Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

Dressyr Det är ju skönt att vissa inte tröttnat på sadelfrågor iaf :) Så för er som håller ångan uppe passar jag på att be snällt om ett omdöme...
4 5 6
Svar
111
· Visningar
9 804
Senast: Qodrofenia
·
Dressyr Jag borde veta detta, jag veeeet, men det gör jag inte. Äntligen är det min tur att komma in på tävlingsbanorna efter många års slit av...
Svar
6
· Visningar
965
Senast: Pettsson
·
W
Dressyr Hej! Jag har ett problem. Vill köpa nya stigläder till min bruna Wellington Elite. Men vad är det för färg egentligen? Finns ju många...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: karatefisken
·
Dressyr Har två gånger på tävling fått kommentaren: för hög form, på den fria skritten. (samma domare) samt kraftigt sänkt poäng på grund av...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 831
Senast: MiniLi
·
S
Dressyr Nu har jag läst på massor om låg form och det var inte så svårt att förstå att det är vad min omusklade pålle behöver. Det jag tror...
Svar
13
· Visningar
2 640
Senast: mackan
·
Dressyr Hej! Jag äger inget speciellt nytt TR och har långsam uppkoppling - orkar inte ladda ner fån SvRF. Undrar därför om någon har koll på...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: PrinceFair
·
Dressyr Mitt fbl sto blir helt galen ibland när hon kommer till tävlingsplatser. Det är när jag vill att hon ska stå still som hon blir dum,hon...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: lilith
·
Dressyr Eftersom vi var långt ifrån överens om att det är insidan om ska kortas i skolorna( Kyras melodi- modern dressyr kanske:cool:)- inte ska...
2 3
Svar
51
· Visningar
3 904
Senast: axel
·
Dressyr Hur många timmars hagvistelse får era dressyrhästar per dag? På vilken nivå tävlar ni? Under forumet hästvård har många skrivit att de...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 465
Senast: Graendal
·
  • Låst
Dressyr Vad ska /bör man betala för en 10 år gammal Childeric sadel brun (oxblod) ganska sliten tappat lite färg, fläck i sätet? Prov red...
Svar
1
· Visningar
1 445
Senast: trygga_rut
·
P
Dressyr hej! jag skulle villja ha lite hjälp av er.. Kan någon förklara på ett bra sätt hur man använder de olika hjälperna vid en...
Svar
15
· Visningar
1 642
Senast: Emelie3
·
O
Dressyr Hästen jag rider just nu är en halvblodsvalack, kraftigt byggd. Problemet när jag jobbar honom i dressyren är framåtbjudningen, han...
Svar
15
· Visningar
2 879
Senast: isaaak_
·
B
Dressyr Min häst trampar sig ganska ofta bak. Vill ha tips på höga bra slagtåliga bakskydd.
Svar
1
· Visningar
741
Senast: Angel
·
Dressyr Hej ! Har letat "överallt" på nätet, tränstrådar samt eurohorse efter ett snyggt träns men hittar inget som uppfyller mina önskemål...
Svar
13
· Visningar
1 375
Senast: Matinee
·
B
Dressyr Har problem med min häst som "puttar" mig i obalans med sitt högra bakben. Någon som har tips på övningar för att få honom att gå jämnt...
Svar
5
· Visningar
1 318
Senast: _Sanna_
·
Dressyr Vad ligger en sådan på i pris ny?? Kan man få den pop?? Det innebär väl smalare säte?? Har någon en sådan?? Bild? Tacksam för svar!
Svar
2
· Visningar
1 438
Senast: Maran
·
S
  • Låst
Dressyr Uforin har lagt sig och övergått till vardagsjobb med svett och skavsår, det sistnämnda på ryttaren :) "Turbokalle" började i vintras...
Svar
4
· Visningar
879
Senast: Immer
·
Dressyr Får man tävla på pelham? Har tittat i TR men förstår inte riktigt. I bilagan finns inte just pelham med men massa andra stångbett...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: pinky
·
Dressyr Mitt "dressyrbett" är ett vanligt tredelat med liten, fast ring. Jag har sidostyckena ganska lösa och likaså nosgrimman (har bara en...
2
Svar
25
· Visningar
2 850
Senast: MiniLi
·
Dressyr Vilket tycker ni är mest rättvist om det är (för) många anmälda i en dressyrklass: 1. Stänga klassen för fler anmälningar innan...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka