Köpa isis

Sv: Köpa isis

Nu undrar jag en ny grej: När Ni hade fått hem Er islandshäst, hur "lugnt" tog Ni det i början? Krafla har nu varit hos oss i 2 veckor, och har väl ridit henne 3 ggr i padocken och 1 gång ute (ca 30 min)...Lagom eller? När vi red ute så tittade hos sig omkring väldigt mycket, men inget som störde! Det var ju hennes första besök utanför stallområdet. När vi kom till grannstallets hage så "parkerade" hon i princip vid staketet där en häst stod och ville inte gå vidare. Det tog ett tag innan jag fick henne att gå frammåt (väldigt sakta). Är detta vanligt? Vi är ju fortfarande i lära stadiet och förväntar mig inget tempo mm, ännu!!

jag brukar ta det ganska lugnt i börja , så du gör nog rätt! men en fråga är hon svart??ganska stor? i så fall har jag sätt henne på annons, (jätte sööt :))

LÅter ganska rimligt. Jag red nog redan första dagen med kompisar, sen tog det nåt tag innan jag red själv men då behövde jag nån som gick bredvid och drog fram min häst:o. Men det har gått bra sen:laugh:

Jag har också ganska nyligen köpt islandshäst :).
Han kom från en mycket lugn miljö med lite trafik och annan kontakt med "människolivet".

Jag tog till mig rådet från mina mer hästkunniga vänner och varvar ridningen med mycket promenader, speciellt längs ridvägar där det finns "människoaktiviteter" som tex fotbollsplaner, hundar, kalvar, mopedåkande undomar, "farliga postlådor" osv. (Skogen funkar alltid)

Funkar jättebra för oss, inga problem att rida där vi gått förut (utom över bäckar... där måste jag gå först).

Lycka till med Katla /

Kia & Ozzy

Ja, visst är hon söt:love:, men en bestämd dam!! Gäller att visa vem som är ledaren...

Jag hade ett hbl på 25½ år när jag började inse att hon var förmodligen inne på sina sista år.
Har alltid velat haft en islandhäst och när jag såg en bild på en isabell isis så slog jag till..... hehe köpte grisen i säcken helt osedd åkte jag ner och hämtade henne:).

Kan väl inte påstå att jag gjorde som man brukar när man köper sin första isis.. de flesta köper väl en inrisen läromästare.. jag köper en dräktig 3 åring haha..

Men de har gått bra endå hon är inte den snyggaste på denna jord men rör sig helt klart över medel=)

Jag ångrar inte mitt köp 1 sekund:love:

Jag tror att jag har fått in foto om man klickar in på sote...försök och låt mig veta om det funkar...

Du måste ändra behörighetsnivån på albumet. Antingen har du privat el hemlig. Du måste ställa in den på Publik.

Ok den stod som hemlig, vill du vara snäll och testa igen...annars ger jag snart upp!!

Äntligen...tänkte nästan ge upp!! Tack för ditt snabba svar, ja visst är hon söt, är så stolt...

Liknande trådar

Ridning Hej! Lite smått så tänkte jag börja med att berätta att jag har ridit i tre år, där jag började min resa på ett ridgymnasium. (...
Svar
5
· Visningar
718
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu vet jag inte var jag ska placera det här, inte hör det hemma i dejtingtråden då det inte är dejting, kanske i störningstråden...
Svar
2
· Visningar
381
Senast: Tuvstarr
·
Hundträning Jag har en alldeles underbar liten valp, som är glad och lättsam i det allra mesta. De senaste dagarna har vi dock märkt vad vi tolkar...
Svar
15
· Visningar
1 549
Senast: Roheryn
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 137
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III