Vågar man köpa hosthäst?

Tack för ytterligare input!🙏
Diskussioner pågår med ägaren som förstår mitt dilemma! Känner mig dock som en väldigt besvärlig köpare som vill ha en utredning innan köp, ta hästen på prov och reducerat pris. Vi får se vart detta landar till slut...🙈
Jag kan tycka att man som köpare i ett sånt läge kanske får välja mellan att chansa eller inte? Och då avgöra vilken prisnivå som känns rimlig om man nu ska chansa. Annars får man säga "nej tack, det känns för osäkert eftersom hästen inte är utredd".

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 768
Senast: Jamtland
·
Hästvård Jag har tacksamt nog varit ganska förskonad från hosta. Den enda tidigare jag haft var min K, som efter en lunginfl som föl och sen...
Svar
15
· Visningar
1 951
Senast: tuaphua
·
J
Hästvård Nyligen vet.besiktades en underbar 3 åring som jag såg fram emot att köpa, longering på volten gick bra, men vid böjprovet på hela hö...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: Jackie_nova
·
A
Hästmänniskan Har ett litet dilemma som jag skulle behöva lite hjälp med. STALL 1 Står för nuvarande på en gård med 14 boxar, uppdelat i två...
Svar
12
· Visningar
1 931
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama