Ryttis tråden kommer här!

Sv: Ryttis tråden kommer här!

Fegis, klart du ska visa hoppningen! :p

Både köttbullen & PF lyckades iaf fastna på din terrängfilm. Och jag gillar din filmning av vattenhindret. :devil:

Men nu vill vi se bilder - Berta, var ÄÄÄR du?

Lyckas inte riktigt med bilderna, har glömt hur man gör... Återkommer.

Senast ändrad av en moderator:

Grå på hinder nr 3:
Grnr3.jpg

Grå sträcker på sig över hinder nr 3 eftersom han hoppade av liiite tidigt:
Grstrckerpsig.jpg

Grå bokstavligen KLIVER ner i vattnet:
IMG_7750.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Estivuz:
IMG_7765.jpg

Köttbullen:
IMG_7771.jpg

IMG_7775.jpg

Oredigerade och icke beskurna bilder, men pust, stånk och stön - måste visst jobba också...:D

Lyckas inte riktigt med bilderna, har glömt hur man gör... Återkommer.

Instruktion till blond B-L:

1. Ta ur kameran ur väskan. JA! det är NÖDVÄNDIGT!

2. Sätt i USB-kabel i kamera. NEJ! Det är inte nåt litet onödigt tillbehör...

3. Starta datorn. JO! Man MÅSTE ha en dator!

4. Nej, det går inte att lämna kameran där o tro att den själv ska veta vilka foton som ska laddas över....

d020.gif

Han är jättefin!:love:

Jo, egentligen går han ju riktigt bra om man bortser från sista hindret :mad:

Lite snopet när han fortfarande hade vunnit med 8! fel i hoppningen. grrr :cool:

Men nästa säsong då :devil:-lar och på lördag får han åka på hopp-tävling som straff....

Jag är oxå ganska nöjd med tävlingen, helgen som helhet kunde ju varit bättre, då det kostar ca 7000-9000 kr :eek::eek::eek: att laga transporten, men ändå skönt att hästen är oskadd sånär som på ett skrapsår. Tusen tack alla för hjälpen!:bow::bow:

Dressyren kändes bättre än vanligt då jag gett mig den på att nu ska här ridas ordentligt så han inte ser en massa spöken överallt! Fortfarande för hög i nacken och några missar men gick åtminstånde på 4-kantspåret:banana:
Hoppningen gick fint men rev (som många andra) utsprånget i kombinationen.

Terrängbanan var finfin och det var bläshästen oxå :) Var bra taggad i starten och bjöd direkt på första hindret, härlig känsla:love:
Gick kanon hela banan fram till vattnet där han stannade och tittade lite, sen tog vi ny anridning och då gick det fint.

Nu ska vi träna dressyr i mängder, banhoppning och ett och annat vattenhinder i vinter! Jag är redan taggad inför nästa säsong!

Oj, var det din pålle som sparkat sönder hela transporten? Lät inte roligt. Gick det bra med hästen?

Oj, var det din pålle som sparkat sönder hela transporten? Lät inte roligt. Gick det bra med hästen?

Nja, sparkat hade han ju inte gjort för det var hål i taket!:o Han hade kommit loss genom att dra sönder sin lädergrimma, varför han gjorde det är ju knäckfrågan, o sen stegrat o slagit huvudet i taket som gick sönder. Grås ryttarinnas sambo stationerades vid spetsaks transport tills vi lokaliserat hennne...:D Inget större fel på hästen tack o lov. Som sambon uttryckte det: Han vill ju bara ha sällskap ser ni väl!:rofl:

Men spetsak, kolla med fler reparationsfirmor, det är ju ändå rätt mycket pengar så jämför flera olika så kanske det blir billigare nånstans!

Hörru du vet att det är is i vattenhindrena på vintern? :angel:

Så glöm inte skridskorna :D

Broddar borde funka tänkte jag??!;)
Kan man inte anlägga golvärme i botten?? Hade ju varit kanon, varmt och skönt så det blir riktigt inbjudande att plaska omkring!:idea:

Angående transporten så bekräftar jag Novalis story; antagligen har han fastnat med grimman i en av uppbindningsringarna som är fästa på bommen, och fått panik, kastat sig, grimman gick sönder, slog i taket med huvudet. sen var han rätt skärrad en stund efter, (och jag med) men lugnade sig sen och kunde åka hem helt lugn (puh!). Fick ett litet skrapsår i pannan och på ena framknät, men absolut ingen fara, veterinären tittade på honom både direkt efter och sen även på söndagen före start och han var helt ok.

Ska nu fundera på hur i hela friden jag ska lyckas betala byte av taket, och sen ska jag sälja transporten och köpa en annan modell. (Utan grejor som hästarna kan fastna i, och med något robustare konstruktion) Ska bli en intressant ekvation då jag numera har den härligt höga inkomsten av studielån.... suck... blir nog triss eller drömvinsten jag får hoppas på....

Novali: Ska kolla runt lite, tack för tipset!
Försäkringen täcker dessvärre inte, eftersom hästen har orsakat skadan... :devil::devil: suck......

Jaha, då stämde rykterna jag hörde om att den tagit sig igenom taket. Skönt att pålle var välbehållen iaf!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka