Lag-SM 2009 Dagstorp

Sv: Lag-SM 2009 Dagstorp

Det är en hopptävling jag ska på ... så de är lika inom den grenen som det är i fälttävlan.
Den klubben är dock lite känd för att vara dyra på sina uppstallningar.
nu har jag gratis boende åt mig själv så de blir nog +- noll mellan att stalla upp och åka emellan.
Den här gången har jag valt att låta unghästen slippa resan.

jAPP då var alla pinaler packade :bow:

Hoppas på några timmars sömn innan lååååång resa :cool:

:( 05.00 ringer klockan :(

:bump: drömmar av guld.... :bump:

LYCKA TILL ALLA NI SOM STARTAR I MORGON!!!!!:bump:

Må bästa lag vinna :love:

Spännande värre att inte vara på plats, utan här får vi följa händelserna på nätet istället.

//Sita

Jag måste säga att jag blir helt matt och ledsen, när jag läser inläggen i tråden...

Vi är långt ifrån perfekta (stilbedömningen vid våra Maj tävlingar var ett riktigt bottennapp:o), men vi gör vårt allra bästa för att vi skall få ett riktigt bra lag-SM, - ert stöd och uppmuntran hade känts toppen ! // Christer Sjöström medlem i Dagstorpsortens RF

Har just blivit informerad om att det bästa jag kunde ha gjort va att stanna hemma denna helg, att FT-folk klagar på kostnader är väl inget nytt MEN att en väl fungerade klubb som Er reagerar mot folk påtävlingsplats som det gjorts idag är beklämmande!!
Ryser, hoppas vi blir bättre bemötta i Falkenberg imorgon,

Usch då...ja då kanske man ska tänka sig för vilken tävlingplats man ska starta på i fortsättningen.
Man vill ju inte få en massa okvädningsord kastade på sig av arrangören när man kommer. Oproffsigt i allra högsta grad kan man tycka :eek:

Har just blivit informerad om att det bästa jag kunde ha gjort va att stanna hemma denna helg, att FT-folk klagar på kostnader är väl inget nytt MEN att en väl fungerade klubb som Er reagerar mot folk påtävlingsplats som det gjorts idag är beklämmande!!
Ryser, hoppas vi blir bättre bemötta i Falkenberg imorgon,

Skojar du???:eek:

Det var det värsta jag hört...ever! Den arrangör som inte kan ta till sig kritik är inte värd namnet arrangör. Faktum kvarstår att detta är en av årets dyraste tävlingar utan någon större anledning, punkt slut.:mad:

Tänker inte ta någon i försvar men klubbar som tar runt 1100 kr per meeting för mobila boxar går oftast knappt runt. Om jag inte har helt fel så hyrde vår klubb mobila boxar inför en hopptävling och då kostade de 800 plus moms per box, tar man då som arrangör 1100kr/boxen för ett meeting och att det ingår tex två torvsäckar så blir det ju nätt och jämnt att det går runt. Den här gången vi hyrde är jag inte säker på om vi var tvugna att ta ett visst antal boxar för att få dom uppsatta, det är oftast ganska många och får man inte hyrt ut boxarna så går man ju givetvis back på att ha meetinguppstallning med mobila boxar.

Har ingen koll på ft-världen men läser här inne ibland och jag har själv alltid tyckt att det varit dyrt med meetinguppstallning men när man själv får en inblick i vad det kostar klubbar att ta in mobila boxar förstår man dessa priser.

fast denna klubb tar inte in mobila boxar.. dom har ett eget permanent utestall med ca 36 uteboxar.

fast denna klubb tar inte in mobila boxar.. dom har ett eget permanent utestall med ca 36 uteboxar.

jag listade ut vart du ska tävla (;)) och ja det är dyrt. det är ju dock ett meetingpris så man kan ju komma frekväll och stå två nätter och då är det ju inte alls så mycket med 600 kr. nu lär det dock inte vara så många som åker så långt o kommer en dag innan till ett lokal-regionalt meeting.

tycker det är konstigt att de kan höja priserna så pass mkt till ett tvådagars då daguppstallningen på banhoppningsträningarna och dressyrprogramsträningarna kostar 50 kr..

lycka till på tävlingen! ;)

(förlåt för ot)

Körningen har förhoppningsvis inte börjat med ofoget att ta hutlöst betalt ?
Jag ska ner till Flyinge och köra riksfinalen i lagserien, där tar de 950 kr för en box :( Och så lagavgift på 2000 kr plus individuell start 500 kr...

Visst förstår man att arrangörerna måste ta betalt så att det går runt, men det här känns ju i plånboken :crazy:

Tydligen finns det även regler som säger att man inte får ställa 2 shettisar i samma box på tävlingsplats - trots att det är helt ok enligt måttreglerna :confused: Tur att jag kör enbet i år :grin:

Jag försöker förstå resultatlistan :cry:
varför står det avstår :confused::confused: på vissa redan i dressyren:confused:
Någon som kan förklara vad som händer :confused:

:confused:
under resultaten under Dressyr står ponnyerna med och där står det inte Avstår på någon, men ordningen verkar vara lite omkastad?? Meja har lägre straff än Anna men ligger en placering efter, hur kan det komma sig? Har det att göra med att de rider i olika kategorier och bedömningen kvotas på ngt sätt eller vad??

För att hitta hästresultat gick jag till fliken Hoppning, men där var ju om möjligt ändå rörigare...

Försökte i stället hitta en tidplan för att se när terrängen går, kan ju åtminstone hålla tummarna hemifrån. Men det var tomt under dagens datum.

jaja, tills nog får vi väl veta vem som vann och vem som försvann :grin:

Tja...det är ett ganska fint kaos :crazy: Hade faktiskt förväntat mig en snabb och korrekt resultatredovisning nu till SM.
Men det har väl varit datahaveri kanske.......

Jag försöker förstå resultatlistan :cry:
varför står det avstår :confused::confused: på vissa redan i dressyren:confused:
Någon som kan förklara vad som händer :confused:

Det ser ut att vara dom som råkat få med sej mer än 12 hinderfel i hoppningen (utesl.)

-o det var det många som fick....

Hoppningen var rena "plockepinn"

/Max

Starttider för terrängen hittar du på lag-SM sida, klicka på tävling och sen startlista.
Rörigt är bara förnamnet

Exakt har man 16 hinderfel eller mer får man inte starta terrängen... Resultat listan var ju verkligen inte lätt att tyda:crazy: Synd när man är tvungen att sitta här hemma o vänta. Fast syrran som är på plats hade inte heller fått se några resultat, så det är nog fler som är förvirrade... Nu får vi hålla tummarna en bra terräng dag!:D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka