Exet vägrar ta sin hund

Skulle man i TS fall inte typ kunnat "skensälja" dem? Typ lägga ut på annons, se till att han ser annonserna och få bollen i rullning på så sätt...
Det däremot är troligtvis olagligt. Vore konstigt om det var tillåtet att annonsera ut andras ägodelar till försäljning. Tror inte det funkar att säg sen:
"Nää....jag skulle inte sälja dom på riktigt. Bara skrämmas lite"

Antingen skriver du att du kräver betalt eller så skriver du att djuren lämnas på pensionat från ett visst datum. Dom står ju på honom, så pensionatkostnaden hamnar ju hos honom.

Har han flyttat ?
Och alltså slutat hyra bostad hos dig? Av dig?
Om du kan få det till att han inte längre hyr bostad så har han 3 månader på sig att hämta sina ägodelar efter påstötning sedan så tillfaller de hyresvärden.
Hundar räknas som ägodelar.

Fortsätter på @Inte_Ung spår. Det finns ju fall där folk matat strövarkatter som haft ägare och blivit tilldelade katterna för man har ansett att katten tillhör den som sköter om den.
Om TS är den som sköter djuren och vill behålla dom kanske det finns en lösning?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
902
Senast: inverterad
·
Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
854
Senast: Blyger
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 241
Senast: Red_Chili
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
633
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka