Sto e. Pine Chip

Sv: Sto e. Pine Chip

Tänkte på dig när auktionen höll på..:D

-Hmm..undrar om det är Snazzy som bjuder på märra.:confused: :confused: :o ;)

Conversation Piece sa ju att h'n inte skulle ha henne..ju.

AM

Lätt val - Viking Kronos. :D :D

(Going Kronos är efter Viking Kronos - Pine Chip. Dessutom är det lite spännande linjeavel på Matina Hanover om man korsar Duchesse + Vikingen.)

Super :idea: Har sneglat på Muscles Yankee som innehåller lite VV+Sp Cr :) (omodernt?)

Nåt bra halvfranskt? Kommer ju bara på Coktail Jet :angel:

:D

Coktail Jet igen

Förärvningen hos Love You vet jag inget om ...:angel:

De älsta är tre år, Qualita Bourbon och Quick Wood har gjort det mycket bra. Han hade högst% kvalade tvååringar i Frankrike förra året.

Vill man inte ha Coktail i stammen så är ju General du Pommeau ett alternativ.

Absolut inget fel på Coktail, tänkte mest om det fanns nåt alternativ främst nått halvamerikansk. Generalen verkar förärva sig väl om man vill ha helfranskt så klart :) Jag kanske är ute och cyklar men läst nånstans att det är optimalt m 25% franskt blod :D

Jag gjorde en helt ovetenskaplig undersökning för drygt ett år sedan på de 50 vinstrikaste svenskfödda hästarna (efter en vadslagning, jag vann :D )

Mellan 21 och 22% (enligt blodbanken) verkar lyckat, t ex Victory Tilly, Gidde Palema och Queen L. Det fanns fler men jag kommer inte håg vilka de var... När jag tittade närmare på det så var det förvånansvärt många som låg inom en liten variation av mängd fransk blod, men jag orkade aldrig forska vidare i det. Det hade varit intressant att göra statistiska beräkningar på det.

I praktiken innebär det ju 1/4 franskt eftersom nästan allt franskt blod är utblandad med lite amerikanskt sedan långt tillbaka.

Senast ändrad:

YES :banana: Tack så mycket för det lilla bekräftandet ;)

Hej.
Dt var jag som köpte denna märr, hon har nu ett Hingstföl efter Goetmals wood som är väldigt fint.
Jag var inne på att sälja fölet på Elitauktionen, men stammen räckte tyvärr inte till?? Vilket jag tycker är konstigt.

Goetmals wood(En av Frankrikes topp 3 hingstar), Pine chip mamma, Mack lobell som morfar och Ambro Hinter som mormor.

Jag får hingsten såld i alla fall det är inga problem, faktiskt en av de finaste fölen jag fött upp.

Men det jag är irriterad på det är asvt, hur alla de styrande alltid får med sina hästar, medan vi små uppfödare inte kommer med, det är tragiskt.
Med det är väl så det är, de stora har alltid fördelar.

Nu är märren dräktig med Ganymede...

Ha en bra dag

Hej.
Dt var jag som köpte denna märr, hon har nu ett Hingstföl efter Goetmals wood som är väldigt fint.
Jag var inne på att sälja fölet på Elitauktionen, men stammen räckte tyvärr inte till?? Vilket jag tycker är konstigt.

Goetmals wood(En av Frankrikes topp 3 hingstar), Pine chip mamma, Mack lobell som morfar och Ambro Hinter som mormor.

Jag får hingsten såld i alla fall det är inga problem, faktiskt en av de finaste fölen jag fött upp.

Men det jag är irriterad på det är asvt, hur alla de styrande alltid får med sina hästar, medan vi små uppfödare inte kommer med, det är tragiskt.
Med det är väl så det är, de stora har alltid fördelar.

Nu är märren dräktig med Ganymede...

Ha en bra dag

Fascinerande att du kan vara så säker på att din häst borde fått plats innan katalogen ens släppts. Jag föreslår att du återkommer när katalogen är ute och berättar

1. vilken eller vilka hästar din skulle ha petat
  2. vilka säljare som i ditt tycke favoriserats

Jag skulle vilja påstå att det du säger om att vissa alltid får med sina hästar är totalt felaktigt, men vi kan väl utreda det tillsammans för att få klarhet i det hela.

Vänliga hälsningar

Per Johnsson, styrelsesuppleant ASVT

...och jag har kommit på, så här två år (!) efter min tråd-start, att jag inte alls vill ha en Pine Chippare som fölmärr....nä. :D:D

Hörru Humlan... Skall inte du vara vid banan och se hur Jodyvin vinner loppet?? :angel:
AM

Senast ändrad:

...och jag har kommit på, så här två år (!) efter min tråd-start, att jag inte alls vill ha en Pine Chippare som fölmärr....nä. :D:D

Hörru Humlan... Skall inte du vara vid banan och se hur Jodyvin vinner loppet?? :angel:
AM

Tyvärr är jag för dagen drabbad av STOR OTUR *en massa svordommar* så jag gör som du, sitter här o väntar..

Delad seger idag? :banana:

Liknande trådar

Avel Hej. Jag och min mamma går i banorna att köpa ett sto e. Niveau - Carismo. Ägaren vet inte vilka papper hon har (stoet är SWB men...
Svar
3
· Visningar
1 430
Senast: PantheraL
·
Avel Detta är förutsättningarna: Jag har en hingst med något annorlunda färg som är född 2014, egen uppfödning efter föräldrar med stamtavla...
Svar
6
· Visningar
1 860
Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 368
Avel Efter en skada orsakad av yttre trauma behöver min häst tid och vila för att förhoppningsvis komma tillbaka till sporten och min tanke...
2
Svar
24
· Visningar
4 565
Senast: smulan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar