Har någon provat bravetco fästingmedel?

Vad gäller Nexgard (som två av mina har fått nu) så fanns inga biverkningar förra året i fass - men i år finns några uppskrivna.....

Ja, första gången i år som jag provar på mina
Hanen va lite lös i magen, vet inte om det beror på medicinen, han har lite känslig mage
Inga fästingar hittills
Om det fungerar så här så ska jag fortsätta använda det

Frågan är om det hjälper mot sjukdomar?
Är det någon som vet?
Sjukdomarna smittas väl när fästingen biter?

Ja, första gången i år som jag provar på mina
Hanen va lite lös i magen, vet inte om det beror på medicinen, han har lite känslig mage
Inga fästingar hittills
Om det fungerar så här så ska jag fortsätta använda det

Frågan är om det hjälper mot sjukdomar?
Är det någon som vet?
Sjukdomarna smittas väl när fästingen biter?
Se mitt inlägg på sida ett.

Se mitt inlägg på sida ett.
"Dock menar vissa att åtta timmar räcker, så jag vet inte...."
Jag förstod inte riktigt vad du menar med den sista meningen
Menar du att det räcker att fästingen suger blod i 8 timmar för att smittas?
I så fall är det ju oklart om medlet hjälper mot sjukdomar

"Dock menar vissa att åtta timmar räcker, så jag vet inte...."
Jag förstod inte riktigt vad du menar med den sista meningen
Menar du att det räcker att fästingen suger blod i 8 timmar för att smittas?
I så fall är det ju oklart om medlet hjälper mot sjukdomar
Ja precis.

Jag har gett Bravecto för andra året. Når vi varit i områden där det riktigt kryllar av fästingar har vi plockat några som kryper, antingen som vi sett direkt under träning eller när vi går igenom hunden innan vi lastar i bilen.

Vi har fått utskrivet och ska prova iår.
Provar främst då en av hundarna har epilepsi.

Även om andra medel inte verkar påverka så har vi inte riktigt vågat använda men fick sen detta som rekommendation. Hade halsband förra året och det fungerade förvisso men de busar av dom varandra från varandra :cool:

Kör med Bravecto för andra året nu och det funkar utmärkt, inga biverkningar jag märkt av. Förra året fick även min gamla hund med epilepsi Bravecto och det funkade utmärkt. Dotterns hund som är känslig för alla de fästingmedel som droppas i nacken och fått okontrollerade huvudkakningar av de medlen och även så känslig så han reagerat med dessa otäcka huvudskakningar av att familjens andra hund hade Scaliborhalsband på sig och de lekt och busat, han funkar utan problem med Bravecto.

Båda mina fick Bravecto för andra året för ett par veckor sedan. Har inte märkt några biverkningar och sen dess har jag tagit en krypande på den ena hunden. Förra året vill jag minnas att mycket färre fästingar än vanligt satte sig på dem också, totalt tror jag att jag tog max 5 stycken döda. Tidigare har den ena hunden varit en riktig fästingmagnet och jag har kunnat plocka flera stycken krypande efter en långpromenad :yuck: Så, jag är jättenöjd!

Badankan har det för andra året nu och vi är nöjda. Förra året plockade jag en död fästing och någon krypande.

Jag kör Bravecto för andra året i rad och är helnöjd. Det ska ju inte verka repellerande, men jag tycker jag ser mycket färre krypande fästingar på hunden ändå. Inga biverkningar, och man slipper få gift på händerna när man tar i hunden.

Körde förra året och ska beställa i år igen. Hunden, även kallad "fästinghotellet" på sommaren fick någon enstaka förra året, men de var döda. Så vi är mycket nöjda med medlet :)

Ska ta och be om recept, har kört två år nu och varit nöjd. Vi har inte jättemkt fästingar här uppe, många använder inte fästingmedel men jag reser ju en del söderut så det känns bra att ge!

Kör för andra året i år och är väldigt nöjd! Enligt apotekstanten så hade de inte sålt ett enda halsband i år.

Ger också för andra året och är mycket nöjd.
Kunde inte hämta ut hela mitt recept (på 2 tabletter för hund 20-40 kg), då det endast fanns en dos kvar på apoteket och slut hos leverantör. För mindre hundar fanns det att hämta, men skulle bli väldigt mycket dyrare för mig att då ge den dos min hund behöver. Så jag hoppas leverantören kommer ikapp i sin produktion inom 12 veckor!

Det är ett medel som ges i form av tuggtabletter med 12 veckors mellanrum. Bra för hundar som vistas mycket i vatten. Någon som testat det? Eller känner någon som testat det?

https://www.fass.se/LIF/product?1&userType=1&nplId=20130105000057&docType=32

Använde Bravecto förra året, men är tveksam om jag ska köra det igen. Det fungerade jättebra på hundarna och de fick inte en enda fästing, men de jäklarna kröp fortfarande på hundarna. Det fick till resultat att de hoppade av och satte sig på mig istället :yuck:

Det var mindre kul. Får nog bli halsband i år istället.

Liknande trådar

C
Katthälsa Vet inte vad jag ska ta mig till. Närmar sig kanske bristningsgränsen för mig snart(mår inte bra psykiskt nämligen). Detta är min...
Svar
9
· Visningar
3 599
Senast: Cheeserica
·
Övr. Katt Jag har skrivit en text som jag avser att använda för att sprida information om kattskötsel. Den riktar sig till alla som har katter i...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 554
Senast: kem
·
S
Foder & Strö Vet inte om det är nån som har några goda råd att ge. Känns som att jag har provat allt och ingenting hjälper. Hästen i fråga har...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 656
Senast: AnnikaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vilket är ert favoritgodis?
  • Sytråden del 4
  • Valet i USA