Framtidsfunderingar

En schäfertik låter som precis vad du behöver :love:
Ang pipande så är det väldigt individuellt, utifrån min erfarenhet. Även bufflighet, vår sista schäfer var enormt bufflig, men lekte fantastiskt fint och försiktigt med grannens fralla. Första schäfern vi hade var inte alls så fysisk, han ville bara springa och jaga/jagas. Jag tror att om hunden växer upp i din flock lär den sig vad som är accepterat riskbeteende från de andra hundarna.

Ja men det låter bra! En liten nätt schäfertik kanske kunde vara något.

Mina blir inte förbannade, utan dom blir sura och stänger av och går undan (mest då Aussien). Och då typ hemma, om dom nu skulle sitta i hundgård eller inne i huset samt vid träning hemma och på klubben t.ex.

Okej, jag har nog fortfarande lite svårt att se situationen framför mig :D

Du är på träning, någon hund låter i bilen/på plan och hundarna går ner sig en massa?
Eller i hemmet när de ser något ute?

Eller hur menar du? :p

Alltså, schäfrar är ju inte labbar så klart det kommer nog komma ljud ur dom vid något tillfälle om de blir tillräckligt frustrerade eller missnöjda. Eller förbannade.

Men det där konstanta ljudandet under träning och så fort hunden blir lite uppspelt tror jag inte du behöver oroa dig för så mycket om du köper efter linjer som inte ljudar massor, har bra avknapp och lägger upp träningen på ett bra sätt.

Sen har jag aldrig haft hundar som går ner sig av att andra hundar låter, så jag har inte ens reflekterat över det mer än att JAG inte vill ha en massa ljud :p

Okej, jag har nog fortfarande lite svårt att se situationen framför mig :D

Du är på träning, någon hund låter i bilen/på plan och hundarna går ner sig en massa?
Eller i hemmet när de ser något ute?

Eller hur menar du? :p

Alltså, schäfrar är ju inte labbar så klart det kommer nog komma ljud ur dom vid något tillfälle om de blir tillräckligt frustrerade eller missnöjda. Eller förbannade.

Men det där konstanta ljudandet under träning och så fort hunden blir lite uppspelt tror jag inte du behöver oroa dig för så mycket om du köper efter linjer som inte ljudar massor, har bra avknapp och lägger upp träningen på ett bra sätt.

Sen har jag aldrig haft hundar som går ner sig av att andra hundar låter, så jag har inte ens reflekterat över det mer än att JAG inte vill ha en massa ljud :p

Nej det är det hysteriska skrikandet och skällandet när dom är typ uppbundna eller sitter bredvid varandra i hundgård eller i huset som påverkar min Aussie. :laugh:

Lite pip och skäll är inga problem!

Nej det är det hysteriska skrikandet och skällandet när dom är typ uppbundna eller sitter bredvid varandra i hundgård eller i huset som påverkar min Aussie. :laugh:

Lite pip och skäll är inga problem!

Då tror jag inte det blir några problem faktiskt :) Var noga med att välja från linjer som har bra avknapp, nerver och inte ljudar en massa. Låter som en liten schäfertik passar in perfekt annars :D

Då tror jag inte det blir några problem faktiskt :) Var noga med att välja från linjer som har bra avknapp, nerver och inte ljudar en massa. Låter som en liten schäfertik passar in perfekt annars :D

Det tror nog jag med, troligtvis är det bara så att jag är nojjig helt i onödan pga. att jag träffat på så många skrikande odjur. :angel: Eftersom att min Aussie mår dåligt av det så är det säkert så att jag märker av det mycket mer än annat folk!

Du skulle ju kunna kika på beauceron men jag kan tänka mig att de kanske är på gränsen till stora jämfört med vad du tänkt dig.... annars skulle de nog funka utmärkt.

Liknande trådar

V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 958
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Jag har haft collie i ganska många år, och tycker att rasen är i princip den perfekta för mig. MEN. Nu när nuvarande hund är 4 år gammal...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
5 813
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.