Lag-SM 2009 Dagstorp

Sv: Lag-SM 2009 Dagstorp

nä...det är är ju aldrig fel med premie....går alltid att använda......

okej...tackar för svaret...är nog inte så lätt att hålla i detta med priser.....glad jag slipper....kom på att jag brukar ju faktiskt ordna med priserna i Bamse ponny cup..och det är svårt nog för mig,
Vi brukar även vara glada för prestationen....att få gjort en bra start...ibland är det värt hur mycket i sig....:laugh:

Håller med Novali om prisbordets innehåll samtidigt som det är självklart att det är väldigt olika vad folk tycker MEN värdet har betydelse.

Vinner jag en debutant eller ett SM. Då ska det skilja på priserna, både i värde och vad det är.
Att få ett pris tex en grimma brukar i mina trakter betyda att det är fritt fram att byta den till ngt annat i aktuell affär. Oavsett om den är skänkt av företaget eller inköpt av någon.
och värdet av hederspriserna ska inte överskattas av den som är prisansvarig..:cool:

Förresten så vann ett av Hannas vunna priser, pris, som fulaste pris i Hippssons tävling. :idea: Det ni..

Internationellt känner jag inte igen mej som ngn skrev, vi har vi hitintills bara fått rejäla priser. Fodersäckar, förbrukningsmaterial typ schampoo, glansmedel, kylbalsam etc. Tacksamma priser och då detta förutom den obligatoriska premien, oftast inte särskilt liten. (Nu var ju vi inte med på NM i år...:p)

men för guds skull..
Jag vill inte ha tillbaka, det som kommer mellan varven, att man får välja på prisbordet.. det tar sååån tid. :p

Håller med Novali om prisbordets innehåll samtidigt som det är självklart att det är väldigt olika vad folk tycker MEN värdet har betydelse.

Vinner jag en debutant eller ett SM. Då ska det skilja på priserna, både i värde och vad det är.
Att få ett pris tex en grimma brukar i mina trakter betyda att det är fritt fram att byta den till ngt annat i aktuell affär. Oavsett om den är skänkt av företaget eller inköpt av någon.
och värdet av hederspriserna ska inte överskattas av den som är prisansvarig..:cool:

Förresten så vann ett av Hannas vunna priser, pris, som fulaste pris i Hippssons tävling. :idea: Det ni..
Internationellt känner jag inte igen mej som ngn skrev, vi har vi hitintills bara fått rejäla priser. Fodersäckar, förbrukningsmaterial typ schampoo, glansmedel, kylbalsam etc. Tacksamma priser och då detta förutom den obligatoriska premien, oftast inte särskilt liten. (Nu var ju vi inte med på NM i år...:p)

men för guds skull..
Jag vill inte ha tillbaka, det som kommer mellan varven, att man får välja på prisbordet.. det tar sååån tid. :p

Men finns det något som slår den granna kjolen hon fick i Söeborggård :eek: STL XL ?(möjligtvis dotterns gröna foppatofflor :angel: )

ja....det är kanske tur i oturen att smak och tycke är olika här i landet och bland alla priser:laugh:Men jo...på ponny EM i fälttävlan i år var det bara de 3 medaljörerna som fick och inte något till de andra 9:cry:sånt e livet...och då blir priset istället en bra prestation:banana:

På begäran..
58602.jpg

och texten om priset
"Även den här gången handlar det om ett 2:a pris i en LA. Hanna blev faktiskt inte så speciellt glad över det här föremålet. Ni undrar vad det är för något? Jag är faktiskt inte säker, men jag skulle tippa på att flaskan innehåller röd chilifrukt samt testiklar från ett större antal smådjur i sockerlag. Med i paketet fanns en lapp med den klargörande texten: "Only for decoration". Frågan är bara vilken plats på jorden som är så extremt ful att den här tingesten verkligen skulle kunna fungera som en dekoration?" mer finns att läsa på Havrepappasblogg på Hippson :)

Ang kjolen.. ska föröska övertala Hanna så vi får en bild.. i kjol :p

Jag reagerar inte på priserna i sig (vi har ett beslut på att ponny inte får premier så det är inget att göra åt) utan på att man tar dubbelt betalt mot en vanlig tävling i en ponnyklass där man inte har några "dubbla utgifter" man har en dressyrdomare, många starter och ingen påkostad terrängbana eller annat som motiverar att ta mer betalat än oss andra arrangörer.

Det enda som skulle i så fall kunna motivera det är värdefulla priser och i TR står uttryckligen att de skall motsvara ryttarens insats i klassen ÄVEN TILL SISTA PLACERADE. Här diskuteras vad 1:an och 3: orna fick, de jag hävdar fick en pläd (som du just sagt var värd 250:-) och rosett de kom 5-6 placerade och det uppgår inte till 550 - 600:-

Ridhästarna hade rejäla premier och en betydligt mer påkostad bana samt färre starter och de hade samma avgift, det känns inte OK

Sen har jag också varit med och fått reklamkeps och nyckelring för en placering på ponnyEM men det har liksom inte med saken att göra hur de gör utomlands

vad jag vet så fick även de sist placerade en mugg el glas med mussepigg motiv,,,,och då inte något som kostar 29.90..Som jag sa tidigare så visste prisansvarige om hur snacket alltid går angående priser, så hon har sett till att alla har fått enligt TR, det kan ni lita på, annars hoppas jag att berörda personer reagerat och sagt till på plats.Sedan håller jag med om och reagerade själv på att det var dyr startavgift i en debutant klass....men okej en trevlig ryttarfest ingick till alla ryttarna oavsett om de var placerade eller ej....tyvärr kanske inte alla kunde komma, som körde hem med hästar osv...själv hade vi övernattningsgäster den natten....går ofta att fixa till sånt...bara man är positiv och hjälps åt..
Tyckte i alla fall att det var roligt att så många kom på vårt Lag SM och hoppas att de flesta hade trevligt och var nöjda.....
Jag säger bara HEJA FÄLTTÄVLAN...det är så himla roligt och vi ska stötta och hjälpa varandra....för visst är det speciellt med fälttävlan...brukar säga...har man väl börjat med fälttävlan, så är det svårt att sluta med det...Annika Persson

Men du...jag tror du missar poängen lite i det hela? Jag tror att alla som var där hade jättetrevligt. Jag tror heller inte att någon är missnöjd med tävlingsplatsen, hinder eller inte ens dressyrdomarna!:laugh:

Utan det som de flesta som argumenterar i denna tråden vänder sig mot är huruvida priserna motsvarat ANMÄLNINGSAVGIFTEN som i ert fall var tämligen hög. En Mussepigg mugg kan knappast kosta 600 spänn om den inte var antik eller kom direkt från Joakim von Ankas valv???

Och resonemanget som du för ang. "en bra prestation" är ju också totalt irrelevant. Alla som placerat sig eller för den delen genomfört tävlingen har givetvis gjort en bra prestation! Men det har inget med värdet på priserna att göra.

Hittills har du presenterat en pläd á 250 spänn o en Musse Pigg mugg. Detta ska motsvara anmälan på 600?? Du förstår nog själv när du ser det i skrift att om det verkligen var så som priserna var så är TR nog tämligen bortglömt av prisansvarig.

oj....nä jag har inte missat poängen någonstans...tyvärr.....men jag är kanske för positiv och tänker på sporten i sig att vi har så himla skoj tillsammans...och vill att vi ska fortsätta med det...och som jag skrev, att får vi ett sämre pris någonstans...så förstör det inte vår tävling..för vi tävlar inte för prisernas skull...även om det är roligt för ryttarna att få..givetvis....men det är långt ifrån hela tävlingen...men allt är diskuterbart..för vi ser på sakarna på olika sätt och det är faktiskt tillåtet...och de här mussepigg muggarna är de som som många samlar på i olika modeller och motiv..så billiga är de inte och dessutom tror jag inte att den som varit prisansvarig ljugit för mig ang att alla pristagarna har fått så det täcker anmälningsavgiften...hon brinner för detta och har slitet såååå.....och vår förening är så tacksamma för att vi har henne, och vill gärna ha henne kvar även efter Lag SM, synd då att det går ut ett annat snack att det inte uppfyller TR...även om jag oxå tyckte att det var en häftig anmälningsavgift.... ännu en gång...om berörda ryttare tyckt att ni har fått för lite...så snälla då ska ni vända er till föreningen direkt..givetvis ....LYCKA TILL med er alla, hoppas alla får många roliga och positiva fälttävlans starter.....

Nej man får inte ge premier till ponny men man kan faktisk ge tillbaka anmälningsavgiften (TR1 Mom 140 Ponny) och någon extra grej till de bäst placerade.

Pengar behövs alltid och lite hederspris kan man trots allt tigga till sig för att kunna dela ut när det är ett SM.

så snälla då ska ni vända er till föreningen direkt..givetvis .........

Det rekommenderar jag definitivt INTE alltid :o
Att få en utskällning på tävlingsplatsen är inget trevligt alls. (och jag hann inte ens säga hej..)Och då har jag ursprungligen vänt mej till TL och inte till vederbörande som tog på sej en roll och ansåg sej prata för alla.

Så det finns en anledning till att det dryftas tex här. Vi har inte så högt i tak som du vill tro "plums". Alla kan eller vill inte, höra och diskutera saker och ting.

och..
Hade det varit så att vi alla här gett upp för tex premier som inte är enligt TR så hade fälttävlan varit över för länge sen så det är inte heller spec tungt. Det vi som hänger här har gemensamt är att vi alla lever för och älskar fälttävlan. :love: Att kunna diskutera och stå för sin åsikt (och ändra den ibland)tycker jag är detta forums fina sida. Alla får skriva vad de vill, även de anonyma :angel:, även om vi andra "icke anonyma" då väljer att tolka vad vi vill när de skriver.

Disk om premierna kan se ut att vara en stor sak om man läser just denna tråd men det är ju en droppe i havet om vi ser till allt annat som diskuteras.

Sen att arrangörer och vissa enstaka personer tar åt sej, ibland för mycket och ibland inte alls, det är livet. Så är det. Dock brukar det väcka någon sömngångare. :p
och även om det irriterar ngn och ibland missförstås totalt så diskuteras det iallafall. :idea:

jo...klart man kan diskutera saker och ting för alla tycker och tänker olika ....det jag kommenterade här var att priserna fyllde kraven enligt TR på Lag SM i Dagstorp....för det är väl rätt tråd jag är inne på....jo...och ibland kanske det inte alltid uppfattas som att man struntar i saker eller tar illa vid sig och blir arg...utan man kan bli jätteledsen också....och då speciellt kanske när det skrivs på nätet...tror det är bättre i sådana fall att ta det direkt med...som i detta fallet handlar om prisansvarig...eftersom personen ifråga lagt ner sin själ på detta....och gjort det i många år....tror säkert hon är mottaglig för tips och råd..men med direktkontakt....Mycket kan man diskutera på nätet...men kanske inte allt och jag tror att ni förstår mig...Annika Persson:)

Men du, det är en människa bakom allt när det gäller en tävling! En som fixar domare, en som tar emot anmälningar, en som bygger bana och en som fixar priser. Alla dom tillsammans blir ju en arrangör o eftersom vi sällan pekar ut nån person på detta forumet så blir det ju så att man använder ordet arrangör för då blir alla som anordnar just den tävlingen medansvarig o en person slipper då känna ansvar för hela tävlingen.

Alla arrangörer vill ju gott i o med att de åtar sig en tävling, anser jag som deltagare iaf! Men ibland blir det fel ändå. Och denna tävling blev det nog lite fel redan i början med hiskligt dyra anmälningsavgifter. Men ok, var o en väljer ju själva om de vill vara med även om just denna tävling var lite speciell. Men då förväntar man sig dels genom extra dyr anmälningsavgift o dels eftersom det var ett mästerskap, att det är extra fina priser. Men de som fick priserna har ju berättat vad de fick och det du räknat upp har inte motsvarat TR och då ska nog arrangören vara lite ledsen för deltagarna är besvikna och det blev inget bra.

Arrangören i fråga kan ju inte ändra det som redan hänt men istället för att bli så arga så de hoppar på 2 st deltagare på tävlingsplats så kanske man ska fundera över vad som kan fixas så det blir bättre nästa gång istället.

Jag hoppas många arrangörer kommer igen till nästa år o på de flesta tävlingar har vi ju väldigt roligt tillsammans. Men att aldrig få klaga på det man uppfattat som dåligt i efterhand det köper inte jag iaf.

Senast ändrad:

Delvis svar t Plums... men lika mycket en reflektion..

Man kan definitvit inte diskutera allt på nätet. Men vad det där är, som man inte kan diskutera, det är vi definitivt inte överens om. (Det tror jag vi kan vara överens om.) Tror vi alla ser väldigt olika på det, vi är olika. Härligt!

Såläge som det inte är personpåhopp (vilket kan vara ok ibland beroende på personens ställning) så går mycket att diskutera.
Hur man sedan tolkar det man läser är vår skyldighet att ta ansvar för. Den som skriver menar mycket sällan illa. Det är väldigt ovanligt här på fälttävlan där de flesta känner varandra. Dock sticker här ibland in en och annan "nykomling" med anonymt nick och skriver dumheter, ofta avslöjas denne av de gamla här. Folk kommer och går men oftast är man inte anonym vilket borgar för bättre diskussioner. Det finns också en stor del "läsare" som läser men aldrig skriver. Fritt val. :p

Att man sedan inte vill läsa här (men ändå gör det?), irriterar sej på att någon inte håller sej till ämnet etc. är ju upp till var och en. Fritt val. Det är ju en människa bakom varje nick (nåja nästan iallafall..) precis som det är bakom varje jobbande på en tävlingsplats. Och faktum är att de flesta här är aktiva på någon tävlingsplats dvs många vet vad man pratar om. Så istället för att idiotförklara som ngn gjorde så kanske man kan fundera "hur tänker du då"? :angel:

Egentligen är skillnaden inte så stor mot snacket i ridhuset eller på tävlngsplatsen förutom då att vi som väljer att skriva här oftast INTE är anonyma och därmed får stå för vad vi skriver. Hur många gör det i "snackvärlden"? :p

Ett sånt här forum borde vara ett lyft för fälttävlan, som är ett så litet sällskap, så istället för att se ner på det så borde man ta till vara på tekniken. Visst finns här saker som inte borde skrivits, men hallå i vilket sällskap finns inte ord som inte borde sagt etc. Tänker tex på Falkenbergsträffen där ord sades som def inte borde sagts. :o

I stort funkade tävlingen jättebra men där var saker som kan bli bättre och borde funka på ett SM, men så är det ju alltid. Frågan är om man vill ta åt sej det eller ej? Vil man bara ha det på ett sätt dvs på tävlingsplatsen samma dag eller vias teelfon så får man kanske fundera på om man är pårätt plats dvs arrangör år 2009 med den digitala världen. Med bak- och framsidor.

Förlåt att jag blev långrandig :o

jo...jag förstår delvis...men just detta jag reagerat och diskuterat är angående priserna på Lag SM.....vilket då riktar sig direkt till prisansvarig.....och där tycker jag gränsen går för att jag måste försvara henne...här på nätet....för det otäcka är att hon läser inte här och kan då inte säga sitt...utan alla andra sprider vi nätet att det inte var priser enligt TR...när hon slitet som ett djur för att det just är det och dessutom sponsrar en del till det själv.hmm..och till sist når det henne...inte roligt..bara ledsamt
Har faktiskt inte själv varit på buke på nästan 1 1/2 år...krångel med datorn och sen kommit ifrån det....tycker bara att man ska tänka sig för ..och var gränserna går för vad som är ok att uttrycka här på forumet och inte ok....
det får ju även barn och ungdomar lära sig i skolan...har ju 6 sådana:angel:var går gränserna....Ingen enskild person ska behöva känna det som ett personligt påhopp oavsett vilken possition de sitter i....absolut inte här på internet.Att folk sedan har åsikter om olika saker eller mellan varandra här eller diskuterar eller har en bra nyhet eller fråga....är väl helt okej...:laugh:
Tyvärr, att hitta den perfekta tävlingen går inte....för alla tycker olika...men det är så himla skoj :bump:

Men du, det är en människa bakom allt när det gäller en tävling! En som fixar domare, en som tar emot anmälningar, en som bygger bana och en som fixar priser. Alla dom tillsammans blir ju en arrangör o eftersom vi sällan pekar ut nån person på detta forumet så blir det ju så att man använder ordet arrangör för då blir alla som anordnar just den tävlingen medansvarig o en person slipper då känna ansvar för hela tävlingen.

Alla arrangörer vill ju gott i o med att de åtar sig en tävling, anser jag som deltagare iaf! Men ibland blir det fel ändå. Och denna tävling blev det nog lite fel redan i början med hiskligt dyra anmälningsavgifter. Men ok, var o en väljer ju själva om de vill vara med även om just denna tävling var lite speciell. Men då förväntar man sig dels genom extra dyr anmälningsavgift o dels eftersom det var ett mästerskap, att det är extra fina priser. Men de som fick priserna har ju berättat vad de fick och det du räknat upp har inte motsvarat TR och då ska nog arrangören vara lite ledsen för deltagarna är besvikna och det blev inget bra.

Arrangören i fråga kan ju inte ändra det som redan hänt men istället för att bli så arga så de hoppar på 2 st deltagare på tävlingsplats så kanske man ska fundera över vad som kan fixas så det blir bättre nästa gång istället.

Jag hoppas många arrangörer kommer igen till nästa år o på de flesta tävlingar har vi ju väldigt roligt tillsammans. Men att aldrig få klaga på det man uppfattat som dåligt i efterhand det köper inte jag iaf.

Jo...de har motsvarat priser enligt TR...och hos oss i Dagstorp har vi en prisansvarig och har haft i ett antal år....vem tar åt sig om folk klagar på priserna...inte banbyggaren ialla fall...Men det värsta i detta fallet är att det sägs att det inte uppfyller kraven enligt TR och att det är personer här på nätet som faktiskt både hoppar på en försvarslös prisansvarig...eftersom hon inte vet om att det skrivs för fullt om detta här inne...när hon vet att hon gjort allt rätt...ganska sorgligt faktiskt...för henne
Och....ja...hoppas verkligen att vi får många arrangörer till nästa år...Heja Fälttävlan:banana:

Jo...de har motsvarat priser enligt TR...och hos oss i Dagstorp har vi en prisansvarig och har haft i ett antal år....vem tar åt sig om folk klagar på priserna...inte banbyggaren ialla fall...Men det värsta i detta fallet är att det sägs att det inte uppfyller kraven enligt TR och att det är personer här på nätet som faktiskt både hoppar på en försvarslös prisansvarig...eftersom hon inte vet om att det skrivs för fullt om detta här inne...när hon vet att hon gjort allt rätt...ganska sorgligt faktiskt...för henne
Och....ja...hoppas verkligen att vi får många arrangörer till nästa år...Heja Fälttävlan:banana:

Ok, jag lämnar ämnet "motsvarat TR" eller ej för där lär vi inte komma överens.

Men du förutsätter ju att alla i vårt avlånga land vet att just ni har en prisansvarig? Det var det jag menade med att för de flesta här är en "arrangör" ett gäng människor, inte en enskild. Så du läser ju våra inlägg som att vi hoppar på denna enda människa som dessutom enligt dig, inte kan försvara sig utan det gör du åt henne. Men för oss har det aldrig varit ett påhopp på en människa utan lite allmän kritik åt en arrangör o specifik kritik om vissa saker, anm.avgift, priser.

Och jag tycker det är utmärkt att man kan kommunicera här med likasinnade för då får man ju reda på om man var ensam om att uppleva vissa saker eller om andra tyckte samma sak. Väldigt svårt att ha den kommunikationen på en tävlingsdag med allt vad det innebär.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka