Tikar ligger ju runt 25-30. Inte mycket mer än en schäfertikLite tunga att bära kanske?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tikar ligger ju runt 25-30. Inte mycket mer än en schäfertikLite tunga att bära kanske?
Weimaraner kanske? Funkar till lydnad, bruks, drag och självklart jakt om man skulle vilja. Hade en tjej på klubben som tränade bruks med sina weimaraner och jäklar vad maffiga de var. Sen är de ju finast i världen också
Finns både korthåriga och långhårigaÄr inte dom korthåriga?
Ja men det låter bra! En liten nätt schäfertik kanske kunde vara något.
Mina blir inte förbannade, utan dom blir sura och stänger av och går undan (mest då Aussien). Och då typ hemma, om dom nu skulle sitta i hundgård eller inne i huset samt vid träning hemma och på klubben t.ex.
Okej, jag har nog fortfarande lite svårt att se situationen framför mig
Du är på träning, någon hund låter i bilen/på plan och hundarna går ner sig en massa?
Eller i hemmet när de ser något ute?
Eller hur menar du?
Alltså, schäfrar är ju inte labbar så klart det kommer nog komma ljud ur dom vid något tillfälle om de blir tillräckligt frustrerade eller missnöjda. Eller förbannade.
Men det där konstanta ljudandet under träning och så fort hunden blir lite uppspelt tror jag inte du behöver oroa dig för så mycket om du köper efter linjer som inte ljudar massor, har bra avknapp och lägger upp träningen på ett bra sätt.
Sen har jag aldrig haft hundar som går ner sig av att andra hundar låter, så jag har inte ens reflekterat över det mer än att JAG inte vill ha en massa ljud
Nej det är det hysteriska skrikandet och skällandet när dom är typ uppbundna eller sitter bredvid varandra i hundgård eller i huset som påverkar min Aussie.
Lite pip och skäll är inga problem!
Då tror jag inte det blir några problem faktiskt Var noga med att välja från linjer som har bra avknapp, nerver och inte ljudar en massa. Låter som en liten schäfertik passar in perfekt annars