Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Som jag nämnt någonstans tidigare så är jag hunvakt nu några dagar åt en minitaxvalp. Den är hur go somhelst och just nu ligger den o...
Svar
3
· Visningar
2 588
Senast: Elementary
·
Hundhälsa Båda raserna har ju en del rasspecifika hälsoproblem. Rottis Dysplasi HD / ED ögonsjukdomar Skelettcancer Vad är mer förekommande på...
Svar
19
· Visningar
1 796
F
Hundhälsa Vi kräver alltid att se vaccinationsintyg vid starten av våra kurser. Igår startade vi upp en valpkurs där två hade importhundar. Det...
2
Svar
26
· Visningar
1 586
Senast: Fruentimber
·
Hundhälsa Ja, hur stor risk är det egentligen för dom dåliga bieffekterna när man kastrerar en hane på 10 år? Det jag främst tänker på är rädslor...
Svar
12
· Visningar
2 023
Senast: Evolution
·
Övr. Hund Hej alla! Jag har en hund som är 5 år. När vi är ute på promenader vill jag att han ska kunna ta det lugnt och chilla lite om jag ex...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: machafuko
·
Övr. Hund Vad samlar ni era hundars papper i? Stamtavla, pass, kritiklappar, tävlingsresultat, intyg osv. Jag använder SKKs tävlingsbok men tycker...
2
Svar
30
· Visningar
6 035
Senast: bollen__
·
Hundavel & Ras Jag vet att små hundraser får färre valpar än stora men gällande småhundar verkar exempelvis chihuahua få större kullar än pudel. Jag...
Svar
8
· Visningar
4 294
Senast: Modig_Korn
·
Hundhälsa Hej Min ena häst har vart skadad och ska börjas skrittas igång 30 min varje dag, tänkte att om jag lägger den promenaden framåt kvällen...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 274
Senast: WildWilma
·
Hundavel & Ras Jag följer en tjej på instagram, och blir fundersam på när man ska avvakta och när man ska göra kejsarsnitt. Detta är tikens första...
2
Svar
32
· Visningar
4 256
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Min dvärgscnauzer är 14 veckor och - som jag antar att valpar i den åldern brukar vara- mycket följsam. Hon går nära, kommer på...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
4 825
Senast: Kildegrei
·
Hundhälsa Undrar om någon här inne har erfarenhet/kunskap om hundar och vattendrickande... Vår 1 åriga Leonberger hane har haft lite problem med...
2
Svar
27
· Visningar
11 591
Senast: nilie
·
Hundhälsa Ständigt återkommande tema :) Min återförsäljare har slutat sälja Bravo, vilket mina hundar ätit i... 6 år? Har fått byta till Mush...
Svar
2
· Visningar
512
Övr. Hund Tänkte höra lite om kastrering av hund i Sverige (både tikar och hanar). Vad jag förstår är det hyfsat ovanligt, alltså det går inte på...
Svar
5
· Visningar
594
Senast: Linda_A
·
Hundhälsa Hej djurfolk! Jag undrar om det finns någon med erfarenhet av läkemedlena Onsior och Fenemal till hund? Min Pekingesekille har fått...
Svar
2
· Visningar
8 309
Hundavel & Ras Då det blev mycket diskussioner och frågor om raser i tråden där vi uppdaterar så startade jag denna tråd för att göra frågor, svar och...
Svar
1
· Visningar
703
Senast: mandalaki
·
Övr. Hund Ok.. först sk ajga ju bestämma hundras men vi måste byta staket och på ena sidan av huset har vi en rätt rejält trafikerad väg. I...
Svar
12
· Visningar
4 228
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Jag måste tyvärr omplacera min hund, en renrasig och snäll vuxen hund. Vad behöver jag tänka på vid omplacering? Hur gör man angående...
Svar
15
· Visningar
6 200
Senast: escodobe
·
Hundhälsa Ger ni era hundar matrester ? Kan en hund leva på matrester enbart eller är det dåligt för den? Kan man ha matrester som kompliment till...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 512
Senast: Kilauea
·
Hundavel & Ras Är det någon här på Bukefalos som vet något om rasen Cirneco dell'etna? Det verkar vara en frisk och sund ras med precis de egenskaper...
2
Svar
38
· Visningar
4 081
Hundavel & Ras Hej, Jag undrar vart man kan vända sig för att hitta en hane till omeriterad ridgeback tik. Renrasig och registrerad hos SKK men går ej...
12 13 14
Svar
279
· Visningar
19 667
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka