Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Distans Ni som tävlardistans på lite längre sträckor. Vad har ni för skor på era hästar? Vanliga platta skor eller sånna som är fasade/rundade i...
Svar
10
· Visningar
1 689
Senast: GloriaOrion
·
Distans Pia Steisjö - Pamiros och Anneli Schultz - Nowator godkända 12 mil i Tjeckien i helgen. Hurra!
Svar
3
· Visningar
2 179
Senast: connie
·
Dressyr Någon som har en sån sadel? Positivt och negativt? Funderar på att köpa en men skulle vilja veta vad andra har för erfarenheter av dom?:)
2
Svar
20
· Visningar
9 267
Senast: theresesandberg
·
C
Körning Överväxt shettis! Jag har en två årig shetlandsponny som redan nu är 112 i mankhöjden. Eftersom hon har har växt över så pass för...
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Tussilago
·
Western Jag funderar på att ev betäcka mitt quartersto med en appaloosa nästa gång. Men jag har ingen erfarenhet av vad man ska tänka på när det...
Svar
1
· Visningar
966
Senast: Gordon
·
Dressyr Hej! Har någon några tips på hur man vänjer eller lugnar ner sin super-tittiga häst på exempelvis dressyrtävlingar/träningar? alla...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Boj
·
L
Hoppning Usch, jag skulle så himla gärna vilja tävla. Kanske låter konstigt, men jag älskar verkligen att tävla, och skulle vilja tävla, på...
Svar
5
· Visningar
827
Senast: Gimlan
·
Western En tankte som slog mig när jag läste senaste numret av Lucky Rider var att det är ganska många som har åkt över till Usa och jobbat på...
Svar
8
· Visningar
1 433
Senast: Bewildered
·
L
Western Har köpt en tringemärkt ponny som dottern vill rida western med,får hon lov att tävla?I hoppning o dressyr är det endast klubbtävlingar...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 987
Senast: ZandraBson
·
Trav På underforumet hästvård så figurerar det en uppsjö trådar om foder och den enskilda individens näringsbehov. Sällan ser man att dom som...
Svar
4
· Visningar
1 530
Senast: Anna_pann
·
G
Trav Helt otroligt! :eek: Läs mer: http://www.travronden.se/edrum.jsp?article=32525
Svar
6
· Visningar
1 443
Senast: Ally McPiece
·
Körning ja, jag har en travardam, som nästa år blir för gammal för att tävla på travet.. Nu har jag tänkt köra (mer) dressyr och precision med...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: a_c72
·
L
Dressyr Jag undrar hur ni gör era dressyrknoppar. Själv tycker jag inte att jag är usel bara att det inte sitter utan går upp. Jag är inte...
2 3
Svar
50
· Visningar
14 571
Senast: jena
·
R
Övr. Grenar Ni som var där - vad tyckte ni? Köpte ni något? http://www.saef.se/video.asp
Svar
1
· Visningar
1 319
Senast: Silverfalk
·
Trav Dagens V:75 lopp avd. 6 på Bergsåker.. Vinnaren Maharajah är den i särklass mest imponerande individ jag någonsin inom travet tagit...
2 3
Svar
52
· Visningar
6 379
Islandshäst Detta borde kanske ligga på foder men det gäller en islänning därför frågar jag här. Vi hade ännu en diskussion i stallet i går om...
Svar
19
· Visningar
2 412
Senast: Elina8
·
Distans Har sett från på olika foton att många ryttare utomlands använder en sadelpad i vad som ser ut som ett teddyliknande material. Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 340
Senast: Rucksack
·
Islandshäst Förstår ni vad jag menar? Alltså dem som har de översta ringarna på skaft. Har ni någon erfarenhet av dem? Jag tycker att det verkar...
Svar
18
· Visningar
2 907
Senast: Muninn
·
B
Trav Finns det några regler som gäller för hur en sulky får se ut på tävling? Tänkte på om de äldre sulkierna är godkända eller finns det...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: ghost
·
Övr. Grenar Var in och tittade på sportinfo och läste om dotterns häst, har har bara gjort en start och då står det så här: 1000 dt egdk 0, vad...
Svar
2
· Visningar
973
Senast: mimmipigg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden
  • Oseriös avel 2023