Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

D
Dressyr Min ponny är ganska framtung och har en rätt lång hals. När jag köpte honom hängde han också väldigt på bettet, men det verkar jag ha...
Svar
8
· Visningar
946
Senast: diskho
·
Dressyr Ja på hästen då.. Har en liten fundering. Vad tyder på en välmusklad bakdel? Hörde idag att ett bra tecken på att hästen arbetar...
Svar
11
· Visningar
3 062
Senast: Totola
·
S
Dressyr Hej jag undrar om någon vet någon bra sida eller bra bok där man kan läsa om egna dessyrprogram. Tack på förhand // carolin
Svar
2
· Visningar
1 422
Senast: lillapollenbollen
·
B
Dressyr Jag tycker det är grymt snyggt att ha såna där broscher på kavajslagen (visst heter dte så?). Är dock lite osäker på vart jag ska sätta...
2
Svar
20
· Visningar
2 500
Senast: Victovie
·
Dressyr Philippe Karl har skrivt en bok om tömkörning som jag är sugen på. Men nu när jag söker den på nätet verkar det finnas två olika, eller...
Svar
13
· Visningar
1 589
Senast: Fredag
·
Dressyr Om jag har en ponny som är tävlad FEI dressyr samt LA, får den tävla vilka klasser som helst med en annan ryttare? Alltså får nån...
Svar
5
· Visningar
1 003
R
Dressyr Bara lite nyfiken! :) Hur ofta har ni hjälp av eran tränare på framridningen? Om ni inte har eran tränare där, ger ni rapport per...
2
Svar
25
· Visningar
2 499
Senast: Spirit_Tina
·
Dressyr Nu är mitt träns komplett :love: Det böjda Globuspannbandet kom till butiken idag. Det var precis så perfekt som jag ville ha det...
2
Svar
29
· Visningar
3 077
Senast: Vimsan
·
K
Dressyr Vad tävlar ni med för nosgrimma på era hästar/ponnysar? Remont, pullar, engelsk, accem eller någonting annat? Har ni svart, brunt...
2
Svar
30
· Visningar
2 740
Senast: Solvira
·
Dressyr Jag undrar om ni kloka dressyrmänniskor kan ge mig lite svar på mina funderingar... har en femåring som jag varit ute på lite...
Svar
5
· Visningar
1 539
Senast: ujent96
·
Dressyr Min häst fyller 6 i år och är mest hoppad innan jag köpte honom i höstas. Jag tränar en del dressyr och har fått honom ganska lydig nu...
Svar
4
· Visningar
905
Senast: Ante
·
P
Dressyr Vad krävs för att få tävla SM för junior på häst?
Svar
2
· Visningar
874
Senast: ThessanPhrincessan
·
Dressyr Är det tillåtet att lämna tips på böcker här på forumet? Jag hoppas det. Jag skulle nämligen vilja ha tips på en riktigt bra bok med...
Svar
13
· Visningar
1 728
Senast: Martenix
·
Dressyr När man läser alla dessa sadeltrådar så ser man hur mycket folk kostar på sina sadlar :eek: Nu undrar jag bara om det finns några...
2
Svar
26
· Visningar
2 490
Senast: satchmo
·
Dressyr Min ena dressyrsadel (edinburgh) piper/kvittrar, fruktansvärt när man sitter och rider. Vill minnas att jag hade samma problem med en...
Svar
16
· Visningar
1 835
Senast: caramelle
·
W
Dressyr Är det någon som vet om de rundsydda OS eller Döbert tränsen går att få med mässingspännen? :bow:
Svar
14
· Visningar
1 360
Senast: bussig
·
Dressyr (Jag tänkte att tråden kunde ligga här på dressyr eftersom att den riktar sig till dressyrryttare och inte hoppryttare.) Så, alla...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: Fragile_
·
Dressyr Min dressyrhäst som jag har haft i snart 2 år har alltid funkat perfekt på ett vanligt lite smalare tvådelat tränsbett. Men nu har...
Svar
6
· Visningar
1 645
Senast: cristobal
·
Dressyr Jag har en lite fråga. Kandarstänger där skänklarna/munstycket är rörligt, är de stängerna mildare än de som är fasta? Har inte...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Lancet
·
Dressyr Får man tävla lätta klasser på rakt bett? I dressyr-TR finns rakt bett inte avbildad men i texten står "tränsbett med rörliga ringar"...
Svar
4
· Visningar
963
Senast: fjordtokan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka