Lag-SM 2009 Dagstorp

Sv: Lag-SM 2009 Dagstorp

Du kan nog kolla upp med dem ponnyryttare som blev placerade , dem fick väl mer än den fina pläden ? Tror visst det fanns något presentkort med också .

Inte till de sist placerade lagen i alla fall, min ryttare som kom TREA fick ett på 300 däremot

Jag kom trea i min klass och jag fick en pläd, presentkort på 300 och en lädergrimma. Så det var la ungefär för 600 kronor.
Men sedan var det ju placerade efter mig... och det såg inte ut som några jättedyra saker som de fick.

Jag kom trea i min klass och jag fick en pläd, presentkort på 300 och en lädergrimma. Så det var la ungefär för 600 kronor.
Men sedan var det ju placerade efter mig... och det såg inte ut som några jättedyra saker som de fick.

På ett lag-SM?!?:crazy:

Vi var i F-berg och red debutant, en tredjeplats där gav anm.avg tillbaka + en lädergrimma!

Tråkigt när ni diskuterar sådant ni inte vet säkert. Jag vet hur mycket tid det ligger bakom att fixa priser och vad jag vet ska priserna väl täcka startavgifterna.

Tråkigt när ni diskuterar sådant ni inte vet säkert. Jag vet hur mycket tid det ligger bakom att fixa priser och vad jag vet ska priserna väl täcka startavgifterna.

Fast det är väl tråkigare att inte få enl TR.
:)

Kan du inte berätta hur mkt jobb det ligger bakom? Det är ingen här som vet något alls så det är bra om du förklarar det istället :laugh:

OK, då vänder vi på det. Dotter fick 1000:- i premie + ett hederspris & rosett mm för sin placering i ridhästklass och laget fick 3000:- i premie + ovan vilket då motiverar anmälningsavgifterna för dom.

MEN! varför skall ponnyerna ha samma avgift när de bara får prylar som jag med säkerhet kan säga INTE motsvarar ridhästarnas premier, deras P80 bana kan inte heller krävt några större investeringar.

Följdaktligen är alla dessa ponny-ryttare och ponny-lag tävlingens stora sponsorer, rätt eller fel kan man ha många åsikter om. (När man tog bort premierna för ponny var det bl.a för att anmälningsavgifterna skulle sänkas...) Men ge inte sken av att det inte är så för det är allt för genomskinligt och retar bara upp folk

Att hederspriserna till ponny sällan täcker som det är stadgat i TR är mer vanligt än ovanligt på alla ponnytävlingar. På de senaste hopptävlingarna vi varit med c-ponnyn har hederspriset aldrig matchat avgifterna efter kontroll.

Men på ett Lag-SM förväntar man ju sig att priserna är lite extra, skulle inte du själv göra det? Speciellt som avgiften var onormalt hög.

Det var ju över 20 ekipage som skulle dela på det... :)

Rosetterna var fina iaf!:love:

Men du som är så insatt...berätta för oss andra vad de fick egentligen?

Shy feeders B-vitamin kostar ju drygt 200, dvs mindre än en vanlig anmälan till en F-tävlan, men är ju ett trevligt pris.

En liten brasklapp, jag brukar sponsra ponnyklassen på Gärds, och de priserna kan jag lova är MINST motsvarande startavgiften. Naturligtvis kanske en grimma eller liknande kan finnas på rea i en annan butik billigare, men ni förstår principen, de får inte kosta mindre än de ska

Fast det är lika tråkigt när du skriver som du gör när här är de som vet vad de fick, eller dottern fick. :mad:

Jag förstår verkligen de som blev lte besvikna, ännu mer om de såg det fina prisbordet, det såg "överflödigt" ut men allt är ju relativt om man då ser till antalet som ska dela på det. :p

Jmfr med helgen. Ettan fick en väst (Jacson), en stor godisburk full med godis, ett glansspray och ett schampoo av dyrt märke. Värde långt över 300 kr.. Detta var i lätt klass.

Nu säger jag inte att man måste ha det, vi kan ju TR. :angel: men jag anser att man ska satsa lite mer på priser på vissa av våra tävlingar.
:idea:

Eftersom prisansvarig vet att det alltid är diskussioner ang detta....och då överallt...inte bara i Dagstorp (undrar själv om det bara är vid fälttävlan eller även inom hopp och dressyr...hmmm), så har Dagstorps prisansvarige varit jätte noga med att ordna allt enligt TR...sedan är det bara ett PLUS att de främre placerade fått för lite mer.
Mvh Annika Persson

Jag har varit prisansvarig för ett SM i hoppning och jag måste säga att vara noga med att följa TR är inte samma sak som att ha ett bra prisbord.
Ett SM är trots allt lite mer än en vanlig tävling och jag tycker nog att det ska vara lite extra på en sån prisutdelning både när det gäller pompa och ståt utan även själva priserna.

Sen vet jag hur svårt det är att få ihop bra priser utan att behöva ruinera klubben för man kan bara tigga till en viss grad och det tar mycket tid och energi. Har man då ett lag SM så kan jag mycket väl tänka mig hur jobbigt det varit för den prisansvariga eftersom det är många fler pristagare.

Kanske förbundet ska tänka på att hjälpa de klubbar som anordnar SM lite mer?

Sen är det viktigt för mig att ponnyekipage får bättre priser än storhäst.

Är lite nyfiken....varför är det viktigare med ponnyekipagen....inget illa menat, utan bara nyfiken...
Min dotter vannt indviduellt på Lag SM...hon fick pläd (250 kr), exklusivt träns från Equpie saddles, presentkort Stadium 500 kr och en DVD film av Linder/Velander och gratis Ryttarfest.
Hon var i alla fall jätte nöjd med sitt......och hennes kompis som blev siste placerad var nöjd med sitt och där var priser enligt TR till henne..
Alltid svårt att vara alla till lags...det den ene inte är nöjd med är kanske den andre jättenöjd...Alltid svårt....//Annika

Enligt mitt eget subjektiva tycke så kunde ni skippat pläd á 250 spänn! Ärligt talat att vinna en PLÄD i en hästtävling är misär tycker jag...Om arrangörerna höll sig till användbara hästprodukter i hästtävling skulle man nog se många fler glada ansikten på prisutdelningar!
Jag har faktiskt ingen som helst förståelse för att vinna små ljusstakar, hängkrokar, filtar o diverse annat som inte hör hemma i hästvärlden alls.

För de 250 som pläden tydligen skulle vara värd kunde ni fått en mängd rengöringsprodukter av dyrare mått till häst eller utrustning som man som ryttare åtminstone kan använda.

Tranemo fälttävlan är en föregångare för alla tycker jag! Har aldrig fått så bra grejor som där. Alltid hästrelaterat o dessutom i små fina påsar med reklamtryck för klubben på som man sen kan använda till annat.

Men det där måste ju vara väldigt olika vad man uppskattar. Jag hade nog tyckt att en fin och mysig pläd var ett bra pris. Däremot har jag vunnit läderolja som kommer räcka några livstider, fula grimmor i helt fel storlek mm och det tycker inte jag är så kul.

Jo, det är lite det jag menar...att det är svårt att göra alla till lags....själv älskar dottern filtar, presentkort, pengar och inte alltid en massa hästrelaterade produkter...
När de vannt i Lag för några år sedan i Borås...fick de bla en pläd med broderat Lag SM och här hemma är de väl använda, fick även presentkort på scorett, ett armbandsur och lite annat smått och gott.
Glömde....nu när hon vannt individuellt i DP fick hon även täcke......
På ponny EM i Belgien fick bara de 3 främsta placerade pris....resterande ryttare som genomfört tävlingen fick hämta ut en rosett i sekreteriatet...kul..kul...

Ja som jag skrev så var ju mitt inlägg mycket subjektivt o endast det jag själv ansåg. Men jag har fått tillräckligt med små fula ljusstakar för att tycka att jag hellre då tar min beskärda del av olja eller andra rengöringsprodukter!

Men ett ypperligt pris som inte går att använda till ponny men till häst är ju att få en premie. Då kan man själv köpa vad 17 som helst o det är ju oslagbart!

För att jag ser mer uppskattning hos ponnyryttarna än hos storhästryttarna.

Detta är min åsikt

En del arrangörer tycks ha en förmåga att anse att ponnyryttarna får det som blir över när man lagt undan de riktigt bra priserna till de vuxna. De vuxna har normalt redan allt och har ofta väldigt specifika krav på vad de vill ha eller vad de är nöjda med. Visst en hel del ponnyryttare har det oxå men de brukar trots allt uppskatta priserna lite mer. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka