Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Har en WSS hane som blir 8 i år, gått på Hypersensibilering i ca 5 år, mot dammkvalster och fisk. Det har fungerat bra tillsammans med...
Svar
14
· Visningar
1 028
Senast: MM
·
Hundhälsa Är det arrangören som bestämmer vilka vaccinationer som krävs vid ett MH? Eller är det samma överallt - och vad är det isf som gäller?
Svar
4
· Visningar
640
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Jag har en omplacering. kom i januari. Han har haft det tufft. 2 olika ägare förutom uppfödaren och han har farit illa i båda. Senaste...
Svar
0
· Visningar
607
Senast: purity_666
·
Övr. Hund Hej! Har lite frågor inför ev valpköp 2017. Vi, två vuxna och två barn, har börjat prata om köpa hund. Lite bakgrund: Vi vuxna är...
Svar
8
· Visningar
915
Senast: Modig_Korn
·
Hundavel & Ras Allsmäktige Buke, dags för ännu en "vilken ras ska vi ha-tråd" :D Har sökt och sökt efter vilka raser som skulle kunna tänkas passa oss...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 353
Hundhälsa Jag börjar med att säga att jag definitivt kommer åka till veterinären imorgon. Men kan jag lindra klådan på något sätt tills dess...
Svar
10
· Visningar
4 189
Övr. Hund Jag och min fyraåriga boxertik (to be, hon har inte flyttat till mig än) vill ha kompisar i Stockholm. Hundträff, anyone? :) Och också...
Svar
14
· Visningar
651
Senast: Hyacinth
·
Hundhälsa Vår ena hund, en kastrerad (brun) dobermannhane har väldigt torr hud eller päls med mjäll som ett brev på posten och han känns i det...
Svar
6
· Visningar
2 548
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras En tik född i en kull där 2/4 valpar fick underbett. Underbett är inte vanligt i rasen och i moderns linjer har detta inte skett förr...
2
Svar
38
· Visningar
8 154
Senast: ajdidodii
·
Övr. Hund Hur snart skulle ni lämna bort en ny valp över natten? Jag har en vän som planerar hund. Hon håller just nu på att förhandla om...
Svar
14
· Visningar
10 460
Senast: Jenka
·
Övr. Hund Hej! Jag och sambon vill skaffa hund, har tidigare bott och levt med hundar hela våra liv. Nu har vi flyttat till Stockholm från Skåne...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 805
Senast: movi
·
Hundavel & Ras Kanske ni är på Buke kan bidra med lite råd och erfarenheter! Jag har en japansk spets sedan innan, han är drygt 5 år och den perfekta...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 467
Senast: Hgfy
·
  • Låst
Hundavel & Ras Förra tråden blev full, här har vi en ny! Diskussion kring en bild på en blandras på fb: "Jag tycker blandraser är coola, förstår inte...
102 103 104
Svar
2 065
· Visningar
149 712
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa I sommar åker jag på en längre semester ensam, Bali en månad :) Det kommer bli helt underbart, men en liten oro gnager i mig. Jag var...
Svar
12
· Visningar
1 723
Senast: Singoalla
·
Hundhälsa Jag/vi har ju skaffat vår första hund, världens härligaste tjej! Nu kommer funderingar på det här med kastrering - bör man kastrera sin...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
4 620
Senast: vallhund
·
Övr. Hund Jag undrar hur man kan träna för att minska skällande och spring längs staketet när gående, cyklister eller andra passerar? Han har...
Svar
8
· Visningar
730
Senast: Monstermom
·
Övr. Hund Då det inte blev någon valp till mig i den tänka kullen fick jag i stället köpa en 18-månaders-tik från uppfödaren. Hade redan innan...
Svar
12
· Visningar
2 447
Senast: Silver Girl
·
Hundhälsa Min dotter ska ha valp i sommar och den vill vi förstås umgås med även innan den fått sin 12-veckorsspruta. Vad säger ni om risken för...
Svar
2
· Visningar
563
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Vilken summa känns rimlig att betala för någon som tar en kissrunda på lunchen med en liten Bostonterier?
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Lyraolissy
·
Övr. Hund Hur tänker du lägga upp tävlingssäsongen? Lägger du upp en plan utifrån dina mål för året eller tar du en tävling i taget? Förra...
Svar
13
· Visningar
757
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka