Föltråd 2009!

Sv: Föltråd 2009!

Morganhingsten Escania's Commencement föddes inatt klockan 02.10. Pappa är Red Commander och mamma är Goldget Kitty, som skött sig utmärkt i sin nya roll som mamma. "Ceazar" är redan busig, nyfiken och social.

Greeting3.jpg

Greeting4.jpg

Knodden5.jpg

Knodden15.jpg

Åh vilken sötnos :love: men vad har den för färg egentligen? Buckskin? Jag tycker den ser lite randig ut :p

Tack. Ja, han är brown buckskin, kommer bli mörk när han fällt av. Ränderna är bara fejk, finns ingen dun-gen hos föräldrarna. :)

Okej, då får du lägga in bilder sen när han har fällt ;) riktigt fin var han i alla fall :laugh:

Åh så fin han är! :love:

Är helt novis på det här med föl och benställningar och antar att de kan vara lite krokiga.
Men vad fort han verkar ha rätat ut sig :)

Nummer ett och två var ca 3 veckor gamla och nummer tre var en vecka. :)

Tack, ja det gick ganska fort, på knappt en vecka tror jag.

Lite nya bilder:

Lille Ceazar 3 veckor gammal - 3,5 cm överbyggd bak...
e. Red Commander 22
u. Goldget Kitty
e. SC Island Centavo
ceaz3w3.JPG

ceaz3w2.JPG

ceaz.JPG

ceaz3weeks.JPG

Blir en kompakt och kraftfull westernpojke när han blir stor.

Lägger även jag in lite nyare bilder på lilla damen, på dessa är hon 7 veckor....:D

"Kan du inte gå fortare morsan!"

IMG_8065.jpg

"Nä, nu springer jag förbi dig"

IMG_8066.jpg

"Hopp och lek"

IMG_8082.jpg

IMG_8086.jpg

IMG_8088.jpg

Lite nya bilder på mina grabbar kommer här.

Escania's Commencement blev bästa föl på rikset förra helgen. Han fäller av just nu så han ser nästan svart ut under, med lite guldstänk. Väldigt läckert. Han är ljuvlig i psyket, kör gärna upp huvudet i famnen. Blir svårt att sälja honom...

ceaz9.jpg

ceaz4.jpg

ceaz8.jpg

ceaz11.jpg

ceaz12.jpg

Liknande trådar

Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
441
Senast: Krålus
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 237
Övr. Katt Fick lite inspiration från hund och tänkte skapa en liknande tråd på katt. Här diskuteras allt som har med oseriös avel och konstiga...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 795
Senast: Puffindog
·
Trädgård & Växter Jag håller på att anlägga en trädgårdsdamm, och jag tänkte höra om det är någon dammägare här som vill dela med sig av erfarenheter...
Svar
2
· Visningar
435
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka