Hästmänniska

Om sådant som i första hand rör hästmänniskan, hästföretagaren. Ex.vis ekonomi, juridik, företagande, utbildning av hästmänniskan, ryttarhälsa samt mer lättsamma Gnägg-trådar. Huvudmoderator: ameo (Görel: Gnägg)

Filtrera med prefix:

L
Hästmänniskan Hej! Hur är det att vara beridareelev,är det som en utbildning eller kan man bara göra det för att det är en kul grejj typ? Hur duktig...
Svar
14
· Visningar
3 001
Senast: Midi
·
Ekonomi & Juridik Finns det över huvud taget någon möjlighet att grundförsäkra en oförsäkrad vuxen häst utan vetbes? Talar om liv upp till inköpsvärdet...
Svar
10
· Visningar
1 888
Senast: Manji
·
Gnägg Tamlin Grönkulla 226, död midsommar 07, ett stort tomt hål lämnade du efter dig...
Svar
0
· Visningar
115
Senast: lycka
·
Gnägg Första ridpasset på ridbana sen hösten-07 då hon skadades rätt illa.
Svar
0
· Visningar
130
Senast: Piraja
·
Hästmänniskan Jag ska köpa tillbaka mi häst från Norge på fredag. Krävs det några speciella papper? Vet att när jag sålde henne var det enda jag...
Svar
19
· Visningar
3 878
Senast: orion_x
·
Hästmänniskan Tittar runt på nya hästar nu och det har dykt upp endel intressant.Ännu har jag inte provridit någon av dem och minst 1 kommer jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 574
Senast: Creator
·
M
Hästmänniskan Jag ska försöka hinna måla mitt stall i sommar och vill ha lite tips på någon snygg färg. Funderar på någon brun nyans nertill och vitt...
Svar
15
· Visningar
2 940
Senast: Litenvit
·
O
Hästmänniskan det är precis vad jag gör. Men jag kan dock tänka mig att det finns andra som har det ett sjuhällsike värre än mig. Min hälft är...
2
Svar
20
· Visningar
2 686
Senast: Korven
·
Gnägg Utställning 080606
Svar
0
· Visningar
130
Senast: lil-sis
·
Gnägg De fyra äldre hingstarna anmälda till avelsvärdering på hingstpremieringen i Norge våren 08. v.Elin/Mykletind, Sverige, Malin/Brage...
Svar
0
· Visningar
127
Senast: lycka
·
C
Hästmänniskan hej! Finns det någon här som går den? Jag tänkte söka till hösten och är lite nyfiken på nivån på allting. Mvh Monika
4 5 6
Svar
109
· Visningar
13 545
Senast: Lilja_87
·
S
Hästmänniskan Hej på Er! Mina två hästar har tidigare gått på en vanlig plan gräsvall hela somrarna. Det har varit 0,8 ha och har knappt räckt, det...
Svar
9
· Visningar
1 532
Senast: Masse
·
Hästmänniskan En liten checklista, som säkert kan vara bra för alla som har/ska starta någon typ av hästverksamhet. Jag funderar på vad vi har...
Svar
3
· Visningar
1 101
Senast: Modett
·
Hästmänniskan Vad trist det är med elaka rykten! Har själv varit utsatt för detta då jag själv haft innakorderingsstall. Varför? Hästägare? Har...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
9 340
Senast: lil-sis
·
S
Ekonomi & Juridik Jag har ju haft en lite trist historia med vårt sto som fölade dött o sen via ammajouren fått ett annat föl som de sen valde att ta...
2
Svar
22
· Visningar
3 193
Senast: Svanhild
·
Hästmänniskan Hur finansierar ni era hästköp? Sparar ni in dessa pengar eller tar ni lån?
2 3
Svar
52
· Visningar
3 476
Senast: Chili
·
G
Hästmänniskan Jag har hört av en grej av en kompis som jobbar i ett stall. I det stallet river dom ner bona som svalorna har byggt, dels för att dom...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
11 283
Senast: Eureka
·
Gnägg Jobb på Seglinge 1/6-08.Sista finslipningen innan Gotlandsresan...Resulterade i 2140m/1,21 tempo..långvagn samt ensam på den dammig...
Svar
0
· Visningar
166
Senast: Kia1
·
Gnägg En fin gammal bild från 1979 på ett vackert skäcksto som fortfarande finns i mitt minne: Mazurka
Svar
0
· Visningar
110
Senast: mazurka
·
Gnägg Vackraste Travaren med Största Huvet...hihi fint guldpannband
Svar
0
· Visningar
117
Senast: Kia1