En icke-fråga eftersom det är olagligt att genomföra den typen av operation i det syftet i Sverige.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
En icke-fråga eftersom det är olagligt att genomföra den typen av operation i det syftet i Sverige.
Tänkte precis det samma.Tack och lov!
Tack! Då är hela tråden en icke-frågaEn icke-fråga eftersom det är olagligt att genomföra den typen av operation i det syftet i Sverige.
Du tog orden ur min mun.En icke-fråga eftersom det är olagligt att genomföra den typen av operation i det syftet i Sverige.
Tänker för "skojs skull" på vad det skulle kosta att dra ut icke trasiga canine-tänder. Från 20.000 kr och uppåt ? Vem kan lätt slänga ut den summan för att se om det kanske, eventuellt går att slussa ut en hund i en hundflock....vansinne bara den biten.
Jag betalade 3500 kr för att få väck en spräckt P4:a på ena hunden (ett större djursjukhus skulle ha mellan 5000-7000 kr) - så vad det kostar att dra en huggis vill jag inte ens tänka på. Än mindre fyra...
Gjordes detta pga överbett eller hade ni någon annan orsak?Drog ut canine-tänderna i överkäken på blandisen för 6 år sedan, tänderna var hela och hunden vägde då strax över 1 kilo, det gick på lite under 5000 men jag kan ju tänka mig att det priset har gått upp en hel del under de senaste åren.
Gjordes detta pga överbett eller hade ni någon annan orsak?
På 6 år har priserna dubblats/tredubblatsDrog ut canine-tänderna i överkäken på blandisen för 6 år sedan, tänderna var hela och hunden vägde då strax över 1 kilo, det gick på lite under 5000 men jag kan ju tänka mig att det priset har gått upp en hel del under de senaste åren.
Tyvärr är det väl så, får vara glad att det är den äldsta hunden som är "missbildad". (Hon är sjukt söt med sitt överbett men någon mer hund med stort bettfel blir det inte.)På 6 år har priserna dubblats/tredubblats
Du har säkert rätt men för sakens skull får du gärna ange tillämplig lag.En icke-fråga eftersom det är olagligt att genomföra den typen av operation i det syftet i Sverige.
Jordbruksverket:Du har säkert rätt men för sakens skull får du gärna ange tillämplig lag.
Det är förbjudet att operera eller ge sprutor till djur om det inte är befogat av veterinärmedicinska skäl. Det innebär till exempel att det inte är tillåtet att operera bort stämbanden på en hund för att hindra den från att skälla, eller operera bort klorna på en katt så att den inte kan klösa.
Du får heller inte göra ingrepp som förändrar utseendet på din hund eller katt. Svans- och öronkupering är inte tillåtet om det inte är befogat av veterinärmedicinska skäl.
Du har säkert rätt men för sakens skull får du gärna ange tillämplig lag.
Du har säkert rätt men för sakens skull får du gärna ange tillämplig lag.
Tack!Det strider även mot veterinärers etiska kod: "Veterinär skall endast utföra de undersökningar och behandlingar som kan anses berättigade". Med "berättigade" avses här berättigade utifrån veterinärmedicinska skäl.