hundskrämd valp

Haha det är ju superlöjligt. En hund bör inte bli rädd för en snäll hund som vill hälsa.

Spelar ingen roll om din hund är snäll och om min hund är skitglad över att få hälsa på random hundar. Det är totalt idiotisk att låta din hund springa upp till andra hundar, Det är inte ditt val om min hund ska få hälsa på din hund eller inte. Håll hunden kopplad om du inte kan kontrollera (tror dock att i det här fallet handlar om att du inte vill hindra hunden ifrån att springa upp till andra hundar.)

Haha det är ju superlöjligt. En hund bör inte bli rädd för en snäll hund som vill hälsa.

Men en hund som inte vill ha kontakt kan bli provicerad och arg av en rezpektlös hund som spinger fram för att hälsa, och det kan sluta illa.
En hundägare kan också inte vilja ha fram din hund pga smittorisker bla.
Så koppla hunden eller håll den vid din sida. Det finns inga ursäkter för att låta en hund gå fram till en okänd hund olovandes.

Tänk om en okänd, uppvarvad människa fullkomligt rusar fram till dig utan att du vet dens intentioner. Skulle du stå där med öppna armar och tjuta av förtjusning då? Tror inte det va.
Funkar inte så i människovärlden, vi hälsar inte så.. hundar hälsat genom att lukta nära.

Spelar ingen roll om din hund är snäll och om min hund är skitglad över att få hälsa på random hundar. Det är totalt idiotisk att låta din hund springa upp till andra hundar, Det är inte ditt val om min hund ska få hälsa på din hund eller inte. Håll hunden kopplad om du inte kan kontrollera (tror dock att i det här fallet handlar om att du inte vill hindra hunden ifrån att springa upp till andra hundar.)
Spelar ingen roll om din hund är snäll, hunden ska vara kopplad!!

@kossankaj är grannen inne och lånar din dator emellanåt? Dina inlägg är så motstridiga att de verkar skrivna av olika personer.
Jasså ? Nej jag har inte någon granne :D Däremot driver jag lite med era robot-krav på hundägare ! Och allt larv med hundar, en här i tråden har en hund som skulle bli livrädd om min lilla snälla hund gick fram och ville hälsa, rena attacken hade det förmodligen beskrivits som !! En annan tråd åkte hund till veterinär för att ha ätit ett eller två russin ??samt detta evinerliga tjaffs om att hundar alltid måste gå i koppel, de får inte gå en meter från stigen i skogen för då kan de döda fågelungar,harpaltar och beträder de ett gärde har de ihjäl ett par kid också :D

Senast ändrad:
Jag har hundar som inte blir skrämda av andra hundar öht, men inte fan vill jag ha diverse okända och evt smittspridande hundar som kommer rännandes lös fram till dem ändå.

Ett jäkla ägarotyg sånt, som så mycket annat när det kommer till att respektera de lagar och regler som finns kring hundägandet och sen rättfärdiga det med att "men min hund har/skulle aaaaldrig.."!

Klart en liten valp kan få bli rädd om en stor hund kommer i full fart.. Skönt att den verkade avreagera snabbt :)
Hur har det gått?

Pappas nu 11 år gamla fröken var ganska tuff som valp. Såpass att det ombads att min äldre, vettiga tik skulle tukta valpen lite. Sure. Valpen lyssnade inte på första, andra eller tredje tillsägelsen från tiken. Så tiken tog till stora bokstäver. Valpen skrek, kissade på sig och sprang "gråtande" till husse. Jag vrålade att han skulle bara våga ömka valpen!

Valpen var ganska stukad och nere i ungefär tio minuter. Sen interagerade hon glatt med min tik - på ett mycket ödmjukt vis.

Idag är valpen 11 år och har hela livet varit en sån hund som funkat med alla hundar utan knot.

Så, det är lite inbyggt i valpar att de ska klara av sånt där. Och även klara att bli rädda, avreagera och gå vidare.

Bästa rådet har du redan fått - glöm att det hänt och fortsatt som vanligt :)

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 461
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har panik. Jag har en vuxen hund sen tidigare och ville ha en till hund som fyllde behov som min vuxna hund inte gör. Ville ha en...
Svar
16
· Visningar
6 569
Senast: iNHALE
·
Hundträning Är det normalt att en valp är rädd? Har en valp på 5 månader som är extremt rädd och lättstressad. Vallhundsras som är känd för sitt...
Svar
18
· Visningar
3 344
Senast: Xomymy
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 054
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka