Sv: Maharajah

Tror inte på honom som avelshingst, alldeles för tunn modersstam och sen har han ju en del aktionsproblem också...därmed tar jag inte kronan av honom heller...vilken otrolig tävlingsindivid :love:

Maharaja är en undantags häst med råge!
Att Stefan vill ställa upp i pd kan jag förstå
men undrar om inte fransmännen kommer att diska honom för orent trav
så fort dom kan?
många pratar om ready cash och torvald palema som mycke bättre hästar?
men jag vet ej om dom är det.
jag är ej iponerad av torvald då han ej kan göra loppena själv!
ready cash vet jag ej något om

Ready Cash är sin dominant i den franska fyraåringskullen, han har t.om. varit överlägsnare än vad Maharajah har varit i den svenska. Såg honom Pd'A-dagen och det var det värsta jag sett av en fyraåring iaf.

Hoppas de möts iaf så man får svaret på vem som är bäst. :)

Hittade en artikel angående ämnet: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/trav365/article5907911.ab

Att torvald är en av värdens speedigaste hästar har han bevisat
men om han får gå för tidigt eller göra jobb då e han sårbar
av aftonbladet att dömma så verkar ready cash vara av samma sort?
enligt Anders lindqvist!
jag vet ej om distansen är till fördel för torvald?

Nja, riktigt samma sort som Torvald är han inte, inte av det jag sett iaf, han är snarare än lättare typ än Maharajah så han är mer speedig men ändå är han väldigt stark.

Går tyvärr bara hitta en video nuförtiden för att se honom "in action" då equida tagit bort alla klipp på youtube eftersom de äger rättigheterna, därmed försvann loppet jag såg live också..

Men här är iaf en video på det franska treåringskriteriet 2008, som han vann.

http://www.dailymotion.com/relevanc...tf8_criterium-des-3-ans-2008-ready-cash_sport

Här är en bild på Ready Cash från det loppen som du (och jag) såg på Vincennes.
Håller med om uttalandet att det är det värsta jag sett.

DSC_3551800.jpg

Haha, äntligen någon som också har sett! Det är så jävla svårt att förklara för alla svenskar att Frankrike har en lika gammal häst som antagligen är bättre än Maharajah, de vill liksom inte lyssna på det örat..

Haha, äntligen någon som också har sett! Det är så jävla svårt att förklara för alla svenskar att Frankrike har en lika gammal häst som antagligen är bättre än Maharajah, de vill liksom inte lyssna på det örat..

Så då påstår du med ditt inlägg att att Jean-Pierre Dubois aldrig har sett
Ready Cash efter hans uttalande, Citat: - Jag är 70 år och man lär sig hela tiden. Jag visste att Maharajah var något extra, men det här..., det här överträffar allt jag upplevt.

Intressant upplysning,, mkt intressant och tack för att du talar om hur jävla svårt vi svenskar har för att förstå.

Är du själv svensk??

kl

Att sitta å spekulera i vem av Ready Cash och Maharajah som är bäst är lite konstigt i mina ögon när båda två inte har mött varandra, framörallt den äldre eliten (rätta mig gärna om jag har fel). Båda två är grymt bra, säkerligen världens bästa fyraåringar, men att säga att den ena är bättre än den andra när dom som sagt inte klivit upp i den absoluta toppen, ens mött varandra än är lite långsökt tycker jag.

När hästen har vunnit Prix d'Amerique så lyfter jag gärna på hatten och grattar Stefan om Maharajah sätter nosen först, DÅ har han bevisat att han är världens bästa travhäst.

Senast ändrad:

Haha, jag instämmer till fullo. Jag menade att eftersom de flesta svenskarna bara har sett Maharajah och inte Ready Cash så tror de att Maharajah är bättre.

Håller också med att man inte kan säga vem av dem som är bäst förrän de har mötts, men jag TROR att Ready Cash är bättre, men det är inget jag vet som sagt, nu kan man bara spekulera och inte veta.

Men du Coari. Läser du inte Aftonblaskan? Här är annars ett citat:

Enligt Anders Lindqvist är de franska hästarna ett större hot. Fyraåringen Ready Cash är den franska stjärnan som enkelt kan slå Maharajah.

– Hästens tränare var inte alls imponerad av Maharajah efter lördagens lopp. Han undrade om Maharajah inte var bättre än så här.

Liknande trådar

Avel Tänkte bara skriva lite allmänt om travaren. Hoppas det inte blir mer sådana här diskutioner. Vi har både franska och amerikanska...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
6 615
Senast: henry_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar