Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Hoppning har ett ganska "skönt" problem egentligen. Äntligen har jag pengar att köpa ett riktigt snyggt träns och en bricole. Var tidigare...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
9 186
Fälttävlan Jaha, herregud ingen som tänker på att starta en Stockholms Fältrittklubb tråd? Har iaf sett minst 3 bukisar i startlistan...och...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 946
Senast: Estivuz
·
Hoppning Jag har inte hoppat regelbundet med min häst sedan i januari. Hoppade lite smått tidigt i somras men sen har det inte blivit mer. Nu är...
Svar
8
· Visningar
1 141
Senast: Bison
·
Dressyr Ur TR: "Träns består av huvudlag och nosgrimma gjorda av enbart läder samt en- eller tvåledat bett... ... Pannbandet skall vara av...
Svar
12
· Visningar
1 903
Senast: kopparberg
·
Trav Vad tror ni om en sådan i avel??? Vad kan hon kosta i inköp? Morfar är Mack Lobell... Ostartad tre års märr med Marianne Crown...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 616
Senast: Nafayette
·
Trav ...är det ju dags för snart igen... Se katalogen här ... Någon som ska köpa? Någon som ska sälja? Någon som har någon godbit som den...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
9 241
Senast: via
·
C
Hoppning Hej! Behöver tips på en hoppsadel till en smal 3-åring, halvblod/fullblod, ca 165 cm. Han har en markerad manke och ffa mycket...
Svar
6
· Visningar
1 277
Islandshäst De flesta som rider och tränar har väl stött på mer eller nitiska tränare som är mer eller mindre intresserade av att korrigera diverse...
Svar
15
· Visningar
2 388
Senast: tara
·
Dressyr ....på 7 år dock! Om någon vecka ska jag vara med i en dressyrtävling, det är "bara" LC program.Men jag vill inte göra bort mig...
Svar
8
· Visningar
2 452
Senast: twisten
·
E
Dressyr Hej! jag tänkte prova på en klubbdressyrtävling snart med min islänning. Hon har väldigt tjock och lång man och pannlugg, tycker ni att...
Svar
10
· Visningar
3 760
Senast: castle_bar
·
Islandshäst Hej allihopa! Jag är alldeles nybörjare på islänningar. Jag har ridit sen jag var 7 år gammal (dvs. i 16 år) men aldrig islandshäst...
2
Svar
21
· Visningar
4 338
Senast: Nea86
·
L
Western Finns det resårgjord till westernsadlarna? Min häst har sadeltvång, och jag har hållt den borta i 2 år nu tack vare min...
Svar
8
· Visningar
1 586
Senast: gutenviks
·
Western Har inte sett någon sådan här tråd och tänkte därför att det är dags att skapa en! :laugh: Nå, finns det någon här inne som väntar...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 905
Senast: bright_sara
·
Hoppning Hur är det nu med detta? Jag rider en unghäst som gått nolla en gång på 90 cm och en gång på 100 cm i avd B (en chans till på 100 cm...
Svar
3
· Visningar
1 106
Senast: Deimion
·
R
Övr. Grenar på Skatteberga, Flyinge den 19-20 september:):banana:
Svar
4
· Visningar
1 589
Senast: kaffekopp
·
J
Tävling Hej! min fråga är att: om man får placering tex 1a 2a elr 3a... hur många varv ska man galopperna med hästen inne på ridbanan? är de...
Svar
4
· Visningar
1 157
Senast: jessicajosefsson
·
Islandshäst Alla som nån gång tävlat med sin islandshäst i distans får gärna skriva om hur det gick. 1. Hur förberedde ni er? 2.Vilken...
Svar
14
· Visningar
1 437
Senast: peperoni2
·
P
Körning Så snart jag får hem min nya baksele är det dags för att spänna hästen för vagn första gången. Hur gör jag detta så smidigt som...
Svar
2
· Visningar
1 286
Senast: Fia-Lina
·
Dressyr Nyfiken varför? Har under denna vår/höst 09 varit ute och tävlat lite LC /LB på min 5åring... Hon går in gör alla rörelser på rätt...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
9 014
Senast: Donnatello
·
E
Western Nu är väl SM över för iår (eller om några timmar iallafall :D...tror jag) och hur gick det för alla som var där? Vad tyckte ni om...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 418
Senast: wrangler
·

Allmänt, Barn, Dagbok

• Årets matbluff
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur