KY-utbildning på Vretaskolan

Sv: KY-utbildning på Vretaskolan

¨måste bara få fråga om de fått några fina föl på vreta i år? Hur många avelsston har de? För de föder väl upp många skolhästar själv?

De har fyra föl i varje årskull. Vissa behålls och blir skolhästar, andra säljs som unghästar.

Nu vill jag höra hur det går för er som går KYutbildningen. Nöjda? Är sugen att söka igen men vet inte riktigt. Sökte till hösten -05 men tackade nej. Jag har tidigare gått Högre Häst, tror ni det ger mig mycket ändå? Exiterar möjligheten att bara gå andra året? Är så sugen..

Det är två som har hoppat av hittills. Jag är nöjd med utbildningen, den är ju ganska basic första året. Vissa som går har inte haft några lektioner alls innan och t.ex. jag har aldrig läst hästlära och ekonomi förr.

Hej på er!
Är det någon, som känner till om Yogi B är kvar på Vretaskolan...? Tänker en hel del på honom, och skulle vara kul att få lite info om honom... (kanske tom ett foto..)
Köpte honom som 3-åring och hade honom fram till -99, då jag sålde honom till skolan.. Eftersom jag bor i Spanien sedan ett antal år har jag inte haft möjligheten att åka och hälsa på honom. mvh Liisa

Nu blev jag bara ännu mer nyfiken..... :)
Kan inte du berätta något mer...? Hur har han varit att rida på? Hopp/ dressyr? Fortfarande snäll och go?

Nu blev jag bara ännu mer nyfiken..... :)
Kan inte du berätta något mer...? Hur har han varit att rida på? Hopp/ dressyr? Fortfarande snäll och go?

Jag red honom en del när jag fortfarande gick kvar på skolan.
Ingen favorit i dressyren men han hoppade jätte bra, vad jag minns.
Snäll och go var han annars också.
Minns inte så mkt mer om just honom eftersom det fanns en del hästar.

tackar...!
Jag hoppas att han får vara frisk, så att jag kan åka och hälsa på nästa vår när jag åker till Sverige....

Hej! Linn heter jag och jag har lite frågor rörande kyutbildningen. Som ja har uppfattat det har du gått ky-utbildningen. Jag har varit på ridprov och väntar på besked. (Du kanske tittade? ja red i näst sista gruppen, den första efter lunch) Jag är lite orolig över att hitta en LA/LA häst och som ja läste i ett av inläggen skrev du att man inte behövde den förrän andra året? Det vore toppen då ja inte fått något svar på de annonser ja lagt in. (Har inte råd att köpa häst utan vill låna) Sen skulle ja även vilja ha lite ekonomisk info, om hur mkt det kostade att stalla hästen, foder osv. vart du bodde o, vad hyran kostade och på ett ungefär vad man måste ta i lån. Jag vore extremt tacksam för svar! :) Vill verkligen syssla med hästar men känner att det blir tufft med egen häst i två år (som ja hade uppfattat det på intervjun) och det där med studielån känns åxå trist. / Linn

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 328
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 412
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Muddypaws 24/25
  • Ta bort tandsten med ultraljud