Lag-SM 2009 Dagstorp

Sv: Lag-SM 2009 Dagstorp

Dom hade skrivit en hint på hästmagazinet om att resultaten fortfarande på måndag morgon inte fanns ute :angel:

Kanske Robert Solin oxå får ta på sig solglasögon och keps om han tänkt stryka omkring i området :cool:

jamen titta :laugh: ...där längst ner är dom ju...men jag såg dom inte för en stund sedan...kanske dom precis kom in då.
Det var ju bra.:laugh:

Grattis och särskilt till dig och Sparkling (E6:an) hihi.:banana:

Kanske någon IT-nisse från arrangören fick eld i byxan när han läste här...:angel:

I vilket fall:

Jag måste bara :bow::bow: till mina klubbkamrater! 3 av fem i laget placerade individuellt varav 1 vann sin klass! Visserligen var hon inlånad men prestationen blir ju knappast mindre utan större med tanke på att hon helt plötsligt skulle rida i ett lag istället för "bara" individuellt! Fantastiskt!:love:

Och sen en extra liten:bow: till Betti som seglade upp till en 4:e plats individuellt! Ni är så duktiga så!:bump:

Menar du hon som har en häst e Krius xx

Vad kul då vill jag gratta henne extra eftersom våra hästar är syskon. :D

*kl*

Jag väntar med spänning på ett referat från Betti.
Kom igen Betti, var är du?

Nyvaken, efter hemkomst 04.30 i morse med BRONS-MEDALJ runt halsen :bump:

Referat få vänta tills senare, men ja... databugg kan jag bekräfta (på ridhästarna) och ännu säkrare är jag på att ribbor, listor och whiteboard tavlor är överlägsna vid lagtävlingar....

Referat få vänta tills senare, men ja... databugg kan jag bekräfta (på ridhästarna) och ännu säkrare är jag på att ribbor, listor och whiteboard tavlor är överlägsna vid lagtävlingar....

SOV du med medaljen???:o :rofl::rofl: Kanske man gör om man når 50 innan en sån medalj hamnar runt halsen...:angel:

Ja, ja dinosaurietiden ska nog användas när det kommer till lagtävlingar...men det är också ENDA gången!:devil:

Herta är efter Cortus (som våran Cassius Pooh:love:) men har Krius som morfar. Grattis alla SM-medaljörer!

Kanske Robert Solin oxå får ta på sig solglasögon och keps om han tänkt stryka omkring i området

Har hunnit fundera nu på mina 100 mil t.o.r till Lüneburg :laugh: Blev lite gråhårig. Frimärkssamlande låter lockande.

OM man tolkar oss här på Buke på det sättet som jag fick höra och på det sättet som jag blev bemött så måste man vara väldigt bitter som människa. Ganska tragiskt, faktiskt. Måste vara tråkigt att leva så. :o

Jag fick höra "att vi vara nära på att ställa in och ge upp när vi läste på Buke". Jag säger: Välkomna till 2009. Dit har ni en bit :angel:

Samtidigt MYCKET SKRÄMMANDE! Vi är inne i en farlig cirkel. INGEN vågar kritisera för alla bara hotar med att lägga ner sitt arrangemang etc. Tävlingar vill vi ju ha. Varpå ingen kritik vågas sägas... Om man säger ngt om detta så får man bara höra " kritik måste sägas på rätt sätt". Tack för den televerket. Visst det är sant att man kan vara väldigt negativ ibland MEN det viktigaste är: Kritik MÅSTE avlyssnas och tolkas på rätt sätt och det bestämmer mottagaren över. Här kommer min bibelläsning in.:o

eller OM Ngn vågar kritisera så bemöts den med goddag yxskaft. Se Ridsports artikel där Linda kritiserar BB.
Och det var ändå Linda. Vem lyssnar man då på om Linda bemöts så här? Vi andra gräsrötter pratar ju bara i egen sak och är okunniga om vi säger något.

Om Lag-SM. Vi hade iallafall tur med vädret. :idea:
Skämt åsido. Vår helg kunde ju nästan bara varit bättre men visst var där guldkorn och några riktiga bottennapp. Vi hade trevligt, trots första bemötandet :p
Fin hoppbana, fin terrängbana, utsmyckningar etc. Bra, god, billig (hrm :angel:) mat :laugh:

*viskar* så inte Bettibets hör.. Jag föreslog att de skulle köra med pinnar/wboard .. åtminstone ha det i reserv... förutsåg problemet:p

Det går men kräver oerhört mycket pillejobb för den som sitter vid datorn.

Där är ju en heldel jobb kvar för att det ska bli korrekt. E kräver en hel del av användaren, räcker inte med att de är vana att sitta vid dressyrtävling resp hopptävling... Blir liksom inte rätt om man väljer fel alternativ vid gel tillfälle...

OM man tolkar oss här på Buke på det sättet som jag fick höra och på det sättet som jag blev bemött så måste man vara väldigt bitter som människa. Ganska tragiskt, faktiskt. Måste vara tråkigt att leva så. :o

Jag fick höra "att vi vara nära på att ställa in och ge upp när vi läste på Buke". Jag säger: Välkomna till 2009. Dit har ni en bit :angel:

Samtidigt MYCKET SKRÄMMANDE! Vi är inne i en farlig cirkel. INGEN vågar kritisera för alla bara hotar med att lägga ner sitt arrangemang etc. Tävlingar vill vi ju ha. Varpå ingen kritik vågas sägas... Om man säger ngt om detta så får man bara höra " kritik måste sägas på rätt sätt".

Jag tycker också att det är skrämmande att man ska få något man skrivit på ett forum kastat i ansiktet överhuvudtaget på en tävling! Antingen så avhandlas det färdigt på forumet där alla har chansen att tänka efter o skriva sen eller också om det är så häpet så får man väl ringa upp personen som man vill avhandla med o bestämma ett möte!

Jag har sagt det tidigare o jag säger det igen...en arrangör som inte kan ta till sig kritik o antingen förbättra eller förklara omständigheten får nog tänka sig för både en o flera ggr i framtiden.

Vill bara påpeka att alla inblandade i arrangörsklubben inte håller med. De deklarerade att det får stå för vederbörande. Dock är personen med som arrangör.

Då kommer min syn på helgen då....

Efter låååång resa med rast i Mantorp (=halvvägs....:angel:) hittade vi fram till "vår gård". Ett jättefint ställe som vi genast belamrade med tält och transporter. 7 min skrittväg var det sagt, men där fick vi genast problem då skrittvägen visade sig gå över terrängbanan :eek:. Efter att först fått kalla handen om hjälp att hitta ridväg svängde helt plötsligt arrangören och gjorde en hjälte-insats och fixade fram en snitslad ridväg i en åkerkant :bow:

Dressyrbanorna var jättefina, att ena banan blev dränkt (plaskig och tung) på fredagen är ju inte mycket att göra åt. Däremot var domarna ovanligt ojämna och konstiga i bedömningen, speciellt en var det mycke disskussioner runt :grin: . Betti gick som tur är inte på den banan och gjorde nog sin bästa dressyr hittills :love:

Hoppbanan var ju kalas och ponnybanan var väl alldeles lagom, hästbanan såg enkel och välbyggd ut men vållade massor av problem (bansträckning var mkt. lik den vi hade i våras och som också skördade många offer) Speciellt två hinder flög friskt i backen. Dels nr 4 som måste varit optiskt dåligt för hästarna för nästan alla hoppade dåligt på det, även de som kom till rätt avsprångspunkt i rätt tempo (så skrota det hindret, eller bygg det annorlunda...) och dels en svart-gul oxer ovanför coffin som många piloter tappade ridningen på (inkl. Bettis)

Resultat rapporteringen var inte bra, EN !! rullande dataskärm som ingen begrep sig på och som man inte hann att läsa förrän sidan skiftats... det funkade OK för dressyren sen blev det rörigare och rörigare ju längre tävlingen led, lagresultat skall vi inte tala om, även om man var ekologisk så kunde man väl trycka upp lag-listor efter hopp/dressyr åtminstonde åt lag-ledarna.

Så var det dax för ryttarfest. Luttrad av trista, dyra tillställningar med dålig mat så blev detta helgens överaskning... helt OK mat, billig dricka och en sjutusans underhållning. En riktig höjdar kväll :banana: klart bästa ryttarfest jag varit på i modern tid.

Terrängbanan för ponny kan väl betecknas som slätstruken och visade med all önskvärd tydlighet att det inte är OK att ha kat I och kat II på samma klass, riktigt orättvist blev det när man öppnade upp för lag med 4st kat I, rätt få felfria II: or (våra var det) och nästan alla I: or. Terrängbanan i CNC* däremot var välbyggd och inte helt lätt, men det konstiga var ändå att många "orutinerade" ekipage klarade den felfritt medans flera rutinerade "ankare" fick både ett och flera stopp. Vi hade 4 nollor i laget och avancerade helt plötsligt till en BRONS-PLATS :banana:

Sen gick resan till Norrland rätt lätt... Betti var ju också 4:a i klassen, framför sig hade hon bara "värstingar" med Poohs superhäst som etta

Tävlingen, funktionärer, anläggning var toppklass men sen tycker jag fortfarande att det var för dyrt, ett snabbt överslag ger att inkomsterna från anmälan och uppstallning är ca 242 000:- det klarar man sig rätt långt på... och handen på hjärtat så var väl inte ponnyernas prispläd värd 600:-

Va roligt med bra ryttarfest!! :)

Och än en gång grattis till medalj och individuell fjärdeplacering!

:bow:

Du kan nog kolla upp med dem ponnyryttare som blev placerade , dem fick väl mer än den fina pläden ? Tror visst det fanns något presentkort med också .

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka