Vaccinationsintyg vid import

Då gör din vet fel,övriga vacc ska föras in i passet.
När jag skaffade pass till min unghund förra året bad jag veterinären föra in grundvaccineringen men hon sa att man inte får göra så längre. Inga saker som är utförda innan passets utfärdandedatum får vara med i passet.

När jag skaffade pass till min unghund förra året bad jag veterinären föra in grundvaccineringen men hon sa att man inte får göra så längre. Inga saker som är utförda innan passets utfärdandedatum får vara med i passet.
Och blir man då kollad i tullen så blir det ett herre jösses liv och en massa gnäll över att inte vacc bokens innehåll är överfört.
Trots att det inte ens är krav för införande.

Och blir man då kollad i tullen så blir det ett herre jösses liv och en massa gnäll över att inte vacc bokens innehåll är överfört.
Trots att det inte ens är krav för införande.
Men tullen ska väl bara bry sig om att rabiesvaccinet är i sin ordning? Trist när alla instanser ej är synkade...
I gammelhundens pass är allt överfört men som sagt var det inte ok när jag fixade pass förra året till lillan. Det nya var dessutom mycket mer noggrant utfört, de plastade över rabiesvaccinationen och förstasidan med chipnumret.

Men tullen ska väl bara bry sig om att rabiesvaccinet är i sin ordning? Trist när alla instanser ej är synkade...
I gammelhundens pass är allt överfört men som sagt var det inte ok när jag fixade pass förra året till lillan. Det nya var dessutom mycket mer noggrant utfört, de plastade över rabiesvaccinationen och förstasidan med chipnumret.
Det var lite för många som lekte med datumen därav ändringen

Vi kollade förstås igenom alla andra papper också som de hade med sig men jag hittade inget som kunde liknas vid ett vaccinationskort. Det blir ju väldigt problematiskt. Men förhoppningsvis missade jag ju bara att det faktiskt stod handskrivet i passet.

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 007
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 758
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 036
Senast: JohannaB
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar