Byte av foder, bajsfråga

Ärligt så skulle jag blanda själv till en sådan hund. Dels vet du exakt vad den får i sig och du får bort ev problem med kvalster i foder. Det är inte svårt att göra det :)
Skulle jag gärna göra om det fanns älgkött eller annat året runt. Har gjort det redan och tillbringat många timmar i bilen för att hitta det jag behöver. Kvalster i torrfoder är försumbart enligt Kerstin Bergvall inget jag behöver oroa mig för.

Oj, det försvårar ju såklart...
Går det att grundfodra med torrfodret och komplettera med viltkött? (Tänker typ slaktrester.) Då ökar du ju kötthalten i utfodringen och kan minska på torrfodret.

Annars är det nog bara att väga allergiproblem och bajsproblem mot varandra och se vilket som är enklast att leva med.
Ja det är ju inte diarré och inga fisar, bara att ladda med bajspåsar.

Skulle jag gärna göra om det fanns älgkött eller annat året runt. Har gjort det redan och tillbringat många timmar i bilen för att hitta det jag behöver. Kvalster i torrfoder är försumbart enligt Kerstin Bergvall inget jag behöver oroa mig för.
Ser på din profil att du bor i Sthlm. I Sthlm är det lätt(!) att få tag på färskfoder där allt kött är olika typer av vilt. Inte speciellt svårt att åka till en djuraffär och köpa det som behövs ;)

Ser på din profil att du bor i Sthlm. I Sthlm är det lätt(!) att få tag på färskfoder där allt kött är olika typer av vilt. Inte speciellt svårt att åka till en djuraffär och köpa det som behövs ;)
Kollade på Bravo det har viltburgare, som vi ätit förut, men de var slut, som alltid. Finns som torkat såg jag och det är nytt för mig, kan vara av intresse. Det har ju kommit fler färskfoderprodukter än förut , men inte hittat det som passar än,får kolla lite mer.

Kolla runt om du inte kan få tag i märket Emmzo någonstans nära dig - dom har viltblandning (hjort, älg, vildsvin). Jag köper i stort sett enbart deras råvaror numera, då det är bra kvalite :)

Kollade på Bravo det har viltburgare, som vi ätit förut, men de var slut, som alltid. Finns som torkat såg jag och det är nytt för mig, kan vara av intresse. Det har ju kommit fler färskfoderprodukter än förut , men inte hittat det som passar än,får kolla lite mer.
Kolla på zoo.se som finns i Bromma blocks, där finns tex Emmzo. Finns även en butik inne vid Hornstull som säljer färskfoder m.m. Men jag har inte koll på deras sortiment.

Liknande trådar

Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
1 193
Senast: Fetaost
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 125
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka