KY-utbildning på Vretaskolan

Sv: KY-utbildning på Vretaskolan

okej, tack för svaret! får åka tidigt hemifrån så jag har tid att köra vilse...:angel:

hehe, är verkligen inte svårt att hitta,
kommer du längs vägen till Motala (Från motorvägen) och svänger av vid en skylt typ Cloetta center
eller Ljungsbro så ser du stallet och hagarna.
Går nog inte att missa. :D

håller med om att hästarna på vreta håller väldigt hög status. dock håller jag inte med om att de är bättre än strömsholm. ungefär lika skulle jag vilja säga. :)

/ wendy -som gått både på vreta och strömsholm

Ni som gjordev provet (ngn skulle väl göra det den 26?) hur gick Det? Va gjorde ni? Lätt, svårt? Nöjda? Är jättenyfiken nu ju:angel:

Frajda skrev:
Ni som gjordev provet (ngn skulle väl göra det den 26?) hur gick Det? Va gjorde ni? Lätt, svårt? Nöjda? Är jättenyfiken nu ju:angel:

Gjorde mitt i torsdags....börjar med genomgång. Sedan en liten intevju ca 10 min. Sedan red man markarbete ca 45min (två olika hästar) och en liten hinderbana (en häst)
Allting blir ju vad man gör det till. Ganska fri ridning då de kollar sits/påverkan o.s.v....
Det var bara och gå in o göra sitt bästa och vara nöjd med det man presterat....:rofl:

Vadå??? Tror du inte jag lyckades??? :smirk: Missade tyvärr ditt sista inlägg igår, om Cloetta/Ljungsbro. För jag övervägde att köra av när det stod Ljungsbro, men tänkte "näää, det är säkert nästa avfart"... sure thing, nästa avfart var snarare det stoooora rondellen 1,3 mil bort... :mad: oops... tänker "aaha, men då tar jag väl vägen genom Linköping istället, det är ju den som står på nätet". fortsätter köra till nästa rondell, jäättelångt när man har tidspress... vände där, körde genom stooora rondellen tillbaka mot Motala och svänger av vid Cloetta/Ljungsbro och hittar lätt fram. Bara 10 min försenad...ojoj. Pinsamt.:o

Lätt/svårt berodde nog på vad man fick för hästar... T.ex jag fick först en lagom stor (fast lite knubbig :smirk: ) häst till mina 155/50. Trevlig och en riktigt ridskolehäst. Sen en som var typ 165, lååååång som en jag-vet-inte-vad och staaaark.:crazy: Då hade man inte mkt att sätta emot.:devil: Men litar på att lärarna kan se igenom sånt.:banana:

Håller även med Slippe.

Hej!

E också nyfiken vilka folk fått rida på och vad det tyckte o dom../ Lavinia

Hej!
Jag red ett sto som hette Choice. Jättetrevlig, mjuk och fin i munnen. En riktigt trevlig dam. :)
Faxe hette den andra hästen. Han var helt okej. Lite för tung för mig (framåt). Då jag inte orkade rida "upp" honom då jag har skadat mig i ryggen.
Det var en jättefin anläggning....:banana:

Ja, den första som var liten, knubbig och trevlig men inte så spännande hette Marco. Den andra som var stark och lång och för stor hette Gucci. Min egna är liten, lätt, egensinnig och vill inte ta så mkt stöd i bettet... Inte så många rätt där inte, men men det var intressant ändå:p

Ooo, fick du dom.
Marco är jätte bra hopphäst. :)
Gucci har jag absolut ingen kommentar om. *Urk* :eek:

Slippe
Choice är min absoluta favorit på skolan. Underbar häst faktis. :love:
Faxe är också trevlig. Lite trög bara.. Hoppar jätte bra :smirk:

Ingen som fick rida Tanette eller Al Capone?

LaMaya skrev:
Ooo, fick du dom.
Marco är jätte bra hopphäst. :)
Gucci har jag absolut ingen kommentar om. *Urk* :eek:

Marco red jag bara dressyr på, men där var han trevlig och han såg lika okomplicerad ut att hoppa för nästa tjej. :bump:

Haha, vilken tur att det inte bara är jag...:smirk: Säkert fin om man får lite tid på sig. När man travade av efter hoppningen var hon mkt lättare i handen. Så dags då!:mad:

Det var hur många hästar som helst som brukade ha thidemantygel i vanliga fall!:confused:

Jag red först en hast som hette Hot Shot och som nummer tva Marco. Bada var helt okomplicerade att rida och kandes trevliga. Marco var jattebra att hoppa med. :)

Hej!

Jag var ju inte på skolan unde intagningsdagarna, var ledig to- fre p g a röd dag + klämdag. Trusse kom ju i tisdags kväll, och jag vet att de pratade om att ev ta med honom på ridprovet om det behövdes (vet alltså inte om han gick), men jag tror de tog honom i sista hand just för att han är så ny, och det ju nästan är ett måste att känna hästarna väl för att kunna bedöma de sökandes ridfärdigheter på dem.

Han verkar vara en rar farbror häst!!! Jag ger honom en klapp från dig i morgon :) .

*knapplån*

Jag red Ella först, hon var ju känslig med ändå omkomplicerad i dressyren även om hon inte gick så himla bra och sedan en motspänstig kille som hette ?? (hjärnsläpp). Liten, brun med kraftig underhals och prestigesadel. Han var trälig på marken med bussig att hoppa, landade snällt i rätt galopp hela tiden och så.

Intervjun var trevlig, föredömligt kort och med bra frågor som gjorde att man fick tänka lite.

Mvh Monika

HeJ!

Jag gillade Faxe jättemycket, krävdes lite peppning så fanns inte problemet med seg överhuvudtaget, fast det va förstås flera år sen jag red honom../ Lavinia

Kan meddela det att de gamla skolhästarna har förändrats väldigt mycket.
Tycker dom gjort det under mina 2 år faktis.
Gäller dom nya också.

fast sen vet ju inte jag hur han var på din tid :smirk: .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 412
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud