Hopphingst, köpa?

Sv: Hopphingst, köpa?

Ja det är därför det är skönt att de kan kastrera honom innan jag hämtar hem honom om det nu skulle vara så att jag vill ha honom men ha honom som valack.
Vad menar du att man inte får missa?

Det jag menar med att missa är egentligen att man alltid måste vara på sin vakt. Mycket utav sån där saker som kan hända, får absolut inte hända. Som tex vilken häst som helst kan ju bli rädd och skygga på en tävling. Som nån annan tagit upp kan ju utrustning gå sönder. En häst kan plötsligt på nåt sätt ha tagit sig ur hagen. mm mm. Allt får så mycket större konsekvenser. Det krävs mer.

Men absolut tycker jag att du ska kolla på hästen om den verkar intressant, och om dom dessutom kan kastrera den åt dig om du skulle känna att du ville det finns det väl ingen anledning alls att inte kolla.

Lycka Till!
Mvh

Jaha okej då är jag med. Ja självklart, det stämmer ju att det är så det är jag helt medveten om.

Och tack! =)

Har haft om många hingstar som tävlats i både hoppning och trav. Det har aldrig varit några problem då de har varit väluppfostrade. Men visst man måste alltid ha en extra koll då de trots allt är hingstar.
Dock vill jag påstå att många hingstar som kastreras i vuxen ålder inte släpper det hingstbeteende som de har vare sig dom är snälla eller inte. Jag skulle aldrig tveka att köpa en bra häst bara för den är hingst, har man bara kunskapen och ett bra sinne och koll på andra så är det inga som helst problem.

Lycka till med ditt val av häst :)

"Jag skulle aldrig tveka att köpa en bra häst bara för den är hingst, har man bara kunskapen och ett bra sinne och koll på andra så är det inga som helst problem."

Jag håller med!
Tack=)

min tränare hade en hingst han var och är världen snällaste :love: mitt lilla ponnysto pryla upp honom ihagen när hon rymde in till honom. Han hade gått MSV dressyr innan min tränare köpte honom sen red hon upp till 140 på honom han var en klippa på tävlingar. Man lasta ur sen stog han där hanstog. kom de ston titta han inte enns åt dem. När man gick med honom brunsta någon kunde han som värst gnägga :p åh vad ja önska att ja köpte denna kille snällare häst har ja inte stött på. Men nu är där en lycklig människa som har honom i stockholm :) Ja har en förkärlek till hingstar så ja skulle inte tveka så längde den är välhanterad och de verkligen är den häst ja vill ha :laugh:

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 665
Senast: Stereo
·
Hästvård Letar efter häst och har hittat en riktigt trevlig häst som uppfyller alla kriterier, men... den hostar. Har enligt ägaren hostat ca...
2
Svar
20
· Visningar
2 699
Senast: MiniLi
·
R
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har börjat kolla efter en hobbyhäst med plus i kanten och finkammar Hästnet varenda dag. Jag ser en hel del hästar som står...
Svar
15
· Visningar
3 179
Senast: Bregen
·
Hästvård Jag är inne på att byta stall till min häst pga hagarna. De är dränerade men det är ändå lera nästan till knäna, magen ballar ur totalt...
2
Svar
27
· Visningar
2 370
Senast: Emine
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar