På tal om MH

Sv: På tal om MH

Får hon aldrig belöning när hon liggmarkerar i spåret?

Klart hon får. Men det är knappast en spårliggmarkering hon drar fram på spöket. Därav min förklaring att hon inte får belöning HOS figgen, dvs att gå fram. För att markera pinnar i spåret är knappast något hon kopplar ihop med spöket. Snarare en konstig figurant.

Fast jag antar att du jobbar med föremålsintresset och även att dra/kampa med henne??? Eller var det första gången på MH:t?

Fast jag har sett en hund på 4 år som ALDRIG fått dra i något som sög tag i trasan och de kunde i princip svänga runt 40 kg hund i luften... Alla på plats trodde att det var väl inövat, jag känner matte och vet att hon aldrig aldrig aldrig låtit honom dra i något (eftersom hon var av den övertygelsen att det förstörde hundens mun)

Det är skillnad på att dra upp och utnyttja. Men hon är DÄMPAD med att dra i saker, bära på saker, hämta saker osv. Dvs man gör inget sådant på eget initiativ.

Jag har sett många mallar som inte får kampa någonsin heller, men som ändå är kampgalna.

Nu förstår jag inte alls hur du menar :eek:

Vem vill INTE äga en Bråka, det är frågan det :D

Ha ha:D Jag vill inte, jag vill inte :banana:
'En malletik som kryper för en sheltie :D:D
Ge mej min älskling istället om du ska rea ut dom :bump::rofl:

Hon är en kleptoman! Jag hittade bokstaven "J" (julprydnadssaker, har ju även U L och G O D..) under soffan idag. Hur den kommit ifrån köksfönstret och dit vet bara Bråka ... :crazy:

"ÅÅÅÅH KOLLA Focufs vicken fin bokfstav!" *Plocka ner och gå iväg jätteglad*

Så tror jag att det gick till, och Focus stod brevid och tänkte "Du får faktiskt inte för mamma!!"

Förstår att du är nöjd med det MH'et.
Jag skulle själv vilja ha en hund som avreagerar sig och inte bryr sig om tex dumpe vid passager, men å andra sidan skrev du ju själv att din hund biter i allt ;)

Att hon "biter i allt" handlar inte om avreaktion eller inte avreaktion. Men hennes kamplust, nyfikenhet och leklust sätter igång. Allt och alla kan man leka med, om man bara drar i det tillräckligt hårt så rör det sig ;)

Hon har alltid haft fina avreaktioner, när saker varit färdigt så har det verkligen varit helt färdigt. Även i vardagen. Hon hänger inte upp sig på så mycket.

Hej å hå, vad jag hade missat denna tråd:o
Grattis till ett väl genomfört MH:bow::laugh:

Frågan är väl om nprmala shelties beter sig som min :) Men Bråka har hon ju fått ordning på, Hon älskar att bli tilltalad Drottning Tova:rofl:

Liknande trådar

Övr. Hund Gjorde MH med min dvärgpudeltik idag. :) Så här blev det: Kontakt 1a. 4: Tar kontakt själv eller besvarar kontaktförsök. 1b. 3...
Svar
9
· Visningar
1 247
Senast: Lupin
·
Övr. Katt Var ju länge sedan som ni läste om min alldeles egna underbara terrorist Manson. Han utvecklas normalt och är, enligt mig o några mer, i...
Svar
4
· Visningar
817
Senast: Martenix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka