Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Vad krävs det för att kvala till Scandinavian Open för 5 åringar ? I helgen var det kval i Gnesta, och jag har kollat på resultaten. Jag...
2
Svar
26
· Visningar
8 773
Senast: nosludd
·
Hoppning Fick en fråga av en vän som just nu håller på att "komma upp" i klasser med sin häst..dom tränar på 110-120 nivå och det går jätte...
Svar
17
· Visningar
1 767
Fälttävlan Förvisso finns det en tråd om Dagstorp men den rörde egentligen inte själva mästerskapet. Så, vilka siktar på att åka till Dagstorp i...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
17 219
Senast: plums
·
M
Dressyr vilka sporrar rekomenderas som första sporrar ?:)
Svar
6
· Visningar
2 849
Senast: MonteRose
·
S
Övr. Grenar Såg att det fanns en gammal tråd kring det här. Hoppas det är ok att jag ändå lägger in en ny "fräsh". Är det någon som håller på som...
Svar
5
· Visningar
1 073
Trav Jag har, speciellt på vissa hästar, svårt att få bra pulsmätning när elektroderna sitter fästa i selen. De som är svåra är nästan...
Svar
8
· Visningar
982
Senast: ghost
·
M
Tävling Om jag anmäler mig via TD o betalning o så sköts den vägen o det dessutom står att licenser o intyg ska uppvisas på anmodan ska jag ändå...
Svar
12
· Visningar
1 702
Senast: Kallebus
·
S
Övr. Grenar Alla riddare kan ni inte lägga in bilder på er och era hästar?
10 11 12
Svar
237
· Visningar
50 111
Fälttävlan Ja då går vi ut först... http://www.youtube.com/watch?v=Bq31TAfeFjI Tips från ponnymamman, sänk volymen, så slipper ni höra alla...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 480
Senast: fio
·
A
Islandshäst Jag är relativt "grön" vad det gäller islandshästar och har därför några funderingar som för andra kanske är självklara, men som jag...
6 7 8
Svar
144
· Visningar
15 024
Western Var och provade en sadel igår men kommer inte ihåg vad den hette :crazy: Den hade nog samma bom som billy cook sadlarna (stavningen?)...
Svar
6
· Visningar
915
Senast: dottan
·
Trav Om en häst har treor i travskostorlek, vad motsvarar det då för storlek på en ridsko?
Svar
4
· Visningar
2 232
  • Låst
Dressyr Finns det reglerat i TR hur många språng det ska vara minst i en piruett för att den ska vara godkänd? Jag har för mig det men är inte...
Svar
2
· Visningar
1 673
Senast: bigganl
·
Dressyr Nu behöver jag alla smarta Dressyrbukisars hjälp.. Red för min tränare igår där vi jobbade med att flytta in framdelen och ut...
Svar
9
· Visningar
1 170
Senast: flashlight
·
Dressyr Min häst ( ej unghäst), som är ganska svår att få att jobbba rätt, fullkomligt tappar bjudningen när vi väl hittar formen. Det verkar...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Gimlan
·
  • Låst
Dressyr Är det någon som vet varför Moorlands Totilas, som Edward Gal rider, inte är godkänd?
2
Svar
31
· Visningar
6 911
Trav En fundering om halsar och vinkel på huvudet och lite grann... De senaste hästarna jag haft har "borrat ner sig" och lagt sig i...
Svar
7
· Visningar
1 385
Senast: ghost
·
I
  • Låst
Dressyr lägg in bilder på alla era träns! det finns ju en tråd om alla era finaste pannband, så varför inget om träns? hoppas att det inte...
23 24 25
Svar
499
· Visningar
75 240
Fälttävlan Nygammal dansk tävlingsbana testad! Ringsted knappt en timme från bron. Helt ok dressyrbanor, gräsbana med 12 språng (vi som brukar...
Svar
6
· Visningar
981
Senast: mammaBerg
·
Western Letar efter fler människor runt omkring Karlstad som håller på med western. Har precis börjat med detta och känner inte en kotte. Skulle...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 271

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka