbetar självständigt om detaljernaStyr du bägge hundarna, eller läser de av varandra själva också emellanåt och "planerar" så de går åt olika håll tex?
Det blev ett hastigt slut på Norgetillvaron, mina egna får (falsk)larmade om att de tänkte börja lamma. Så igår, efter 10 h arbetsdag, kastade jag in alla jyckar och prylar i bilen och körde hem. Nattkörning på fjällvägarna var en hit, tog en timme kortare tid än resan dit.
Väl hemma kan jag konstatera att det aldrig är så bra som man minns det, och mest av allt finns det massor av nya saker som måste fixas... Av nån anledning blev inte mina stängsel fixade av att jag satte upp staket i Norge??
Hatar när sånt händer. Fattar inte att inte allt mitt ogräs försvann när jag tillbringade en helg med ogräsrensning hos min mormor..
Hur länge skulle du stannat i Norge annars?
Det blev ett hastigt slut på Norgetillvaron, mina egna får (falsk)larmade om att de tänkte börja lamma. Så igår, efter 10 h arbetsdag, kastade jag in alla jyckar och prylar i bilen och körde hem. Nattkörning på fjällvägarna var en hit, tog en timme kortare tid än resan dit.
Väl hemma kan jag konstatera att det aldrig är så bra som man minns det, och mest av allt finns det massor av nya saker som måste fixas... Av nån anledning blev inte mina stängsel fixade av att jag satte upp staket i Norge??
Sickna luriga tackor du har! De längtade efter matte