Hur hittade ni er tränare?

Sv: Hur hittade ni er tränare?

Det där sista är guld värt

Att om inte en grej funkar att tränaren har fler angreppsvinklar

för 45 min harva - nej

Ja. Min tränare är som ett övningslexikon - övningarna tar aldrig slut. konkreta övningar passar mig dessutom bättre än instruktioner "gör si, gör så, mer så, mindre så". I övningarna får jag träna saker på ett mer naturligt vis.

Jag var på träningsläger för ekipage som skulle rida div. I på ponny, vårat distrikt anordnade det och då var ponnygrenledaren där. Efter de dagarna på träningsläger så hade min numera tränare (vi visste ju inte det då) sett mig och ponnyn första gången och; "man såg en vit ponny med röda lindor som gick runt och såg ganska okej ut och gjorde allting fint sen tittade jag bort i två sekunder sen var den vita ponnyn lös och barnet var på backen" :p
Efter det ringde grenledaren till tränaren och bönade (:D) om att jag skulle få träna för henne och på den vägen är det, det här var 2001 eller 2002 och vi hänger fortfarande ihop. Jag är evigt tacksam grenledaren som gjorde detta för mig och det gav resultat! :)
Det bästa var att folk undrade huuuur jag kunde träna för denne då hon var ju så elak haha, det är världens snällaste människa och vi har alltid haft ett upplägg som passat hästen och mig och det har flutit på jävligt bra. Lite träningsuppehåll då och då p.g.a. andra omständigheter men jag är av uppfattningen att min tränare har alltid rätt i slutändan, dumt att byta då vi trivs bra med varandra. Men jag har ju tränat för andra också som varit jättebra, men hon är min huvudtränare sas.

Min förra tränare hade jag sett under många år då han hade träningar på olika anläggningar i hemstaden. Sedan fick jag chans att hoppa in som reserv en gång och blev helt frälst.
Tyvärr fick jag jobb långt bort och kunde inte fortsätta träningen men började rida för honom något/några år senare när jag var hemma igen.

Nu har jag flyttat igen och står helt utan tränare.
Jag har funderat på några olika men är inte säker på om det kan passa och då har det blivit så att jag inte kommer iväg ens för att prova.

min första tränare lärde jag känna personligen och sen höll hon lektioner för mig, min andra blev jag tipsad om men det funkade bara inte mellan oss. Mina nuvarande hittade jag, den ena hittade jag genom en jag känner som tipsade mig om henne och den andra har stått på stallet så han brukar komma upp ibland och ha träningar för oss :)

*kl*

Min första "tränare" började jag rida för eftersom det var nära och min mamma tränade där :angel: (Men är man typ 10 år och kommer direkt från ridskola är det inte så jättepetigt med tränare sådär i början...)
Inte aukt tränare men tävlat Msv dressyr själv och hade mkt träningar då.

Min förra tränare var domare på min första dressyrtävling, och vi visste några andra i klubben som tränat för h*n och utvecklats mycket, så efter klassen var slut frågade vi om vi kunde komma och prova att träna. Redan andra träningstillfället gick ponnyn så otroligt mycket bättre att jag knappt trodde det var sant :love:
Inte aukt tränare vad jag vet, men som sagt domare och har ganska mkt träningar.

Nuvarande ganska nya tränaren hade vi sett träningar mm innan och tyckte inte att det verkade bra alls, mest harva runt på volten. Sedan blev jag inlånad till den klubbens div I lag och först hade vi en programridning för h*n och sedan gemensam träning. H*n sa många saker som jag själv känt att det inte rikitigt var som det skulle, men inte riktigt pratat igenom med min förra tränare, och när jag nämt det tog h*n inte så allvarligt på det.
Men med denna nya tränaren fick jag verkligen jobba på de här sakerna (läs: grunder...), och ja, det kändes väldigt rätt. Nu går det iofs sämre än det gjorde när jag red för förra tränaren, men förhoppningsvis ska det bli bättre i slutändan!
C-tränare som själv tävlat/tävlar GP och håller även på att läsa till domare.

Har även provat att träna för andra någon gång ibland, och då har det varit för att de kommit till anläggningen där jag står.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 026
Senast: Sasse
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 981
Senast: Sesca
·
Hundavel & Ras Det här är en tråd jag aldrig trodde att jag skulle skapa :D Men - jag har gått och blivit sugen på en retriever! Vi har haft hundar i...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
12 374
Senast: Sezziyanen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar