Utevistelse

Sv: Utevistelse

Min går oftast ute 12 timmar om dagen om det inte är hemskt dåligt väder och jag tävlar upp till LA.

Minst 10 timmar om dagen.
Unghäst och gammling. Gammlingen tävlas ej längre och unghästen ska starta sin första riktiga tävling i sommar.
L:c och ev någon L:b.

från 7 - 15 i en ganska liten lerig hage... Ensam :crazy:
När denna lerah*lvetet är slut (alltså i typ maj) ska vi ut i en större hage och förhoppningsvis hittar vi en trevlig kompis som han kan busa av sig på.

Vi tävlar inte

hm va bra alla verkar ha. mig går ut vid 8.30-9.00-15-16 nu på vintern. har kompis och en förj*vlig hage får släpa ut henne...så hemskt är det och min häst älskar o vara ute:( men nu ska det fixas lite vid ingången alla fall så det går o få in hästen... mer än så går inte att göra nu. regnandet har förstört hagarna som redan var rätt kassa...och står i privatstall tillhörande ridskola och några pengar finns inte att lägga på hagar:/ och i nuläget ingen annan stallplats, eller jo men då finns det knappt ridmöjlighet förrutom i en minipaddock eller skritt på väg...så aaa i nuläget får både jag o hästen bita ihop.

Min går ute från 7:30 till 21:00 med sin kompis i stoora hagar, dock ganska platta(tyvärr). Sommarn går de ute dygnet runt. Nu är han dock skadad å får nöja sig med att lunka runt i en 40*70 meters hage..:( Tävlar inte pga. min tävlingsskräck men tränar MsvB...kanske blir det någon tävling senare. :crazy::)

Dressyrryttare med hästar i hage!

Just nuvarande hästar är äänu bara på MsvB-nivå. Men nedan gällde även för tidigare häst som var uppe i svår klass i dressyr.

Ute 8-19 en och en i mindre men kuperade och skyddade hagar med foderautomater. ÄVEN dagen innan tävling :-).

bonic går ute ca 12 tim per dag. från 7-8 på morgonen till ca 20.00 på kvällen.
Han rids 6 dagar i veckan. är inte tävlad ännu men ligger på en LA nivå.
han går dock själv eftersom han är hingst men har en ganska stor hage brevid andra hästar. hagen inheåller både plan mark, backe, och träd.

7-8 timmar per dag. D-ponnyn (tävlas inled. FEI) och hästen (Tävlas LA) går tillsamamns i trädfri och (eftersom ponnyn har kliat) svagt kullig hage. Inte så stor, begränsat med mark på anläggningen.

Båda motioneras/tränas 6 dagar i veckan

min är ute ca 9-15.30 på vardagarna. På helgerna varierar det mera, om jag har morgonfodring så är han ute 11-18 istället. Han är inte van att vara ute (importerades från tyskland i somras, inte varit ute innan dess...) så han blir orolig och vill gärna in tidig em. Tycker inte att det finns anledning att tvinga honom att vara ute när han så tydligt vill in. Går i en medelstor hage med 1 kompis.

Han är 6 år och ska snart debutera MSV

vinter ut 7.30-8, in vid 17-18.30.. beror på vädret och vilka som är hemma (:

sommar ut 6-7 o in vid 21 (om det inte är busväder..)

det är vid dom tiderna dom får mat (dom äter ute på sommaren o inne på vintern), o när jag rider så rider jag innan dom andra kommer in.. ;)

Isak går nationell FEI (hade samma tider med förra ponnyn, som var bland topp 10 bland alla ponnier i sverige 06 enligt rankinglistorna). Marco ska debutera MSV iår.

Dom har stora och bra hagar o oftast går marco o isak tillsammans. vi har träd o skugga i alla hagar, och i sommarhagarna finns gräs också (:

Min kommer ut halv 6 på morgonen och in mellan 8 och 9 på kvällen.

min går ute mellan ca 8.30-14.30 går ibland ute längre men då får hon lunch i hagen. Hon går ihop med ett halvblod till och en shettis i en mellanstor hage.

Hon går just nu LB-LA men är utbildad mvs. Hon är igentligen hopphäst och går lite högre och fler tävlingar som det.

Min valack tränas och tävlas på LA-nivå och han går i hagen mellan ca kl 9.30 och 15 nu under vinterhalvåret, längre på sommaren men han går dock aldrig ute dygnet runt. Jag tycker det är perfekt att han får äta sin frukost inne i stallet innan han går ut i hagen och att han sedan även hinner äta sin eftermiddagsmat + vila lite i boxen innan jag kommer för att rida på kvällen.

är det under veckodagarna så går hästar ute ungefär 5.30-18.00. sedan rider vi. på helgerna är lite annorlunda. vanligtvid rider vi på morgonen/fm. kommer ut i hagen kanske 12.00 och in runt 22.00 eller nåt sånt. det varierar mycket hur länge våra hästar är ute. de små ponnysarna är ute längre eftersom de inte rids (2 år gamla). de kommer ut vid 5.30 och in runt 20.00. på helgerna kommer de ut ca 9.00 och in 22.00 tillsammans med de andra hästar. ibland är alla hästarna ute till 22.00 på vardagarna också då vi inte rider.

så mellan 10-17 timmar är de ute varje dag på ett ungefär.

rider de lätta klasserna

Senast ändrad:

*knapplån*

Jag ville bara fråga en sak eftersom jag läste tråden...ta inte detta på något sätt som kritik utan som en uppriktig och ärlig fråga...

Jag tänkte bara om hästar som går in vid 15-16 eller tidigare står i boxen tills de släpps ut dagen därpå? Funderar på om de inte blir väldigt stela av den minimala röreslemöjligheten?

Som sagt ingen kritik utan frågor...beundrar er duktiga dressyrryttare Är bara en hobbywannabee som inte vågar tävla inför publik och därför väljer distans:)

Våra hästar släpps ut 05:30 då vi far till skolan/jobb och tas in så sent som möjligt beror helt på väder* Brukar bli kring 20-21:00.

På helgerna går dom ut kring 07:00.

Hästarna går i stora hagar hemma på gården*
Och sover i stora boxar*

och våra hästar tävlas upp till La just nu*

Ja nu är vi allrounder men mest dressyr just nu.

Han får kraftfoder vid 7 inne och kommer ut vid 8 då pappa tar ut han. Kommer in antingen efter ridning, 18-19 nånting. Rider jag itne kommer han in runt 21.

Mina båda är unghästar (10 månader och snart 4 år)

De går ut ca 06.30 och in 20-22.

De andra två i stallet går ut vid samma tid men in vid 16.

Sommartid ute längre och /eller bete.

Första tävlinegn blir till hösten hade jag tänkt!

Står i ett inackorderingsstall och tränar lätta klasser, med tidigare ponnyn tävlade jag LA och uppåt och han gick ute lika mycket som den nya.
06.30-15.30, går ofta ute till halv fem när dte är varmare!

*KL*

Mina hästar går ute från ca 8-9 till ca 18-20.

Har tävlat t.om St George på ena, den andra är avelsto och tävlas inte längre.

Förra ägaren till tävlingshästen tävlade som högst Svår B, men han gick då ute i stora hagar större delen av dygnet i ur och skur även då. Så det var inget inlindande i bomull inte :bow:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
712
Senast: Sesca
·
Dressyr Det är ganska få topphästar som går ute i stora hagar med kompisar. De finns absolut men är verkligen inte vanligt. Är inte helt med på...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
6 154
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
11 062
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix