Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

T
Körning Okej, nu har jag näst intill bestämt mig för att köpa en vagn från Drive Out. Men först vill jag höra lite med er här på Buke. Har...
Svar
7
· Visningar
1 213
Senast: Gisburne
·
Fälttävlan Har länge inte varit helt nöjd med varken brösta eller förbygel, då dessa har en förmåga att dra sadeln snett på endera sättet, och vill...
Svar
6
· Visningar
2 531
Senast: fio
·
Trav Jag har nu möjlighet att få använda en sjö med sandbotten till mina travisar men har ingen erfarenhet alls av sim/vattenträning, hur ska...
Svar
8
· Visningar
1 855
Senast: jenny f
·
A
Islandshäst Vilka tävlingar brukar anordna dressyr? Har kollat runt lite men hittar de inte på nån tävling.. det heter väl FS1?
Svar
13
· Visningar
1 325
Senast: Ranger
·
E
Western Får man ha gummitygel inom western i tävlingar osv. Eller är det vanliga lädertyglar som gäller? Träning är ju ok men tänkte i...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Ginne
·
H
Hoppning Vi ryttare måste också vara i bra kondition, presis som våra hästar, för att orka rida. Då är min fråga till er: VIlka muskler ska man...
Svar
8
· Visningar
1 115
Islandshäst Håller på att leta efter en alldeles egen islandshäst...hade en för många många år sedan, men glömt det mesta. Går nu och tar...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 663
Senast: Boj
·
D
Fälttävlan Hej alla hästtokiga! Jag och mina kompisar kommer att bygga en terrängbana någonstans i närheten av Ekeby (Utanför Helsingborg) och...
Svar
1
· Visningar
1 007
Senast: fio
·
Hoppning Har varit borta från tväling några år nu och fick höra i dag om bed A/A/A?? som det stod i proppen. Antar att det är bed A/A i avd A...
Svar
7
· Visningar
1 518
H
Hoppning Behöver lite utomstående råd från folk som tävlar på hingstar.. Har eventuellt hittat en häst nu (ja tävlar hoppning), Men, det är en...
2
Svar
26
· Visningar
2 253
Senast: Lindis
·
K
Dressyr Hej! Har precis fått hem min foderhäst som jag ska träna dressyr på. Jag fick med en dressyrsadel, jag har aldrig ridit i det. Min sits...
Svar
18
· Visningar
2 602
Senast: kabitsoo
·
E
Distans Gokväll, Vill för det första börja med att be om ursäkt att jag inte har haft koll på min pm låda... Har tyvärr på tok för mycket...
Svar
19
· Visningar
3 977
Senast: sthu
·
Körning Jag har tänkt att jag ska införskaffa en loksele för hästens skull, jag själv tycker det är en ful och klumpig sele. Jag har kollar...
Svar
5
· Visningar
1 595
Senast: misan
·
Western Finns det några skäckhingstar som är svartvita? Drömmen är ju att hitta en homozygot sådan att betäcka med senare. I sverige finns...
2
Svar
34
· Visningar
4 724
Senast: wrangler
·
Körning Hoppas någon här kan svara lite på mina frågor ang lokselar. Jag har ju kommit fram till att Fabian måste ha en loksele för att få...
Svar
7
· Visningar
1 164
S
  • Låst
Tävling för att tävla på lokala tävlingar? Behöver man även ha grönt kort? Om jag fattat rätt så måste jag lösa ny licens efter nyår om jag...
Svar
1
· Visningar
975
Senast: Rumpnissen
·
Islandshäst Jag skall filtklippa(eller helklippa) en av hästarna i vinter och funderar över vad för täcken som behöver införskaffas, hon skall gå i...
2
Svar
28
· Visningar
4 519
Senast: sstina
·
Dressyr Det är ju många trådar igång just nu där tränaren har en central roll. De flesta är överens om att vikten av en kompetent tränare som...
2
Svar
26
· Visningar
2 439
Dressyr Suck... jag vet inte om någon minns min tråd om att ev sälja hästarna? Det har inte blivit av. Fortfarande är min lust att komma vidare...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: Sar
·
Trav Är det någon här som vet om man kan hitta resultat från Belgien någonstans? Vår förra häst Livi Cannavaro är ju exporterad dit och det...
Svar
13
· Visningar
2 338
Senast: Ally McPiece
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka