Sv: Ryttis tråden kommer här!
Hörru du vet att det är is i vattenhindrena på vintern?
Så glöm inte skridskorna
Broddar borde funka tänkte jag??!
Kan man inte anlägga golvärme i botten?? Hade ju varit kanon, varmt och skönt så det blir riktigt inbjudande att plaska omkring!
Angående transporten så bekräftar jag Novalis story; antagligen har han fastnat med grimman i en av uppbindningsringarna som är fästa på bommen, och fått panik, kastat sig, grimman gick sönder, slog i taket med huvudet. sen var han rätt skärrad en stund efter, (och jag med) men lugnade sig sen och kunde åka hem helt lugn (puh!). Fick ett litet skrapsår i pannan och på ena framknät, men absolut ingen fara, veterinären tittade på honom både direkt efter och sen även på söndagen före start och han var helt ok.
Ska nu fundera på hur i hela friden jag ska lyckas betala byte av taket, och sen ska jag sälja transporten och köpa en annan modell. (Utan grejor som hästarna kan fastna i, och med något robustare konstruktion) Ska bli en intressant ekvation då jag numera har den härligt höga inkomsten av studielån.... suck... blir nog triss eller drömvinsten jag får hoppas på....
Novali: Ska kolla runt lite, tack för tipset!
Försäkringen täcker dessvärre inte, eftersom hästen har orsakat skadan...
suck......