Sv: Lag-SM 2009 Dagstorp
ÄR DET KONSTIGT ATT FÄLTAVLAN I SVERIGE HAR EN KRIS???
Tack för mig // Sita
Försöker svara/fundera lite på några av dina frågor:
Antalet lag: Tillkommer säkerligen några men det brukar alltid försvinna ngt också. Det brukar inte vara fler på häst. Ibland ngt fler men desto roligare om det är fler
Det är dj-lgt dyrt. Får verkligen hoppas att man får något för pengarna.
Uppstallningen är SVINDYR. Hoppnigen har ju numera ganska ofta detta belopp på sina meeting. Tävlar jag hoppning gör jag ofta 3-5 starter/häst på ett meeting dvs 3-5 chanser att tjäna in mina pengar + att där ofta är vinstpengar. Men visst är det så att det kostar att hyra in boxar. Nu är det tydligen samma boxar somt Derbyt och vi har rabatt
Vi väljer att köra om vi nu inte kan bo där vi tänkte..
För 1100 kommer jag långt..
Jag tror ärligt inte att man skor sej, men ordnar man bara en klass så blir allt dyrt. DET är för mej en gåta... När man nu ändå kör ponnydressyr på fredagen, ponnyhopp på lördagfm så hade man lätt hunnit med fler klasser.
Denna ponnyhysteri är för mej en gåta. I länder utom Norden tävlar ponnyer i samma klasser som hästar. I vårt grannland Danmark är det oftast ponny och häst på samma framridning även om de går olika klasser. Är svenska ponnyungar så usla ryttare och så bortskämda att de inte kan lyda instruktioner så vi måste gömma dem i egen hörna? Självklart innebär detta också en kostnad! (Erf fr Gärds)
Ang elen så menar man väl att man måste hyra in en elkille som sköter en tillf utrstning. Kan såklart kosta... själva elförbrukningen är ju inte så dyr...
Nu ha jag också klagat... fråga är hur vi får fram vår kritik på ett vettigt sätt.
Vi måste se över kostnaderna på våra tävlingar. De som läser här, anser ju ändå bara att vi Buketanter som gnäller och snackar skit, f-låt Max, Tasse och Q.