Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Visa henne själv istället! Rolig erfarenhet och inte speciellt svårt. På plats behöver du bara kunna ställa upp hästen och springa i trav med den fram och tillbaka.
Om man tittar på resultatlistorna så är det inte så många som visar sina hästar själva och får bra resultat. Det är en konst i sig att visa men övning ger färdighet.-Är det svårt att visa hästen själv? har man ens någon chans?
Gimsteinns träning kostade 9000 i månaden. Det är ju såklart lägre om man har ston och det är ju beroende på vilken tränare man väljer.-
-Vad kostar det att bedömma ett sto/hingst, vilka kostnader får man räkna med om man vill ha ett något sånär resultat?
Det låter jag vara osagt-
-vilka tränare tycker ni är bäst(detta får man kanske inte disskutera?)?
Gimsteinn var där i 4 månader.-
-hur länge behöver de vara hos tränare??
För hingstar så är ju första intrycket väldigt viktigt tycker jag men men ett sto skulle jag kunna visa för att känna på hur det är.-
-Om man visar för "skojs skull" riskerar man att förlora något på det eller det är bara pengarna man förlorar??
Ja, det brukar dem.-
-Brukar tränarna bedöma om hästen är värd att visa??
Ja men dessvärre har min plånbok inte råd med detta.. jag får visa om henne om det inte går så bra den dagen jag har råd att skicka iväg henne...
Så jag får köra på budget varianten.. det krävs att man hittar en riktigt bra ryttare som kan åstakomma mkt på kort tid=)
Om man går in på SIF:s hemsida och klickar på avel och sedan bedämningar så finns det en pdf-fil som heter FIZO! Den är superbra, och där kan man läsa om vad som krävs för att hästen ska få t ex 8,5 för tölt