Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag hade inte valt någon av dom. Jag hade letat vidare.Tittar runt på nya hästar nu och det har dykt upp endel intressant.Ännu har jag inte provridit någon av dem och minst 1 kommer jag förmodligen inte kunna provrida heller.
Häst 1: Fullblod, 10 år klev av banan 2001. Riden i skogen endel men sedan använd som avelssto. Krubbitare. Ganska fina fötter får hon går barfota just nu i alla fall.
Häst 2: Varmblodstravare 16 år riden rakt fram i alla gångarter typ. Inga olater öht enligt ägaren. Kan gå barfota även när hon är fullt igång.
Häst 3: Fjordingskorsning 7 år endast inriden i princip och sedan mest stått och blivit tjock. Har haft fång. Specialskodd.
Jag är ute efter en trevlig häst att lufsa med i skogen och som jag möjligtvis kan tänkas tävla på klubbtävlingar men det är inte något som är superviktigt.
Så vilken skulle ni välja? Känns som att det är minst jobb med att få ordning på fullblodet i ridningen men jag vill gärna ha era synpunkter.
Eller ska jga helt enkelt leta vidare efter något annat?
det finns väl andra yngre varmblod som inte kostar så mycket som du sen kan utbilda lite själv,
de hade jag gjort om jag var du!
lycka till!
Har kollat runt lite mer på travare men antingen vill ägarna ha sjukt mycket för en outbildad elelr så är de gigantiska.
Tyvärr har vi inte så mycket uppfödare och travbanor här runt vad jag vet i alla fall. Dessutom verkar det svårt att hitta en liten vill inte ha någon som är större än 160 cm i alla fall.
Ett tips är att du först och främst bestämmer dig för att om du ska köpa eller ha på foder INNAN du ringer runt på till salu hästar.
Vet själv hur irriterande det är med spekulanter som är så intresserade för att sedan helt plötsligt vilja ha hästen på foder.
Fast för 10000 kr måste du väl ändå kunna hitta ett hyfsat välridet varmblod, om du vill ha det?