Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Fälttävlan Måste ju oxå få ha en tråd så vem skall dit? Vi skall dit med Hille och junioren och rida CR- 90klass, det kommer bli Aaaaastidigt...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 266
Senast: Gabby_Ossi
·
G
Western På ett annat ställe på nätet fanns en serie bilder på hur man bygger en western sadel från träbom till klart. Texten hittar jag men...
Svar
5
· Visningar
1 678
Senast: gneignei
·
Körning Jag har obekräftade uppgifter på att det är det 31 okt som gäller i år. Är det någon som vet säkert?
Svar
4
· Visningar
1 520
Senast: agtatoon
·
Western Är det svårt att sälja häst just nu? För mig går det trögt, sitter med en snygg, typad, väldigt trevlig grabb med bra gångarter...
Svar
6
· Visningar
2 014
Senast: wrangler
·
Dressyr varför tävlar man på kandar i det högre klasserna är inte dte fusk? kan man andvända sig av kandar vilken nivå man än befinner sig på...
Svar
8
· Visningar
1 308
Senast: timme
·
D
Western Hej. Jag rider inte western men har ändå börjat fundera på att skaffa en westernsadel till min häst. Rider nu i en bomlös Freeform sadel...
Svar
2
· Visningar
1 302
Senast: gutenviks
·
Körning Hej, Jag ska nu börja försöka köra ett shettis sto som är inkörd och älskar att bli körd och pysslad med. Hon har dock Noll...
Svar
3
· Visningar
1 598
Senast: stall w
·
Distans Hej! Ny på den här delen av forumet men tänkte starta min tjej i några ritter nästa säsong och vi rider vanligen western. Hur många...
Svar
2
· Visningar
1 390
Senast: cardigan
·
Körning Kom och tänka på det när jag läste igenom tråden ang upproret inom körningen. Vi är en ganska liten ridklubb som inte har någon duktig...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Snurrfian
·
E
Islandshäst Hej! För mindre än 8 mån var jag iväg och fick en bomsadel utprovad till min häst. Nu är han helt vit i pälsen där sadeln legat an...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 696
Senast: ellipelli
·
F
Dressyr Jag måste köpa en ny vinterjacka att ha i stallet i år. Har ni några föslag? Kravet är att den måste vara "dressyrig" (hur man nu...
2
Svar
34
· Visningar
5 545
Senast: break_a_leg
·
Dressyr Jag har kollat i TR och jag begriper inte riktigt vilka bett som är tillåtna och icke tillåtna när man tävlar dressyr. Är detta bett...
Svar
12
· Visningar
1 583
Senast: LadyLusifer
·
Dressyr Vad rider ni med för bett egentligen? varierar ni eller blir det mest samma? hur mycket tycker ni att hästen ska stödja i handen? hur...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 942
Senast: MiniLi
·
Trav Fick idag veta att jag kom med i b-licens kursen jag sökt till (börjar på tisdag) och är så nervös och så nyfiken på hur det kommer gå...
Svar
15
· Visningar
2 163
Senast: dolphinsmile
·
R
Distans Håll nu tummarna för allt vad de är värda -för våra 4 svenska tjejer!! Avresa från Sverige blir på lördag morgon. Jag ska försöka...
2 3
Svar
55
· Visningar
7 235
Senast: limona
·
  • Låst
Dressyr är det okej att tävla dressyr på remontgrimma?
Svar
3
· Visningar
1 078
Senast: remmis
·
Dressyr Skulle behöva lite hjälp med dressyrövningar för en pigg dam! Innan hon kommit igång ordentligt kan det vara problem att till och med gå...
Svar
1
· Visningar
943
Senast: Blue_moon
·
P
Trav Hej! Undrar om hur man blir amatörtränare inom trav, om någon vet nån sida man kan läsa om hur man utbildar sig? och vad det kostar...
Svar
7
· Visningar
2 204
Senast: dolphinsmile
·
Islandshäst Jag har en lite fundering som jag gått och tänkt på ett bra tag nu. Nu är det dags att fråga. Kort och gott: Uttrycket "storhäst" hör...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
7 834
Senast: bigganl
·
Western Hej! Jag har länge letat runt efter ett snyggt westernträns, men de flesta som var fina har skrämt innehållet i plånboken lite väl...
Svar
15
· Visningar
3 067
Senast: MoCa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 30