Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jo! Schnauzrar ska ha skägg, det bara är så
första gissningen hade inte varit Schnauzer om denna kom trampandes på trottoaren...
Ja fy fan, dregelskägg är hemska MIN skägghund dreglar inteHaha, ja det är väl nått jag egentligen kan hålla med om. Jag bara menar att jag samtidigt vet hur jäkla drygt det kan vara att torka torka torka torka. :P
Ja fy fan, dregelskägg är hemska MIN skägghund dreglar inte
Torka skägg?
Nä behöver inte torka minas skägg.
De dreglar inte. Blir det skitigt (typ om de fått för sig att äta människobajs) badas det.
Men på riktigt tvättar jag skägget jättesällan, blir de blöta ute tvättar det sig själv typ. Jag är extremt känslig för äckellukt eller "hundlukt" så kan garantera att mina hundars skägg är fräscht.
Nä drägla menade jag inte, snarare för att slippa vattenskador på parkettgolvet efter varje vattendrickande... och om man ger dem färskfoder :P
Hahaha min ena är jätteduktig, hon doppar knappt skägget. Den andra däremot...dropp dropp dropp överallt. Parkettgolvet har dock klarat sig hittills, försöker torka upp så fort jag ser men mest för att jag hatar att gå runt med blöta strumpor
Angående färskfoder är skägget till stor del anledningen till att jag bara ger det ibland. Förutom att det kan bli äckligt i skägget kan det missfärga pälsen pga fukten.
Jag är van att se mina pudlar med lite kalufs på huvudet så när deras huvuden är nerrakade så ser dem flintskalliga ut.Nerrakade pudlar ser ju ut som en hund jag skulle kunna vilja ha Har aldrig förstått detta med "frisyrer" på hundar.. Dvs att hålla efter pälsen så den inte ser ut som stryk, samt att den har bra funktion fattar jag.. men mohawk eller nått? Nä.. Bara min åsikt dock !
Den där bilden med en rakad pudel med mustasch påminde mig om en rakad Bouvier om än mindre då!
Ja så kan det ju vara, hindrar det ändå inte från att se roligt ut i mina ögon!
Precis som att en rakad svans på en schäfer med fukteksem ser fult ut.
Vissa strävhåriga raser har så dålig päls så att man måste klippa, jag lägger ingen värdering i det utan ville med mina bilder visa hur olika individer från samma ras ser ut, det var väl trådens syfte?
Nja, trådens syfte var att få se bilder på hundar som är klippta orastypiskt. Som den klippta bearded collien och nedklippta schäfern t.ex. Men det spelar inte så stor roll nu!