Hund

Om och kring hundar. Moderatorer: Snurrfian

Filtrera med prefix:

Hundhälsa Jag lekte lite med min valp (lite över fem månader) som har haft både sina nya huggtänder och sina gamla kvar samtidigt. Ena tanden...
Svar
4
· Visningar
2 684
Senast: Tonto
·
Övr. Hund Rubriken jag helst aldrig hade skrivit... Nåja. Får dåligt med hjälp från annat håll så testar här. Prövotid: "låneavtal"avtal och...
Svar
2
· Visningar
593
Senast: Lenis
·
Hundavel & Ras Vänder mig till er som ställt ut och sparat lappar :) Grejen är att jag ska gå kennelklubbens kurs i anatomi och bedömning nu i slutet...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 398
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Det verkar som att Tonto inte riktigt håller för Patrullen. Lite olika saker har nu fått mig att besluta att vi lägger det på hyllan...
5 6 7
Svar
128
· Visningar
7 808
Senast: Åsa A
·
Övr. Hund Bakgrundsinfo; Jag har haft en väldigt väl fungerande flock på 1 norfolkterrier och 2 phaléner. Senare kom även sambons labbe in i bilen...
Svar
3
· Visningar
980
Senast: Bismark
·
Hundhälsa Det känns som att nån rivit undan golvet under fötterna på oss. Vår fina lilla labrador röntgade höfter och armbågarna igår och beskeden...
Svar
17
· Visningar
7 099
Senast: Rouise
·
Hundhälsa Hej! Jag en tik som kastrerades i fredags kväll pga livmoderinflammation. När jag nu läser på om eftervården så inser jag att det inte...
Svar
12
· Visningar
18 087
Hundavel & Ras Jag och en vän diskuterade raser, priser och utgifter. Ni som avlar renrasiga hundar med stamtavla på hobby nivå, berätta gärna mer! Vad...
8 9 10
Svar
182
· Visningar
13 758
Senast: Migo
·
Hundhälsa Tidigare ikväll råkade jag och min sheltievalp (snart 4 månader) ut för en incident ute på gården. Grannens stora unghund kom farande...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 075
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Skulle gärna vilja ha tips för passivitetsövningar och självkontroll övningar till min Leonberger på 18 månader. Vet att vi borde ha...
Svar
13
· Visningar
1 346
Senast: Korekatten
·
Övr. Hund Hej! Är på jakt efter en bra utställningskärra då jag blivit less på att bära hundbur/stolar etc varje gång jag åker på utställning...
Svar
4
· Visningar
1 858
Senast: snorp
·
Övr. Hund Hej! Är intresserad av att ställa min Whippet för en rasspecial och undrar om det är någon som har bra koll på kommande utställning för...
Svar
6
· Visningar
730
Senast: moah
·
Övr. Hund Har en Storpudeltik på snart 7 år. Hon har alltid varit lite knepig mentalt, väldigt lätt till stress och blir helt blockad ibland...
Svar
0
· Visningar
1 219
Senast: JagKanske
·
Hundhälsa Gaia mår inte bra. Förra helgen sprang hon väldigt segt på lure coursingen och var sedan halt i mål, något som gick över samma dag...
Svar
6
· Visningar
1 058
Hundhälsa Usch så svårt att skriva! Har läst igenom mängder av trådar där man frågar om när det är dags att ta bort sin gamla vänn... Nu sitter...
2
Svar
26
· Visningar
13 341
Senast: hastflicka
·
Övr. Hund Hej! eftersom jag tycker att det är svårt med vaccinations reglerna vid tävling så tänkte jag om någon kunde hjälpa mig. Min hund är...
Svar
7
· Visningar
652
Senast: Gnist
·
Hundhälsa Förra veckan lekte husse och Ultima med en tennisboll, hon sprang en hel del i blåbärsris och fick typ kramp i höger bakben. Vi hittade...
Svar
17
· Visningar
3 410
Senast: igbest
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 654
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa Har upptäckt att min tik som hade valpar i våras/början av sommaren fått en väldigt torr mage, det flagnar och helst vid spenarna. Hon...
Svar
2
· Visningar
384
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hur göra för att få en lycklig, hållbar och fungerande hund från åtta veckors ålder och vidare genom livet? Jag vill gärna höra era...
2
Svar
29
· Visningar
2 271
Senast: Kimmya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar