Det är iaf det argumentet som används när man kollat på stallplats. I kommunen här har vi rätt gott om plats, i ena stallet vore det inte ens fullt.Är det fortfarande så vanligt att de går i små hagar pga skaderisk? Där jag ser att hästar går i små hagar är det pga markbrist. Men jag bor i ett rätt bra hästområde där hobbyhästar går ute minst 10-14 timmar och i överlag med kompis i hagen. Jag är dock en av dom som har mina hästar ensamma i hagen. Har provat så många gånger att ha dom tillsammans men den ena har levt ett isolerat liv och har världens sämsta hästspråk och är extremt dominant. Så det blir verkligen bara skador.
Även om mark brist kan vara ett problem, så kan jag ju förstå det är så för folk, men det är ju lite krasst inte hästarnas problem? är ju oss som väljer att köpa djuren och ha dom till vår sport. Jag kan dock förstå att man som i ditt fall väljer att hålla den hästen själv, men det skall ju vara ett undantag och inte en regel. Jag tycker ju tvärtom det är lite av en "regel" på många ställen att hästen går själv i hagen. tyvärr. Men många hästar hölls själv, fast dom hade kunnat gå med sällskap.