Hög form i fri skritt?

Sv: Hög form i fri skritt?

Fast jag måste hålla med Asa_S, att det är genomgående samma fel i ritten, så vet vad som är fel i resten så vet du också var problemet är i skritten. Så jag hade också överhuvudtaget jobbat för att få den att sänka nacken och halsen neråt framåt, för får du ordning på det där så kommer det bli mycket lättare i den fria skritten också.

/Camilla

Och då svarar jag även till dig att jag inte vill ha kommentarer på ritten i övrigt förutom skritten.
Vänligen respektera.

Då säger jag det så här istället att problemet för dig i skritten är att din häst inte är igenom i överlinjen och därför inte genomför momentet fri skritt på ett bra sätt.

Du vill inte ha kommentarer på resten av ritten men saker hänger oftast ihop. Och vad det är som inte fungerar för dig i skritten syns mycket tydligare i dom andra delarna av programmet men där kan du delvis dölja det genom att påverka med tygeln vilket du inte kan i den fria skritten.

Så det blir helt enkelt väldigt svårt att bara kommentera din skritt inte resten av programmet.

Lycka till i fortsättningen för ser ut att vara en trevlig häst :)

/Camilla

Okej tack, det var bättre :)

Anledningen till att jag inte vill ha kommentarer på ritten är för att den inte återspeglar min vanliga ridning, jag rider helt annorlunda på träning (hopplösa nerver).
Tycker inte att det ger så mycket att få kommentarer på ritten därför, jag vet ju att det gick riktigt illa :crazy:

Känner igen det där med hopplösa nerver ;)

Mammas första kommentar någon av dom första gångerna jag tävlade dressyr var att du ser ut att försöka sitta så nära hästen som är möjligt utan att rör vid varken den eller sadeln ;)

Men det blir bättre med träning, tyvärr behöver man även träna på att tävla, inte bara träna inför tävlingen för att göra bra resultat :)

/Camilla

Jo jag vet att jag måste träna på att tävla.. men har inte så stora möjligheter av diverse anledningar..
Men vi får se hur det går :)

Liknande trådar

Ridning Kan någon förklara för mig hur man gör? Alltså rent tekniskt. Jag kan all teori om det, få igång bakkärran ex genom övergångar...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 710
Senast: Bri
·
Dressyr Alltså jag har funderat på det här så himla länge nu och jag vet att det pratats mycket om det men jag måste bara ta upp det ändå. När...
33 34 35
Svar
692
· Visningar
64 388
Senast: Fiador
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
4 165
Senast: lillamy73
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 339

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka