Heja Sverige -EM i Italien

Sv: Heja Sverige -EM i Italien

"Cecilia HH har brutit pga att hon ramlat av hästen och hon har troligtvis brutit nyckelbenet!

Jessica, Nathalie & Liza är forfarande med, Jessica ca. 24 min efter täten.

GPS systemet verkar inte fungera som det ska?

/Team Nadjin"

/Camilla
Team Norberg
Uppdaterar i Team Norbergs blogg så fort som möjligt när det kommer rapporter från Team Nadjin.

Både Cecila och Jessica har haft omkullridningar på första slingan..
Cecila bröt nyckelbenet och Jessica spräckte sin hjälm men har fortsatt rida och Milla verkar okej...Godkänd i grind och ute på andra slingan.
Tycker synd om Cecila och hoppas hon och Bomb Jack under omständigheterna mår bra!

Både Cecila och Jessica har haft omkullridningar på första slingan..
Cecila bröt nyckelbenet och Jessica spräckte sin hjälm men har fortsatt rida och Milla verkar okej...Godkänd i grind och ute på andra slingan.
Tycker synd om Cecila och hoppas hon och Bomb Jack under omständigheterna mår bra!

Jag håller naturligtvis med om att det är synd om Cecilia HH och hoppas också att det under omständigheterna är bra med henne & Bomb Jack! :bow:
/Camilla

Då är de tre svenskorna ute på sträcka tre. Jessica håller strax över 16 km/t, Nathalie strax efter medans Kristall måste dra ner på tempot ute på denna sträcka.
Banan är jättetuff. Mycket hal asfalt,resten är hala stigar och stenigt.
Tydligen mycket omkullridningar...:(
Men vi håller tummarna för våra svenska ekipage.:bow:

Varför red de omkull? Krock? Dåligt underlag? Väldigt ledsamt, speciellt för Cecilia som tvingades bryta. Tur i oturen för Jessica att endast hjälmen spräcktes. Måste ha varit ett rejält fall. Lyckönskningar till de kvarvarande ekipagen och krya på dig-hälsning till Cecilia!

Usch och fy vad otäckt med omkullridningar.

Är det kört för laget nu eller räknar man de tre bästas resultat?

Telefonrapport från Maria H-E

Jessica utesl pga hälta
Natta och Liza inne i gr 3 nu.

Det är varmt och tryckande 28+

Ååh. vad tråkigt med både Cecilia och Jessica. Hoppas att de mår okej ändå trots allt. Vad obehagligt med så många omkullridningar.
Nu får vi istället hoppas på Liza och Natta då..

Liza är ute. Antar att det är efter slinga 4.

Ska försöka ta reda på vad som hänt samt hur det går för Natta.

Åh.. vad tråkigt! Men visst, sådan är ju sporten men ändå trist såklart! Hoppas att Natta blir godkänd!

Liza åkte ut på hälta samt metabolic. Natta är på väg in i vetgate 4 men funderar på att bryta vad jag förstår.

Kristall ute i grind 4 pga metabolic och halt. Natta peppas nu för fullt för Pirre är seg och hon vill bryta men kommer nog samla ihop sej och fortsätta och förhoppningsvis har Pirre bara en svacka och kan hämta upp sej de sista slingorna.
Nu håller vi alla tummar i Sverige för att Nathalie som är trots landslagsdebut en mycket erfaren distansryttare som varit med länge och hoppas hon hittar ny energi och fightern kommer fram!!:bump:

I täten seglar Maria Alvarez fram på lilla Nobby i ca 18 km i timmen och han ligger fortfarande på, i 18-19 km/t, detta är den lilla hästen som tog en imponerade VM titel med samma ryttare i Malaysia i höstas under extrema förhållanden. Då ökade de sista milen, skall bli spännande att se hur hon gör idag och hur det går.
Jag såg Maria A i Compiegne förra året och var väldigt imponerad av henne och hennes team Juma!

Ja fas 5 hade Maria Ponton Alvarez ökat från ett snitt mellan 18-19 till en slinga på över 25 km/t och nu är hon väl snart i mål..
Fortfarande inte hört hur det går för Natta och Pirre.....

"Lessen Sverige, alla svenskar ute! "
Citat från Team Norbergs hemsida...
Tråkigt!!!
Någon som vet vad som hände med Natta? Bröt hon eller blev hon utesluten?

"Lessen Sverige, alla svenskar ute! "
Citat från Team Norbergs hemsida...
Tråkigt!!!
Någon som vet vad som hände med Natta? Bröt hon eller blev hon utesluten?

Du hann före!;)
Håll på att skriva ett inlägg, men tryckte på fel knapp!:devil:
Fick ett sms med ovanstående citat nyss, ingen förklaring till vad som hänt men det kommer nog sen.

/Camilla

Liknande trådar

Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
951
Relationer Träffade min nuvarande sambo för ca 4 år sedan och vi har ett barn tillsammans som nu är ca 2 år. Förhållandet är inte alls bra och de...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 120
Senast: monster1
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
10 130
Senast: ameo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 415
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar