Vinterjacka

Sv: Vinterjacka

Jag håller med, det är ju kvalitet man betalar för. Att man är varm och skön, att den andas bra, att den håller etc.
Jag som förutom att vara dressyr (och lite annat) ryttare är också frilufsare och klippklättrare etc. så efter att ha under många år haft lite allt möjligt i klädstil rider just nu i en kort, stretchig, vind-vatten-snötät och andningsbar mammut skidjacka, som är HELT PERFEKT för att rida i, inte bara för att den råkade vara rätt form utan för att den är sjukbra kvalitet och håller för jobbet i stallet också, hur kallt eller blåsigt eller regnigt det än är :)

Och ok jag kanske är lite märkes nörd, men det är för att grjerna är bra, inte för att det är ett märke. Finns många märken jag aldrig skulle köpa för ajg tycker inte dom är bra nog, även om dom är poppis.

Jag skulle förutom Pikeur, Kyra etc. rekommendera några 'icke häst' märken, såsom Houdini (superfleece klätterkläder, houdi-tröjorna lever jag i oavsett vart jag är.), Arcteryx (ok jättedyra men också jättebra, vad mer kan man säga liksom. dom är King.), Bergans (har någa skaljackor som är shyssta att rida i eller bara hänga i skogen med. Billiga för den rba kvaliten man får) och även ibland Haglöfs (softshell jackor som är bra till lite allt möjligt är nog det enda jag gillar från dem, och mina vanliga goretex jumpadojjor)
Miendl kängor är också super om man arbetar mycket ute på vintern, har aldrig varit kall eller blöt i dem. (när itne gammla graninge räcker till och man inte behöver rida)

Men ok ridbyxor är det abra piekur som gäller för mig, det är dom enda som passar mig bra, tycker dom är bra om man är lite mer kurvig liksom. och har inte för långa ben haha!

Hepp hopp det var min lilla åsikt.

mvh. Moa

Jag är helt förälskad i min Kingsland kappa. Den är skön eftersom den går nedanför baken och har en stor krage. Inte den där blaffiga loggan som de andra Kingslandjackorna. Mycket "dressyrig" stilren, lagom varm och skön.

Det är klart att man ska vara snygg när man rider... det är ju halva nöjet!

:laugh:

Jag varierar mellan två olika Kingsland och en Kyra.. Även om jag själv ofta ser Kingsland som ett "hoppigt" märke funkar de utmärkt till dressyr och så är de underbart varma! Kyran är kanske bättre lämpad för ridning, eftersom jag upplever den som mer följsam, men den fryser jag å andra sidan i, trots att det är en dunjacka.

pikeur!
om du vill ha en kingsland så ta för guds skuld inte den flerfärgade, den är ju hemsk. :crazy: deras parkas som finns i marin och beige är snygg.

Åh jag är helt förälskad i KLs parkas. Så sjukt snygg och den ser helt fantastiskt varm ut... tre tusen känns dock lite saftigt :(

Jag måste hålla med dig. Har en gammal peakjacka där dragkedjan kärvar ibland och dom vita detaljerna är numera gråa. Då fick den åka med till stallet :love: Den är helt underbar, jag har aldrig frusit i den och den är ändå tunn och följsam.

Jag tror inte att priset sjunker så speciellt mkt, faktiskt. :cool:

Jag har ett perfekt exempel när det gäller skillnad mellan kvalitén på märkes och icke märker jackor.
Har en klassisk svart dunparkas från E*erest och visst det duger bra till att ha i skolan och liknande, en bra jacka för det priset jag gav för den, men... Min andra dunjacka som används som finjacka och som skidjacka är så sjukt mycket varmare och bekvämare än vad den andra är, dock får man ju vad man petalar för och prisskillnaden mellan dessa två jackor är ca 4000:- men det är så värt att köpa en märkesjacka om man är frusen/kräsen, ja you name it.

Btw, så rekomenerar jag Catagos jackor. Hade en en gång som var figursydd och gick ner en bit över rumpan. Kommer dock inte ihåg varken modell eller pris, men det kanske är värt att kolla upp.

KL

Jag köpte en Kyra K jacka för ett tag sedan, Edinburgh '08! Den är helt underbar och håller verkligen värmen jätte bra! Så den rekommenderar jag varmt:laugh:

Min ena ponny bara älskar den, han har upptäckt att det finns en Sugar Pocket ficka i jackan:p

KL

Jag köpte en Kyra K jacka för ett tag sedan, Edinburgh '08! Den är helt underbar och håller verkligen värmen jätte bra! Så den rekommenderar jag varmt:laugh:

Min ena ponny bara älskar den, han har upptäckt att det finns en Sugar Pocket ficka i jackan:p

Samma här, helt underbar :love: o min pållen har oxå hittat "godisfickan :p:angel:

Ha ha, jag har en kingsland tricolor jacka, jag tycker den är jätte snygg, trots den stora "blaffan" på ärmen :D Håller med om att den inte är så dressyrig, men väldigt skön och snygg enligt min mening...och jag är en riktig dressyr nörd! Smaken är som baken...:D Jag skulle rekommendera den, är jätte nöjd med min.:love:

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 509
Senast: Mia_R
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 711
Senast: Buongusto
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 417
Senast: Sassy
·
Fordon Det finns ju köptrådar för både hus och klänningar... Jag ska byta bil i år är det tänkt. Jag köper kontant, och kravet är att jag om...
Svar
15
· Visningar
988
Senast: escodobe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka