Nybörjare på Islandshäst

Sv: Nybörjare på Islandshäst

Får väl ta och uppdatera lite om hur det har gått för mig och jag kan säga att de första 4 lektionerna var riktigt jobbiga! :) Blev mycket pass ist för trav och ibland blev det ingen tölt heller. Men det går bättre och bättre! Och i tisdags fick jag tillslut till det! Tölten gick hur bra som helst och traven satte jag kanonbra tillslut. Min ridlärare var helt lyrisk! Jätteroligt såklart! Jag upptäckte att jag hade för bråttom i övergångarna och att de måste få lite tid på sig. (Olika hästar såklart också). Väldigt svårt att vänja sig av med några av de hjälperna som man lärt sig använda på "storhäst" som absolut inte funkar på islandshäst. :) Men jag ska nog fixa detta känner jag nu. Tack än en gång för tipset om boken, den var jättebra. Fortsätt gärna tipsa mig! Jag lär höra av mig igen! :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 033
Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 280
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 301
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Har haft två hästar som av olika anledningar fått tas bort. Den första var gammal. Det var sorgligt men OK. Hon hade haft ett bra...
2
Svar
26
· Visningar
2 205
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar