Grenar

Generellt om tävling och om grenarna: Distans, Dressyr, Fälttävlan, Hoppning, Islandshäst, Körning, Trav, Western samt Övriga grenar såsom galopp, working equitation, voltige, handikappridning, polo, gymkhana m.fl. Huvudmoderator: lizan (Görel: Fälttävlan, ameo: Körning)

Filtrera med prefix:

B
Dressyr Jag har tänkt beställa ett tävlingsschabrak från mias till mig och bebisen, men vet inte vilka färger jag vill att kanten och passpoalen...
2
Svar
22
· Visningar
2 537
Senast: Victovie
·
N
Dressyr Finns det rätt och fel på vilka sidostycken stången resp bridongen ska sitta? Har fått för mig att stången "ska" sitta på den lösa...
Svar
12
· Visningar
3 271
Senast: Soranto
·
F
Dressyr Hur kan man märka i ridningen att hästen bär sig, är det att den är lätt i handen? Hur kan man se det på bilder??
Svar
1
· Visningar
1 005
Senast: Fredrik_
·
E
Dressyr Jag har idag ett litet dilemma.. som blir större för varje dag verkar det som.:( Jag behöver lite tips och råd om hur ni skulle gå...
Svar
1
· Visningar
837
Senast: ujent96
·
P
Dressyr Jag hade tänkt köpa en dressyrsadel eller allround mot dressyr, endast hobby dressyrare. Har tittat på Hööks syntet sadel för 1500:- men...
Svar
1
· Visningar
823
Senast: Elisha
·
Dressyr Tvådelat bett med dubbla bettringar. när jag rider dressyr (hobbynivå) så fungerar det här bettet bäst, hur kan det komma sig...
Svar
12
· Visningar
2 223
A
Dressyr Vad tycker ni om den sadeln funderar på att köpa en begangnad sådan då den ligger perfekt på hästen.:)men har ingen erfarenhet av den...
Svar
10
· Visningar
1 102
Senast: marresnarre
·
Dressyr Jag har en 7-åring som jag tävlar dressyr med. Hon är lydig och allt går framåt... Men vi har lite problem med att hon faller isär...
Svar
9
· Visningar
1 592
Senast: JustMe
·
Dressyr Jag blir galen på mig själv! Jag måste ha haft en väldigt korkad ridlärare i yngre år för jag grejar väldigt mycket med tyglarna när jag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
7 915
Senast: ginnies
·
Dressyr Häromdagen pratade jag med en förälder vars barn tävlar ponnydressyr och denne förälder uttryckte åsikterna att "det är för många...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 946
Senast: Lancet
·
Dressyr Fick för första gången prova att piaffera idag på min tränares fd. tävlingshäst som gått svår klass. Och hjälp vilken känsla :love: :D...
2
Svar
27
· Visningar
3 377
Senast: hopp_o_galopp
·
Dressyr Hur lägger ni upp dagen om ni tävlar mer än en klass på en tävlingsdag? Får hästen något tillskott mellan klasserna? Ställer ni in...
Svar
16
· Visningar
1 378
Senast: indy1234
·
Dressyr Min dressyr tränare tyckte att jag skulle starta en Lb:2. Problemet med det är att jag har aldrig ridit på lång bana:crazy: Är det svårt...
Svar
12
· Visningar
1 370
Senast: Nellie
·
Dressyr Ska ev köpa en ny sadel och en tillhörande padd till den tills hästen har musklat sig tillräckling för att kunna fylla ut den...
Svar
5
· Visningar
1 401
Senast: Saigon
·
A
Dressyr Min ponny har gått Fei klasser med godkännda procent och vart jättefin. Men nu har hon börjat Sega ihop på framridningen. Man får liksom...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: greger
·
Dressyr Här kommer ett citat från Dadde; Handens höjd är synnerligen viktig och beror på hästens byggnad och sätt att bära huvud och hals under...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
5 376
Senast: flashlight
·
L
Dressyr Om ni trodde att ni skulle slippa en ny sadeltråd så fick ni tji på det! Jag tänkte höra om ni sadelexperter vet ungefär vilken...
Svar
4
· Visningar
913
Senast: fjordtokan
·
Dressyr Nu när det blev en ny BRUN sadel måste det givetvis matchas med ett brunt träns! Har egentligen redan ett brunt Chetak träns och gillar...
Svar
4
· Visningar
1 071
Senast: Hanna_Z
·
Dressyr Kort fråga ;)Hur rider ni enkla byten(på tävling)? Nån med film kanske? (LA5-6)
Svar
6
· Visningar
1 387
Senast: lilith
·
  • Låst
Dressyr Är det någon som vet varför man måste rida på kandar i de högre klasserna (annat än att det alltid har varit så)? Finns det en vettig...
Svar
1
· Visningar
797
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka