Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Övr. Hund Idag var det dags att ta farväl av min älskade Rover, som tassat vid min sida i 11 år. De senaste åren har han utvecklat artros i...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 686
Senast: AraSlei
·
Hundhälsa Valpus får en del fästingar. Hittills har jag plockat bort dem varje dag. Men nu börjar han få så många att jag börjat fundera på...
Svar
14
· Visningar
2 538
Senast: Anna37
·
Hundhälsa Hej! För två veckor sedan tog jag över en 11-månaders blandras. Fantastiskt snäll och glad och trevlig på alla sätt. Men nu har jag...
Svar
7
· Visningar
3 840
Övr. Hund Jag har provat att söka på nätet själv efter någon i närheten utan napp. Det finns hundrastare, men alla bor för långt bort. Provade att...
Svar
12
· Visningar
2 219
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras * lättskött päls * familjehund som ska fungera med flera olika förare * trivas tillsammans med andra hundar * ca 50 cm (plus/minus 10cm)...
2
Svar
34
· Visningar
2 707
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Har ni några tips på övningar för att träna impulskontroll med en vuxen hund? Även övningar för att träna brytkommando är av intresse.
Svar
10
· Visningar
5 216
Hundhälsa Alla ni kloka, kan man säga att detta är överbett? Eski hade ett litet överbett vid valpbesiktningen, och nu ser det ut såhär. Om vi...
Svar
9
· Visningar
5 077
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Aldrig har vi haft såna fästingangrepp på hunden (Beauceronen) som i år!! Jag plockar en handfull varje dag, hundstackarn får spader...
Svar
4
· Visningar
1 095
Övr. Hund En bekant till mig har en nedklippt havanais, så söt! Jag vill gärna se bilder på era hundar som har "fel frisyrer" så att säga.
2 3 4
Svar
60
· Visningar
22 386
Senast: Duplo
·
Hundhälsa Blir tokig snart. Var hos veterinären igår, då hunden hade skakningar, matvägarn, ovillig att gå, svansen mellan benen. Då det är ca 2...
Svar
1
· Visningar
657
Övr. Hund Dags att fylla i papper för ägarregistrera hunden i SKK och då frågar de såna saker som Färg, teckning och hårlag. Hårlaget är...
Svar
9
· Visningar
2 038
Senast: Regn
·
Hundavel & Ras Satt egentligen och funderade på det här med hästar och skador/sjukdomar, som eksem, OCD osv. Men så kom jag att tänka på hundar och...
Svar
17
· Visningar
3 021
Senast: Lona
·
Övr. Hund På bibblan i dag bläddrade jag i en bok med berättelser om hjältehundar genom historien. Jag räknade inte exakt men det verkade vara en...
Svar
9
· Visningar
488
Senast: fejt
·
Övr. Hund Jag jagar lösningar i mitt huvud för fullt och en av vägarna är tyvärr omplacering av hunden. Inget bestämt, det är bara funderingar än...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 363
Senast: Raderad medlem 94602
·
Hundhälsa Min hund vart påkörd och höften hoppade ur led vilket senare ledde till en operation. Den operationen kallades caput resektion. Tyvärr...
Svar
3
· Visningar
3 314
Senast: Jempan
·
Övr. Hund Jag börjar känna mig rätt uppgiven och ledsen över min hundsituation och skulle behöva lite goda råd... I höstas tog jag en...
2
Svar
34
· Visningar
3 230
Senast: Hyzenthlay
·
Hundhälsa Jag har varit tvungen att byta foder på min allergiska hund då de inte tillverkar hennes foder längre. Jag hittade ett som passade, Brit...
2
Svar
27
· Visningar
2 961
Senast: Apollo
·
Hundhälsa Funderar på att byta från Folksam, som jag har idag, då de höjt priserna med drygt 30% på två år och dessutom höjt självrisken i år med...
2
Svar
21
· Visningar
3 430
Senast: dpmatte
·
Hundhälsa Är det ens möjligt? Jag har levt i tron att färskfoder mer eller mindre är lösningen på alla slags problem man kan ha med en hund. Jag...
Svar
18
· Visningar
3 416
Senast: Jadzia
·
Hundhälsa Frågade veterinären igår men hon visste inte vad man skulle kunna använda. C är ju ganska naken i skrevet och eftersom vi ska till...
2
Svar
27
· Visningar
19 503
Senast: Monstermom
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar