Terrängträning 2009

Sv: Terrängträning 2009

Nu jämför du ju bara hoppmomentet mot hoppning och då kan ju vem fan som helst rida svår klass :rofl:

men nu har du läst för mycket psykologi :devil:
det charmex citerar var svar på hennes fråga. Ha. Jag fattade :p

Det som står efter "vidare"..var ett försök till förklaring att hinderhöjden och svårigheten inom fthoppningen INTE är att jämföra med samma hinderhöjd/svårighet inom hoppningen.:o Inser att det INTE gick hem hoss vissa. Beklagar att jag inte var tillräckligt TYDLIG :devil:

:love:

Och eftersom jag inte är någon tankeläsare så lämnade jag det öppet för dig att komma med vidare upplysningar redan i mitt första inlägg.

Ingen har varit ovänlig mot dig. Däremot kommer jag aldrig ge mig på att vissa tränare, i detta fallet menar jag inte specifikt just dina, ger ut kortet till gröna ekipage men ditt uttalande om hur få ggr du hade tränat gav mig vatten på min kvarn. Det är det jag talat om hela tiden.

Att du väljer o lämna tråden är helt din sak.

Såja. Lugn och fin. Du har helt rätt :love: men en oinvigd inser inte vilket getingbo detta ämne är. :bump:

Nu får vi vara rädda om Charmex. Potentiell ryttare för framtiden. :d

men nu har du läst för mycket psykologi :devil:
det charmex citerar var svar på hennes fråga. Ha. Jag fattade :p

Det som står efter "vidare"..var ett försök till förklaring att hinderhöjden och svårigheten inom fthoppningen INTE är att jämföra med samma hinderhöjd/svårighet inom hoppningen.:o Inser att det INTE gick hem hoss vissa. Beklagar att jag inte var tillräckligt TYDLIG :devil:

:love:

Det var bara för låg nivå för mig att diskutera att lätt betyder lätt oavsett gren och Msv är Msv oavsett gren och Svår är svår oavsett gren för det trodde jag var självklart :devil:

Men vet man inget om svårighetsgraden i en gren så säger det inte så mkt , inte sjutton har jag någon koll på msv distans och skulle inte ens få för mig att jämföra det men någon annan gren :p

dessutom sitter jag och fördjupar mig i bundechampionatet i dressyr på webb-tv vilket kanske en hel del andra skulle göra och jämföra med hur det KAN se ut *haha*

Senast ändrad:

Det var bara för låg nivå för mig att diskutera att lätt betyder lätt oavsett gren och Msv är Msv oavsett gren och Svår är svår oavsett gren för det trodde jag var självklart :devil:

Men lilla kära fröken Fio. Hur vet man vad 90/100/1*/2*/3* är i termerna lätt/msv/svår? De används ju INTE i dagligt tal som det gör i dressyr och till stor del även i hoppning. :p

Men lilla kära fröken Fio. Hur vet man vad 90/100/1*/2*/3* är i termerna lätt/msv/svår? De används ju INTE i dagligt tal som det gör i dressyr och till stor del även i hoppning. :p

Jo men hon var ju inte så orutinerad som hon gav sken av, sen finns det väl en nålad tråd längst upp att läsa :p

Liknande trådar

Dressyr Här är alltså filmen från våran första dressyrstart efter 7 år på hoppbanan. Ponnyn är 21 år och har alltid varit rätt hård i munnen...
Svar
0
· Visningar
1 163
Övr. Hund Bråka har ju genomfört sitt MH. Och det var visserligen i början av April men kom på att jag nog inte nämnt det för er :o Annars brukar...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 763
Senast: Magglo
·
Hoppning Ja, nu kommer ännu en tråd om en het ponny ;) Ponnyn jag rider älskar att hoppa. Jag har hoppat honom på lektion nästan varje vecka i...
Svar
14
· Visningar
1 532
Senast: LLaika
·
Övr. Hund Efter att ha läst Galathea och MrsScabtree's inlägg så kände jag att jag också behövde skriva av mig. Här på hund är jag kanske inte...
Svar
10
· Visningar
1 223
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka