Sv: Hur hittade ni er tränare?
*kl*
Min första "tränare" började jag rida för eftersom det var nära och min mamma tränade där
(Men är man typ 10 år och kommer direkt från ridskola är det inte så jättepetigt med tränare sådär i början...)
Inte aukt tränare men tävlat Msv dressyr själv och hade mkt träningar då.
Min förra tränare var domare på min första dressyrtävling, och vi visste några andra i klubben som tränat för h*n och utvecklats mycket, så efter klassen var slut frågade vi om vi kunde komma och prova att träna. Redan andra träningstillfället gick ponnyn så otroligt mycket bättre att jag knappt trodde det var sant
Inte aukt tränare vad jag vet, men som sagt domare och har ganska mkt träningar.
Nuvarande ganska nya tränaren hade vi sett träningar mm innan och tyckte inte att det verkade bra alls, mest harva runt på volten. Sedan blev jag inlånad till den klubbens div I lag och först hade vi en programridning för h*n och sedan gemensam träning. H*n sa många saker som jag själv känt att det inte rikitigt var som det skulle, men inte riktigt pratat igenom med min förra tränare, och när jag nämt det tog h*n inte så allvarligt på det.
Men med denna nya tränaren fick jag verkligen jobba på de här sakerna (läs: grunder...), och ja, det kändes väldigt rätt. Nu går det iofs sämre än det gjorde när jag red för förra tränaren, men förhoppningsvis ska det bli bättre i slutändan!
C-tränare som själv tävlat/tävlar GP och håller även på att läsa till domare.
Har även provat att träna för andra någon gång ibland, och då har det varit för att de kommit till anläggningen där jag står.