Moorlands Totilas

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Moorlands Totilas

Jag har också hört något liknande, han skickade upp en annan ryttare. Fast jag fick också höra att denne fick tugga grus senare.

Sitter kvar kanske man gör det är säkert inte det som är problemet , problemet är väl att det skall fungera med ens inverkan osv och DET tror jag inte så många klarar av.. Jag tror han är jäkligt kvick och känslig och jätteberoende på att timingen skall stämma och att man sitter blickstill i balans i den där extrema otroliga traven han har. Kan tänka mig att om man blir lite efter i rörelsen att han exploderar av obalansen.

Jag tror inte jag skulle kunna sitta mer än ett par steg i den traven sedan skulle jag skumpa åt helvete och hästen fara åt andra hållet :D

Så jag tror den där hästskötaren inte skall jämföras med svenska hästskötare utan dom brukar faktiskt vara väldigt skickliga ryttare oxå !

Rent generellt är det väll så att i sverige är man hästskötare, då sköter man hästarna och får möjligtvis skritta fram/av och jobba lite.
På andra delar av europa är det nog vanligare att hästskötarna har mer "beridarroller". De tar hand om hästarna - men det ställs högre krav på att ska kunna rida också.
Sen finns det ju säkerligen undantag överallt.

kl

KWPN is da shit!! :D

En otroligt fantastisk häst och sikken ryttare dessutom.
Men jag undrar var det ska ta vägen..

Varför dra alla Svenska hästskötare öven en kam

Eftersom det finns så otroligt få skickliga ryttare ändå även uppe i eliten i sverige så tror jag inte att hästskötarna rider bättre....

Fast iof läser man bara här på buke kunde man ju tro det :devil:

Vadå, självmordspiloter har väl alla dressyrryttare till osäkra situationer som hoppning, uteridning, nya unghästar och sånt! DOM behöver inte kunna rida, bara sitta kvar:devil:

Jag har en :rofl:

Min kamikazepilot hoppar Danne, fick prova att rida ut första gången, fick galoppera första gången och kommer få lära honom klättra nerför.. Jag har lett honom i nerförsbackar och det räcker för mig :cool: pålle lixom rullar ner.. :eek:

Åh andra sidan är hon hela stallets kamikazepilot :angel:

*kl*
Det finns ett flertal trådar på gnägg om hingsten, fortsätt gärna där. Nu vet ju alla att han är godkänd.

/b_a_l, moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Det har blivit dags för världscuptävling i Basel – här är allt du behöver veta för att följa avgörandet. Tre svenskar står på...
Svar
0
· Visningar
219
Senast: Gunnar
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
478
Senast: Smulu
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Förra helgen avgjordes EM i dressyr för U25 och Young Rider i Österrike och nu är det dags för de yngre ryttarna att göra upp om...
Svar
0
· Visningar
76
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På onsdagen drar uppfödarnas egen tävling, Breeders Trophy, i dressyr igång ordentligt på Flyinge Kungsgård. Här hittar du allt du...
Svar
0
· Visningar
99
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka